hij zuipt gruwlijk!!

Little-1

PechNrgDriver
Heeyz mensen

mijn scooter rijd 1 op 15 ofzo misschien wel minder en hij rijd ongeveer 80 nou had ik de vraag waar da dus aan kan liggen dat ie veel zuipt of dat da normaal is. hij trekt wel gruwlijk hard want er zitten polini trekveren in en lichtere rolletjes. die gast die de scooter voor mij had heeft er zelf wa aan geprutst en ik weet nu ni precies wat voor rolletjes en caberateur en sproeier in zit maar ik heb allemaal rolletjes erbij gekregen 16 x 13 maar ik had gelezen dat er in mijn scooter 19x15.5/6,6gr moet. wat moet ik doen??


thnx voor reageren
 
Advertisement - register to remove this

kijk maar eens naar je carb ja, en naar vario, want die bepaald welke maat rollen je hebt, en niet je scooter...

(btw je trekt gruwlijk hard door polini trekveertjes, en lichtere rollen :|8P)
 
Ik haal 1:4 niet eens :rolleyes:

Verder merk je meteen als je rollen de verkeerde afmetingen hebben hoor... Dan liggen ze echt HEEL los in je vario...

Je hebt een NRG '98, en dat is dus GEEN Extreme... Heb je achter een schijfrem? Dan heb je namelijk 19*15,5mm rollen... Als je trommelrem hebt, heb je 16*13mm rollen...
 
ja oke ik snap wel dak da allemaal moet gaan bekijken wat erin zit da gaak ook nog wel doen maar ik heb ni zoveel verstand van scooters eigenlijk..

Deze rolletjes kreeg ik van die gast erbij: (allemaal 16x13)
-Malossi 4,4gr
-malossi 6,1gr
-leovinci 3,6gr
en verder zitten er denk ik dan de originele in. :S

maar ik snap ni precies hoe die rolletjes werken is het nou hoe lichter hoe sneller ie optrekt of andersom en kost da ook meer benzine/snelheid?
 
Originally posted by Little-1
Heeyz mensen

mijn scooter rijd 1 op 15 ofzo misschien wel minder en hij rijd ongeveer 80 nou had ik de vraag waar da dus aan kan liggen dat ie veel zuipt of dat da normaal is. hij trekt wel gruwlijk hard want er zitten polini trekveren in en lichtere rolletjes. die gast die de scooter voor mij had heeft er zelf wa aan geprutst en ik weet nu ni precies wat voor rolletjes en caberateur en sproeier in zit maar ik heb allemaal rolletjes erbij gekregen 16 x 13 maar ik had gelezen dat er in mijn scooter 19x15.5/6,6gr moet. wat moet ik doen??


thnx voor reageren

mijn wallaroo rijd ook zoiets, 1 op 15 valt erg mee
 
Met een standaard uitlaat & vario zitten er 7,0/7,5 gr rollen in... Lichter is overbodig, omdat je met een standaard uitlaat niet meer toeren hoeft te draaien... De rest van de rollen zijn echt veel te licht, op die 6,1gr na...

Als je uitlaat + cilindercombinatie op een hoog toerental hoort te werken, neem je lichtere rollen, waardoor de varioplaat minder snel naar buiten gaat...

Een hoger toerental laat het verbruik uiteraard toenemen... Met een standaard NRG haal ik wel 1:25 ofzo... Met een snelle uitlaat + 17,5mm DO-carb. haalde ik nog beter dan 1:20...

Tip; kijk eens bij de "How-to's", daar kan je een hoop leren...
 
De afstelling die jij hoort te hebben;

7,0/7,5 gr. rollen
die trekveren zijn echt loos, hij rijdt er amper beter van...
sproeier 68!!! met onaangepast luchtfilter... Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar teveel in Scootin' zitten lezen, en er een sproeier 82 ingedraait :|
 
oke thnx

ja hij had er ook een powerfilter op zitten van polini waarmee ie alleenmaar meer herrie maakte. maar die trekveren haal ik er ook echtwel af want als je een beetje gas geeft gaat ie ni vooruit maar geef je net iets meer dan schiet ie in1keer vooruit das best lastig als je door een smalle poort moet ;) watvoor trekveren raad je me aan?? en hoe hard reed je nrg bij 1:25 en 1:20 ? en hij rijd zeker langzamer met een sproeier 68?

tnx
 
1 op 15 is niet slecht hoor.
piaggio is zoiezo niet zuinig. en je moet ook kijken naar hoe je rijdt. wanneer je lange stukken zonder te stoppen zal je minder verbruiken dan wanneer je in de stad rijdt en veel stil staat en van snelheid verwisseld verbruik je veel meer.
 
Back
Top