This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het type van mijn Tomos

Janssuh

Janssuh.nl
Hey Allemaal,
Ik heb sinds gisteren via een vriend een Tomos gekregen zonder papieren of iets dergelijks, hij heeft hem gebruikt om te crossen en ik ben van plan om hem even helemaal te gaan opknappen voor mezelf.
Het betreft een Tomos en het is een snorbrommer.
Ik wil graag weten welk type is want dat is onbekend, het enigste wat ik heb is het framenummer dat is: 085528
Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

MVg. Luc

als het goed moet zijn moet er een framenummer in staan , een NL nummer en een S of andere letten ,S geeft dan volgens mij gewoon Snor aan.

mja , je kunt ook via www.Tomos.nl via de mail je framenummer geven en dan vragen wat het nou precies is , bij Tomos Nederland willen ze je vast wel helpen

Via Tomos.nl heb ik idd zojuist even een mailtje gestuurd ..
maar ik zag alleen even gauw (heb hem nog niet helemaal goed bekeken) een klein wit plaatje op de zeikant met de nummers 085528 staan, dus ik zal dan even wachten op de reactie van Tomos.nl, toch bedankt!

Het nummer kan ook achter op je spatbord staan bij de vering of op je voorvork,
alleen dat is meestal bij nieuwere types.

Verder als er een ''s'' of een ''j'' in staat is het een snor en een ''b'' is dus een brom uitvoering.

Ja het nummer staat gewoon op de zeikant, alleen waar die S of J staat weet ik dan niet, maargoed hij heeft een oranje plaatje voorop dus neem ik ook aan dat het een snor is.
Ik ga donderdag eens proberen of ik hem aan het lopen krijg.
Maar ik wil gewoon even het Type weten, dan weet ik dat ook als ik eventueel speciale onderdelen ofzo moet bestellen

mja , oranje plaatjes zijn wel los te koop

het nummer staat meestal op de zijkant rechts bij de stander of op het balhoofd (waar de voorvork doorheen zit) kijk daar maar eens

heb je niet een foto van de brommer?

nopes heb ik momenteel nog niet, het framenummer heb ik ook al gevonden !!
Staat inderdaad rechts op de zeikant
maar ik wil weten wat voor TYPE het is, dus als je bijv. naar www.50cc.nl gaat en je klikt op tomos, dan moet je daar aanklikken wel type je hebt.

kzal es kijken of ik straks foto kan maken..
en kheb momenteel nog niets nodig, maar weet nog niet of hij uberhaupt loopt hij heeft sowieso al 2 jaar stilgestaan dus.
Kga hem komende week met mn vader es helemaal uit elkaar draaien..

Is het trouwens ook mogelijk om van een snor een brom te maken?
Door andere cilinder dr op ofzo of heb je dan heel ander blok nodig?

Khad oude eigenaar nog eens gevraagt die weet het ook niet echt volgens mij.. hij zecht dat het gewoon een Tomos Automatic is, maar dan weet je volgens mij nog niet veel of wel ?

ok, dan kijk ik morgen nog wel n keer

Je hebt namelijk verschillende types.
A3= met een kleine (eivormige) cilinder, heb je in 1 en 2 speed.
A35= met grote cilinder, alleen 2 speed.

Het kan zijn dat je ook nog het nummer A52 op je Tomos vind, dit wil zeggen dat het een kickstartblok is