This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hmm, weet iemand dit?

Sloper

Banned
|( |( |( |( |( |( |( |( |( |(
Woensdag avond is dus een vriend vamme met mijn scooter op z´n gecrashed gegaan toen hij ff een stukje ging rijden, hij was tegen een lantarenpaal aangebotst, nouja vet kut maar ik vraag me nu het volgende af....dekt zijn verzekering dit...ik ben niet All Risk verzekerd, hij had wel een certificaat en zijn citta is verzekerd(weet nie of dit ermee te maken heeft) weet iemand dit?

enne ten 2de STEL de verzekering dekt die shit dan krijg ik doekoe´s alleen ik schat zelf dat er voor zo´n 1000-1200 gulden schade is
hier ff een lijstje van de dealer
-rechterremhendel ontzet, evt remleiding beschadigd
-ophangpuntenvoorkap afgebroken
-scheuren in cockpitkap en ophangpunten afgebroken
-rechtknipperlicht kapot en electronisch circuit ontregeld doordat draadjes bloot liggen
-lichte kras schade buddykap (de buddy aan de voorkant)
-gehele rechterachterkap zwaar beschadigd met diepe krassen
-rechter achter geflector kapot
-gehele uitlaat ontzet, helemaal verbogen, demper zit met tuutje in het expansievat en de bocht is nu ovaal ipv rond door de buigen, over de gehele uitlaat krassen en deuken
-1 ophangpunt voor ophangbeugel uitlaat (zit aan het motorblok) afgebroken
-1 ophangpunt voor ophangbeugel uitlaat ontzet
-de ophangplaat van uitlaat is door de luchtinlaat gegaan en heeft het vliegwiel geraakt, vliegwiel vernietigt, electrische spoel kapot uiteinde van krukas krom doordat die plaat er tegenaan is gegaan
-lichte schade achterspoiler

nouja ik denk dus dat het +/- 1000-1200 gaat kosten (als de verzekering betaalt laat ik alles doen) alleen die scoot van mij is uit ´94 zou de verzekering niet zeggen vanne hij heeft meer schade dan de dagwaarde (ik weet niet hoe hoog die ligt, maar je weet nooit, hij nl veel meer dan 1000 waard) en mij alleen de dagwaarde uitkeren???
dat zou wel gefest zijn..
|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(
 
Ik denk dat het wel heel veel meer dan 1200 piek gaat kosten.
3 kappen voor m'n neo's(ex scootr) was al 1100.

En over de verzekering, ik denk dat je de verzekering van hem aansprakelijk moet stellen. Dus niet die van z'n citta maar gewoon van zichzelf. Dat hoort iedere ouder voor zijn/haar kind afgesloten te hebben. En die zou schade moeten dekken die door hem aan andermans spullen zijn aangericht

verders vind ik het wel zwaar bout voor je
suc6 zou ik zeggen
 
als ie total loss is krijg je alleen de dagwaarde, en die kan best laag zijn met z'n oude scooter
 
de verzekering van zijn citta heeft er natuurlijk niks mee te maken, zoals al gezegd is bijna iedereen al wel verzekerd voor schade die hij/zij veroorzaakt, en zo niet, dan moet hij maar flink gaan sparen vind ik, hij crashed, dus hij moet betalen, maakt niet uit hoe...............
 
nouja, waar ik dus bang voor ben ik dat de verzekering geleende goederen uitsluit want dat schijnt dus niet bij elke verzekering gedekt te zijn