Het "Zelfgemaakte uitlaten" Topic.

Status
Not open for further replies.
Hierbij open ik het topic voor zelgemaakte en berekende uitlaten.

Hier is mijne:

Berekend voor 90 cc cilinder, en op school gemaakt.
De bocht naar de cilinder mist nog.. ben dermee bezig.
Let ook nog niet op de afwerking want dat komt als laatst wel.
Ik gebruikte 1.5 mm dik plaatstaal. Heb eerst de conussen getekend op staalplaat, vervolgens met de knipbank zover mogelijk uitgeknipt. etc etc.
Met wals de conussen gemaakt. en aan elkaar gelast met C02 en TIG.

P.S: Let niet op die malle sticker op de demper;)

simg68016ep.jpg
 
Advertisement - register to remove this

wat heb je ge-tig last dan? en welke cilinder is die 90cc? heb je hem berekend?
1,5mm plaat is ook vrij dik geloof ik..
 
Hoort misschien niet hier, maar wel een boeiend topic.
Ben best benieuwd wie hier z'n uitlaten zelf maakt.. behalve de overduidelijke.
 
Die van Roost van het forum zijn helemaal mooi :~ en zien er erg netjes uit, volgens mij met prestaties zijn ze ook erg goed,

Hier wat plaatjes ervan:

179-7964_img.jpg


194-9432_img.jpg
 
Die van Roost zien er netjes uit... :W

k denk dat straks de uitlaten van Valentino en IS-tuning ook nog wel langs zullen komen... :rolleyes:
 
rossi-nr.1 said:
idd d8 dat normale uitlaten zo'n 0.75 of 1mm plaatstaal waren.
ps..dan is het ook geen plaatstaal maar blik:)

Blik is iets heel anders als plaatstaal.

Verder is voor zelfbouwers tot 1mm het makkelijkst te bewerken imho.
 
Die uitlaten zien er cker goed uit! Ik vraag me alleen af hoeveel de makers van die uitlaten hebben uitgegeven om zo een pijp te berekenen en te maken.

offtopic: de defenitie van blik is een plaat metaal met een roestwerend laagje tin erop.
 
mjah ik heb dan 1.5 gebruik achteraf was 1 beter geweest oke, maarjah tis me eerste uitlaat dus niet slecht al zeg ik het zelf;)
Hoe meer je der maakt hoe meer je leert dus..
 
JourneY said:
wat heb je ge-tig last dan? en welke cilinder is die 90cc? heb je hem berekend?
1,5mm plaat is ook vrij dik geloof ik..

Het is een Char Mo maar dat maakt met niet echt veel uit, ik heb de 120 echte er al mee gehaald dus...
 
Bart Hoedemaker said:
Het is een Char Mo maar dat maakt met niet echt veel uit, ik heb de 120 echte er al mee gehaald dus...

punt 1 : 120 "echte" geloof ik niet.
punt 2 : volgens mij bak je maar wat en heb je niets berekend.
punt 3 : het gaat niet om snelheid.
 
Bart Hoedemaker said:
hmz oke melf ik ga dat eens proberen bij mij volgende uitlaat, maar TIG lassen lijkt me dan de beste optie niet?


autogeen kan ook wel alleen heb je een kleine kop nodig.
c02 gaat vrij snel maar is ook te doen als je hem goed in/afstelt. (niets voor jou aan je bak werk te zien :X)
tig heel mooi fijn lassen perfect voor dit werk, mits je kan tig lassen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top