high end setup peugeot

Hallo,
Ik heb een speedfight 2 met een behoorlijke setup hij loopt daarmee 103km/h gps maar ik wil toch nog iets verder gaan.

Dus mijn vraag is is er een snellere cilinder als een malossi mhr replica 70cc l/c die er nu op zit verkrijgbaar? en zo nee zou ik er een yamaha aerox 70cc op kunnen gooien of zou dan de carters ge kottert moeten worden?

Daar bij komt ook dat de uitlaat poort anders staat dan cilinders van peugeot zelf, zou ik dan een peugeot uitlaat er op kunnen zetten en dan zelf een uitlaat ophanging maken zodat de uitlaat beetje in een rare positie kan staan voor die cilinder.
 
Advertisement - register to remove this

Wil je nu een 70cc rox cilinder op een speedfight carter gooien?

Of een compleet mina blok onder de speedfight.
Dat 2de is namelijk slimmer als je meer een high end blok wilt maken.
 
Hallo,
Ik heb een speedfight 2 met een behoorlijke setup hij loopt daarmee 103km/h gps maar ik wil toch nog iets verder gaan.

Dus mijn vraag is is er een snellere cilinder als een malossi mhr replica 70cc l/c die er nu op zit verkrijgbaar? en zo nee zou ik er een yamaha aerox 70cc op kunnen gooien of zou dan de carters ge kottert moeten worden?

Daar bij komt ook dat de uitlaat poort anders staat dan cilinders van peugeot zelf, zou ik dan een peugeot uitlaat er op kunnen zetten en dan zelf een uitlaat ophanging maken zodat de uitlaat beetje in een rare positie kan staan voor die cilinder.
Als ik jou was ken je beter het subframe aanpassen zodat er een minarelli blok onder past en er dan een testa rossa of 7t onder gooien ofzo? Tis maar hoeveel knaken je eraan wilt uitgeven
 
Ik denk dat een mina blok op een peug blok veel beter is en makkelijker.

Volgens mij is het ook praktisch onmogelijke een cilinder pas te krijgen op blok waar hij niet voor bedoelt is.
 
Waarom zou dat niet waar baseert u dat op?? Het enigste wat na mijn idee aangepast moet worden is de carter en de uitlaat
Post automatically merged:

Of heb ik dat fout daarom vraag ik het hier want ik za op youtube iemand die dat had gedaan
 
Een ontwerp fout in het blok valt niks aan te passen..
Ik gebruik dit blok al tot in de eeuwigheid.. Maar vind het niet echt tune baar waardig.

De problemen zijn:

- De inlaat zit aan 1 kant..(liefst wil je die op het midden hebben. Dus die andere kant krijgt zeg maar minder spoeling. Wil je volle vermogen dan moet die spoeling gelijk zijn over alle spoelkanalen.

- Wat ook beter kan is het membraan.. je hebt meer winst met een type zoals van minarelli horizontaal / piaggio / peugeot horizontaal. Kan die uit 2 kanten benzine door laten.. Bij peugeot heeft maar 1 zijde waar dat uit komt. Het werkt wel, als standaard scooter. Maar niet echt intressant als je vermogen eruit wilt persen.

- Er zit een zinloos spruitstuk op.. Genoeg voor je std gurtner 12mm.. maar groter is een ramp. *beste model is eentje van een piaggio, minarelli horizontaal of peugeot horizontaal. Er zijn wel aftermarket delen voor te krijgen.. Maar dan ga je de carburateur die erachter erop moet verleggen naar achteren, zodat je luchtfilter box ook een ramp word. (power filter is dan de enigste manier.

- Doorlaat richting krukas is wel beperkt.. (uiteraard valt hier wel aan te dremelen) maar dat kost een hoop tijd.. En resultaat zal wat tegen vallen.
- Je moet er al zoiezo geen race krukas erin willen met volle wangen.. Want met standaard krukas is het carterdruk al best hoog. Met een race krukas zit deze tegen de max.. wat nadelig is voor je spoeling.. Door een te hoge druk zal je een hoop van je benzine mengsel de uitlaat uit blazen. Motor blok zal dan ernstig onzuiniger gaan lopen.

- Als je pech hebt zit er ook nog een carter begrenzer in, zodat je geen andere cilinder kan plaatsen.. (zal je dan moeten aanpassen)
- Zwakke punt blijft toch de uitlaat ophanging aan het carter.. Om dit heel te houden heb je een uitlaat nodig waar een montage plaat aan vast zit.. En geen losse simpele beugeltjes gebruiken, daar zit te veel flex in.. een verkeer beweging kan teveel stress op de uitlaat steun bezorgen en dus kan breken.

- Carterdeksel zit altijd vast op het onderste centreer tonnetje, omdat er vocht / water erbij komt en dus oxidatie of kan gaan roest.
Om hier geen probleem mee te krijgen, gewoon dat centreer tonnetje eruit laten en alleen de bovenste gebruiken.

- Ook zit er nog een irritant uitsteeksteltje aan de binnenzijde van het carter, waar de riem tegen aan komt bij een sport vario.

Het is een hoop verloren tijd om aan dit blok te willen tunen.. En dan nog niet eens over de benzine afstelling gehad..

Peugeot horizontaal is een door ontwikkeling van het vertikale blok en daar zijn wat dingen aan opgelost..

Peugeot vertikaal is nooit een tune / of motor sport motorblok geweest.. Het is niets minder dan een rustig lopend hoge koppel moter onder een toer scooter. Ga je dat ding op stang jagen, dan gebruik je het blok niet op die manier zoals het bedoeld was.
 
Ow... maar als ik er zon snellere cilinder op zou zette zou dir niet harder of beter gaan lopen/optrekken? Want ik wil er geen racer van maken maar gewoon een scooter die wel hard kan maar niet zon touren machine is. Hij zuipt wel als een beest! En ik vind het gewoon leuk om alles uit zon “laagtoerig” blok te halen
 
Heb wel ineens iet heel geks mis dat iemand het weet maar ik rijd weg niks aan de hand ineens uit het niet valt die motor uit net of het contact uit word gezet vervolgen loopt hij met moeite stationair en moet je ff wachten en dan pas kan je weer gassen anders valt hij stil wat zou het kunnne zijn zwakke vont defecte ontstekinfspoel? Want mij vreem zou lijken ander zou die als je motor koud is ook biet kunnen gassen
 
Kleine tip, lees je post even na want het is erg ontcijferen met al die spelfouten erin

Wat is belangrijk als je reageert?
Een paar simpele tips:
-Typ ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) en typ niet met alleen maar hoofdletters.
-Wees zo duidelijk mogelijk, geef zoveel mogelijk toelichting op je probleem.
Toelichting geef je door je type/merk scooter erbij zetten en je setup (motorische veranderingen), dat is wel zo makkelijk, want geen scooter is gelijk!

Ik zou even eerst je bougie bekijken, misschien een warmloper of iets anders met de afstelling...
 
Heb wel ineens iet heel geks mis dat iemand het weet maar ik rijd weg niks aan de hand ineens uit het niet valt die motor uit net of het contact uit word gezet vervolgen loopt hij met moeite stationair en moet je ff wachten en dan pas kan je weer gassen anders valt hij stil wat zou het kunnne zijn zwakke vont defecte ontstekinfspoel? Want mij vreem zou lijken ander zou die als je motor koud is ook biet kunnen gassen

Probeer je bericht wat leesbaarder op te stellen.. Krijg al hoofdpijn bij het lezen van de eerste zin. En dan moet ik ook nog gaan puzzelen/ uitvogelen wat je probeerd te zeggen.. Zie het niet als een belediging, maar iets waar je iets mee moet doen.
 
Het probleem is gevonden, het was kortsluiting bij het achterlicht.

Maar heb in middels gekeken voor een aerox cilinder alleen de cilinder voet is te klein of de peugeot carter is groter. Hier door zou de cilinder een beetje gaan zweven dus dan zou er persee een bigbore op moeten toch??
Omdat dan de carter gekoterd moet worden
 
Ik kan er nog steeds niet bij waarom je er zo op gebrand bent om een rox cilinder op een peu blok te krijgen, terwijl je veel meer profijt hebt van een mina blok en aangepast subframe.

Ik denk dat je nog goedkoper uit bent ook en in de toekomst er meer uit kan halen.
Ze rijden en niet voor niets mee.

Pionieren is leuk, maar bedenk je wel goed dat je er knijters veel tijd en geld in gaat stoppen om het te laten werken.

Zet alles echt eerst op papier wat je wel niet hebt aan draaiende delen wat op elkaar afgestemd moet worden en wat dat alleen al kost.
 
Ja ik wil er zo graag een minarelli op omdat ik het een leuk project vindt en ze zijn gewoon een stuk feller.
Daarbij komt ook dat ik veel geld in de speedfight heb gestopt dus dat ik dan netzo goed een betere cilinder kan plaatsen.
 
Ja ik wil er zo graag een minarelli op omdat ik het een leuk project vindt en ze zijn gewoon een stuk feller.
Daarbij komt ook dat ik veel geld in de speedfight heb gestopt dus dat ik dan netzo goed een betere cilinder kan plaatsen.
En dat is dus niet mogelijk, je kan geen mina cilinder op een peugeot blok gooien.
Bovendien is een peugeot een zenuwachtig klote blok met allerlei restricties.

snap niet wat je er niet een begrijp, hebben je meerdere mensen het ondertussen afgeraden en je uitgelegd waarom het niet verstandig is/niet kan.

als je niet tevreden bent met dat antwoord kan je beter die youtube video volgen
 
Hallo,
Ik heb een speedfight 2 met een behoorlijke setup hij loopt daarmee 103km/h gps maar ik wil toch nog iets verder gaan.

Dus mijn vraag is is er een snellere cilinder als een malossi mhr replica 70cc l/c die er nu op zit verkrijgbaar? en zo nee zou ik er een yamaha aerox 70cc op kunnen gooien of zou dan de carters ge kottert moeten worden?

Daar bij komt ook dat de uitlaat poort anders staat dan cilinders van peugeot zelf, zou ik dan een peugeot uitlaat er op kunnen zetten en dan zelf een uitlaat ophanging maken zodat de uitlaat beetje in een rare positie kan staan voor die cilinder.
Wat is je setup man mijne loopt met een 70cc 59
 
Back
Top