Hexagon 180cc blok vonkt niet.

Ik heb afgelopen zaterdag van iemand een Piaggio Hexagon LXT 180 LC SD blok gekocht,
momenteel hangt die in m'n paddockstand, ik heb de kabelboom niet aangesloten, maar wel de 4-polige stekker met de rode/bruine/witte/groene draden in de CDI gedaan, de CDI aangesloten op de bobine en vanaf de bobine een Massakabel naar m'n blok gelegd, maar tot op heden geen succes gehad in mijn pogingen om hem te laten vonken, wie helpt mij?
 
Advertisement - register to remove this

Moet je even opzoeken welke draad van het contactslot is en die doorlussen. Of de kabelboom aansluiten, contactslot eraan hangen en op aan zetten.

Nu staat het contactslot gewoon op uit en daarom vonkt hij niet.
 
ign.gif


http://www.gileraspares.co.uk/sparesGilera/news/2TIngnition.html

Aan massa leggen idd.
 
Thx Arne, dan ga ik dat zo even doen, moet eerst wachten tot m'n broertje wakker is, het blok staat in de kast naast zijn kamer, als ik nu ga slepen met dat ding gaat ie knap pissig worden.
 
helaas, ook met een geaarde contactslotkabel werkt ie nog steeds niet, ik heb nog steeds geen vonk, de bougie is wel goed, die heb ik net nog getest in de buitenboordmotor.
 
De groene kan gewoon helemaal los, zonder contact, niet aan de aarde volgens de tekening. Aan aarde = off. Dan leid je de puls van de ontstekingsspoel naar aarde ;)
Verder al de kabels, spoelen en bobine doorgemeten op draadbreuk?
Bougie goed getest tegen blank metaal aan?
 
De groene kan gewoon helemaal los, zonder contact, niet aan de aarde volgens de tekening. Aan aarde = off. Dan leid je de puls van de ontstekingsspoel naar aarde ;)
Verder al de kabels, spoelen en bobine doorgemeten op draadbreuk?
Bougie goed getest tegen blank metaal aan?

De bougie vonkt gewoon goed, ik heb hem nog getest in de buitenboordmotor gistere en daar vonkte die gewoon, ik heb alles doorgemetyen, de weerstand en de spanning was gewoon goed.
 
Probleem opgelost, massadraad was te dun, net geprobeerd om te starten mety dubbele massa, en hij sloeg gelijk aan, morgen m'n Zip SP 98 ophalen en dan knallen met die handel.
 
Back
Top