als eerste :
welk Carter heb je , een 55 slag krukas past alleen in een M08 Carter ( wangen zijn te groot en zal gekotterd moeten worden .)
Slag 52 krukas maakt meer toeren dan een 55 slag , dus is feller .
Dus een 55 slag met ophoogplaat , 172 cilinder , of het hemd afdraaien van een 180 CC cilinder vind ik geen optie ... poort mapping ga je mee klooien . en moet je weten waar je mee bezig ben .
als eerste :
welk Carter heb je , een 55 slag krukas past alleen in een M08 Carter ( wangen zijn te groot en zal gekotterd moeten worden .)
Slag 52 krukas maakt meer toeren dan een 55 slag , dus is feller .
Dus een 55 slag met ophoogplaat , 172 cilinder , of het hemd afdraaien van een 180 CC cilinder vind ik geen optie ... poort mapping ga je mee klooien . en moet je weten waar je mee bezig ben .
Dus eigenlijk zeg jij dat ddl koppen niet veel verschil maken met een std kop? Ik weet wel dat de avdm kopset voor mijn gevoel echt een ABnormaal groot verschil maakte
Dus eigenlijk zeg jij dat ddl koppen niet veel verschil maken met een std kop? Ik weet wel dat de avdm kopset voor mijn gevoel echt een ABnormaal groot verschil maakte
Basis blok :Hexagon carters met 90mm krukas wangen kleine trommel
Een squish van 1.7 leek mij ook al aan de lage kant, in mijn eerdere 2T conversies (Cagiva mito 125naar 160cc & aprillia RS 125-160cc) zat mijn squish telkens tussen 0.8 en 1mm en alsook een hogere uncorrected CR dan 11.5/1
Ik heb echter nog geen idee van welke maximale uncorrected CR kan gebruikt worden bij een hexagon 172/180. met 98 Ron benzine
-Waar zit het voordeel bij het gebruiken van een 55slag krukas? deze dingen worden toch om een of andere reden verkocht , ik vind zo direct op forums geen voorbeeld van iemand die deze in zijn setup gebruikt heeft en of welke poorttiming aanpassing dan nodig is.
-Is het echt een noodzaak om een nieuwe krukas te monteren als de originele 100% binnen spec van nieuw valt, of is deze met nieuwe lagers en dichtingen in een gematigde 172/180 setup te gebruiken? (gaat niet over de kosten)
Dus eigenlijk zeg jij dat ddl koppen niet veel verschil maken met een std kop? Ik weet wel dat de avdm kopset voor mijn gevoel echt een ABnormaal groot verschil maakte
een goeie kopset is cruciaal bij een 180cc blok als je vermogen zoekt.
heb ze jaren door ontwikkeld.
de compressie verhoudig moet kloppen,
squish velocity moet goed wezen.
squishband breedte en hoek moet ook kloppen.
deckheight gaat het bij anderen ook altijd fout.
dus ook nog een aandachtspunt.
de volume moet kloppen met de vorm met de gewenste cc inhoud.
dat is een zeer lastig klusje om daar de gouden middenweg in te vinden.
Basis blok :Hexagon carters met 90mm krukas wangen kleine trommel
Een squish van 1.7 leek mij ook al aan de lage kant, in mijn eerdere 2T conversies (Cagiva mito 125naar 160cc & aprillia RS 125-160cc) zat mijn squish telkens tussen 0.8 en 1mm en alsook een hogere uncorrected CR dan 11.5/1
Ik heb echter nog geen idee van welke maximale uncorrected CR kan gebruikt worden bij een hexagon 172/180. met 98 Ron benzine
-Waar zit het voordeel bij het gebruiken van een 55slag krukas? deze dingen worden toch om een of andere reden verkocht , ik vind zo direct op forums geen voorbeeld van iemand die deze in zijn setup gebruikt heeft en of welke poorttiming aanpassing dan nodig is.
-Is het echt een noodzaak om een nieuwe krukas te monteren als de originele 100% binnen spec van nieuw valt, of is deze met nieuwe lagers en dichtingen in een gematigde 172/180 setup te gebruiken? (gaat niet over de kosten)
squish is stock al 1mm.
de deckhoogtes van de cilinder zijn uit fabriek ook gebaseerd om 1mm aan te houden.
daar vanaf wijken is zinloos. ook omdat je msv waarde daar mee in de knoei komt.
ook zullen je timingen afwijken en bdc ruk uitvallen.
kortom 1MM AANHOUDEN!!
je kan zover gaan met rdc totdat de motor detoneerd.
voorbeeld van 55 slag heb ik uitgelegt paar comments hierboven.
elke blok die hier word gebouwd word vaak de nieuwe krukasse gericht e uitgeklokt.
anders gaan 4 van de 5 blokken met kromme krukassen de deur uit .
dat is natuurlijk niet de bedoeling.
die krukassen kosten geen ruk, dus je krijgt er ook geen ruk voor terug.
je krijgt wat je betaald. en daarom moeten ze gericht worden.
ik richt je vaak uit op 0.01mm a 0.02mm.
meesten zijn 0.16 a 0.07mm krom.
0.05mm is echt de max tolleranties en wil je dat liever als laatste redmiddel doen.