Het onderdelen review topic

Bidalot CT1 Piaggio

De Bidalot CT1 Piaggio

Aangezien het uiterlijk en prestaties volgens vvr parts deze maar gekocht.
Getest op een zip, sproeier 62 met alles ontgrensd.

+ pasvorm (paste bij mij zeer goed)
+ prestaties, heel veel koppel, zip knalt van ze plek af
+ geluid, leuk knetter geluidje, niet te hard, niet te zacht

minpunten
-geen

foto maak ik nog:

[IR]http://www.motorkit.com/catalog/images/Echappement%20CT1%20type%20origine%20NITRO.jpg[/IR]
 
een SIto plus is ook een standaard uitlaat , sommige std uitlaten lopen zelfs beter dan een Sito plus. De Bidalot CT1 zou meer vermogen moeten leveren , dit is echter hier nog niet bevestigd.
 
nog even 2 dingen van mijn kant :

Polini Torsen voor Minarelli horizontaal (Aerox versie in dit geval)

de set bestaat uit :

* Polini Torsen draagarm
* 2x rubber met borgmoer voor de uitlaatophanging
* moer/as voor op de originele as
* lagerring voor op de as
* shims en 1 segerring
* sticker :p

De Polini Torsen is ontwikkeld om de stijfheid van het blok aan te passen ,de achteras die veel te verduren zal minder torderen. Deze Torsen is dus geschikt voor Racescooters en Sprintscooters met een hoog vermogen en dus veel belasting op deze as.

De kit is leverbaar voor aan aantal scooters , waaronder Aerox F12 Phantom en een aantal Piaggio versies. (voor meer info zie www.polini.com)

voordelen :

* meer stijfheid
* langere levensduur van de wiellagers eventueel.
* zal minder wielspeling opleveren icm een Top Performances deksel

nadelen :

* Standaard passen alleen Polini uitlaten voor deze kit.
* voegt extra gewicht toe aan de scooter (zover dat nadelig is)

ik zal later de kit compleet nog wel even wegen!

foto's :

DSC_0151.jpg

torsen2.jpg

torsen2.jpg

torsen3.jpg

torsen4.jpg






en als 2e :

Remschijf Metrakit 220mm oversized kit voor Yamaha Aerox

De kit bestaat uit :

* 220mm zwevende schijf
* bracket
* 4x imbusbout m8 en 2x borgmoer m8
* 1x sticker klein en 1 x groot "metradisc"

De MK 220mm zwevende schijf is een zeer degelijke allround remschijf voor allerlei doeleinden , sprint , race , straat..

De schijf is niet te groot en niet te klein en dus meer remkracht maar niet overdreven.

Ik heb de schijf zelf al jaren op mijn Neo's en ben er zeer tevreden mee , ik rijdt ermee op het circuit icm std remklauw (met daain rode Malossi remblokken), slang en pomp wat heerlijk en toch hard remt!

dit is de 2e schijf die ik van dit type heb en word gemonteerd op een Jog velg in een Malaguti F12 omdat ie op de Neo's ook zeer goed bevalt. Hiervoor moeten overigens wel de bouten van de schijf worden aangepast omdat Aerox 10mm boutne heeft en Jog 8mm.

De schijfremkit is verkrijgbaar voor Aerox en Runner.

voordelen :

* zeer slijtvast
* complete set
* remt erg goed
* niet te groot
* niet te duur

nadelen :

* zijn er eigenlijk niet..


DSC_0152.jpg
 
Last edited:
ik zal zo snel mogelijk even wat nieuws toevoegen , heb nog het 1 en ander , alleen is het programma om foto's te bewerken foetsie :|
 
Cilinderkit Polini 47,4mm (70cc) Aluminium ( W-poort) Piaggio luchtkoeling

De kit bestaat uit :

* cilinder + zuiger (1 veer , 1mm , flat piston)
* pakkingset
* cilinderkop
* tapeinden
* carbonnen membraan plaatjes
* Polini sticker
* italiaans instructieboekje

De Polini 70cc aluminium cilinderkit voor de luchtgekoelde piaggio motor is een zeer leuke basis voor straat gebruik , zo standaard uit de doos loopt het ook zeer goed met de juiste afstelling. minimaal een 17,5mm carburateur gebruiken en een Champion N2C bougie word aangeraden.

voordelen :

* goeie prestatie's voor een AC cilinder en slijtvast
* zeer veel koppel dankzij de speciale W uitlaatpoort

nadelen :

* omdat de bougiegat hoger ligt als een normale cilinderkop zal je de koelkap moeten bewerken
* Met deze cilinder is zeer aan te raden om minstens de krukaslagers te vervangen als ze vele km achter de rug hebben!


Deze cilinder heb zowel als op mijn zip gemonteerd en 2 andere vrienden op de zip's gemonteerd. Het zijn zeer fijne cilinders die goede prestatie's geven op een standaard uitlaten alls op de volgende uitlaten: Yasuni R, Stage6 pro en Polini for race.

rijdt goed met de standaard overbrenging en veel meer prestatie een aangepaste overbrenging aan te raden.

de cilinder moeten op 1:40 gesmeerd worden waardoor het olie gebruik aanzienlijk hoger is als een gemiddelde cilinder. het is mogelijk om op de orginele oliepomp te gebruiken.

het is zeer aan te raden om minimaal de krukaslagers te vervangen als ze veel km achter de rug hebben. 2 zipjes waaronder die van mij kregen de krukaslagers kuren. waardoor ik ze bij 2 van de 3 zipjes moest vervangen.

ik reed zelf met de volgende setup:

- polini 70cc aluminium (w-poort)
- leovinci navigator
- Polini speed control
- Polini kevlar v-snaar
- Polini 134mm speeddrive(torque driver)
- Polini speedclutch 3G
- dellorto PHVA 17,5 ED (aangepast door polini)
- standaard filter

voor mij de ultieme setup wie snel en stil wil zijn. topsnelheid 89km per uur gehaald en zeer veel koppel.

foto's :

poliniwpoortkit.jpg


wpoorter.jpg
 
Last edited:
Stage 6 subframe voor Yamaha Aerox

de set bestaat uit :

* subframe
* bevestigingsset
* beschrijving

voordelen :

* goedkoop voor zijn soort.
* zo te monteren

nadelen :

* helmbak moet vaak worden aangepast.
* slecht gelast (te weinig)

De algehele vorm en afwerking ziet er goed uit , en de prijs is erg gunstig! Voor sprintgebruik is dit een prima subframe om zo te gebruiken , voor race op het circuit zou ik het subframe even doorlassen , aangezien het subframe elke keer maar aan 1 keer gelast is ,waardoor het geheel zou kunnen scheuren en/of verbuigen.

hoe de pasvorm is zal ik binnenkort wel even proberen ,echter zal dit op een Neo's zijn.


* Er is ook een Malaguti F12 versie overigens!

foto's :

DSC_0072-2.jpg

DSC_0066.jpg
 
nog even weer een bijdrage :

Top Performances 70cc cilinderkit voor Piaggio luchtkoeling

De kit bestaat uit :

* cilinder + zuiger (48mm , 2 veren)
* cilinderkop
* pakkingen
* 2x uitlaat tapeind

Voordelen :

* goeie kwaliteit
* compleet
* bougie uit het midden , koekap past zo net als origineel

nadelen :

* vrij matig afgewerkt , gelijk aan DR70

De kit is een heel mooi setje om als laagtoerig setje te gebruiken , met laagtoerige uitlaten dus , de Kit is met een boring van 48mm net iets meer dan 70cc (71,10 afgerond) Icm met een Top performances Nardo replica uitlaat geeft dit een enorm koppel.

Ook met een beetje tuning houd de cilinder zich zeer goed en kun je leuke resultaten halen met bijv. een C16 uitlaat.

kortom een goed lopen , compleet en kwalitatief goed setje.

CilinderkitTPgiet70ccPiaggioAC.jpg





Cilinderkit Hebo gietijzer 70cc Piaggio luchtkoeling

De kit bestaat uit :

* Cilinder + zuiger (47mm , 2 veren)
* cilinderkop
* pakkingen

Voordelen :

* goedkoop
* cilinderkop voorzien van een O-ring

Nadelen

* bougie zit in het midden van de kop , waardoor de bougie er slecht ui wil als de koelkap erop zit.

De Hebo gietijzer 70cc kun je vergelijken met een DR70 , zelfde kwaliteit en loopt gelijk , geeft een leuk koppen en een normale topsnelheid voor een 70cc.

cilinderkithebogiet70ccPiaggioAC1.jpg
 
Last edited:
Spruitstuk Polini Piaggio kort 360 graden draaibaar voor 19/21mm met grote aansluiting (!)

De set bestaat uit :

* opspanplaat
* spruitstukrubber
* 2x M6 imbusbout

Voordelen

* 360 graden draaibaar (zou moeten kunnen)
* inclusief bouten
* voor carburateurs als Malossi Team en Polini evolution

Nadelen

* rubber vervorm als je deze anders zet dan recht
* vierkante aansluiting , wat niet elk membraan heeft dus niet naar wens aan te passen
* groter dan 19/21mm bij de aansluiting carb/rubber dus geen mooie overgang

Het is een vrij duur setje wat kwalitatief goed zal zijn maar vrij simpel is samengesteld. Daarnaast vervormd het vierkante van het spruitstukgat aan de membraankant als je het rubber er gedraaid in zet in ruitvormig ,en ook zal dan het gat scheef staan ten opzichte van het membraangat. Het is wel een mooie oplossing voor 0.a. de Malossi Team carburateur , deze heeft een grotere aansluiting en moet dan meestal in een spruistuk met een vrij grote doorlaat , nu kun je dus een dergeliujke carburateur passen in een 19mm spruistuk zetten. Ik zelf gebruik het spruitstuk voor een Mikuni 24mm die naar 19mm is gemaakt en past prima.

de aansluiting is 28mm.

spruitstukpolini1.jpg

spruitstukpolini2.jpg

spruitstukpolini3.jpg

spruitstukpolini4.jpg

spruitstukpolini5.jpg

spruitstuk.jpg
 
leovince tt voor:

piaggio luchtgekoeld typhoon/zip catylised (de zip 2000 eigenlijk)

bijgeleverd:

twee nieuwe ophangingsbouten sleutel 13
uitlaatbeugel
uitlaat zat in elkaar in de doos bij mij (demper al op de uitlaat)
16 x 13 gewichten 5.7 gram
16 x 13 gewichten 7.5 gram
19.15.5 gewichten 5.7 gram (deze waren van toepassing bij mijn zip)
blauwe trekveren
goedkeuringssticker
boekje waar onder andere in staat welke rollen bij welke scooter type horen , ook of je wel of niet de trekveren moest gebruiken

pasvorm: pastte perfect zonder enig probleem op mijn zip 2000, juist even uitkijken dat je goed uitkomt met je ophanging (dat je alletwee de bouten erin draait, bij leovince kan je soms tegenkomen dat je 1 bout erin krijgt en de ander komt net niet goed uit dus eerst de twee er proberen met de hand in te draaien, niet 1 per 1

afstelling: nu ja aan de standaard bijgeleverde spullen had ik bij me zip 2000 niks aan..het reed maar niet optimaal..het was gewoon standaard blok dus de afstelling zou moeten gaan maar in mijn ogen niet..mijn afstelling nu:

4.6 gram
polini gele trekveren
sproeier 68 ipv 56

prestaties: trekt lekker op en haalt bij mij met orgi blok 80 autoteller

geluid: klinkt donker en zwaar maar op de hoge snelheden word het van donker en zwaar plots super irritant

kwaliteit: chrome van de demper lijkt snel niet meer nieuw (goed onderhouden dus) en de rest moet je altijd goed insmeren met olie of inspuiten met wd40 anders roest die zo weg

7.5 / 10

foto:

1.jpg


(heb tijdelijk geen foto's van mezelf, me pc is gecrasht dus ben al me foto's kwijt)
 
Krukas Top Racing standaard voor Minarelli verticaal

De krukas word geleverd in een degelijke doos inclusief naaldlager..

Voordelen :

goedkoop
goeie kwaliteit
compleet

nadelen :

alleen te gebruiken voor standaard setups


Het Top Racing standaard model krukas is een serie die is bedoeld als vervanger voor de standaard krukas , de TR krukas is goedkoop maar van degelijke kwaliteit en compleet.

De TR standaard krukas is NIET geschikt voor 70cc , hiervoor raadt ik een Dopller , Rito of Powerone krukas aan.

DSC_0558.jpg
 
keerringset Motoforce Minarelli horizontaal en verticaal

De set bestaat uit :

* krukaskeerring links
* krukaskeerring rechts
* achteras keerring (uitgaande as vertanding)
* koppelingsas keerring (ingaande as vertanding)

voordelen :

* complete set
* goedkoop

nadelen :

* mindere kwaliteit
* vaak ben je alleen krukaskeerringen nodig

De set van Motoforce is een compleet setje maar zoals ik hierboven al beschrijf zijn de keerringen voor de vertanding niet vaak nodig ,alleen wanneer men het hele blok reviseerd (dus ook de vertanding) ben je dit nodig , voor alleen een krukasrevisie gebruik je dit niet.

De kwaliteit is redelijk , dus leuk te gebruiken voor standaard setups , voor snellere en/of setups die gewoon betrouwbaar moeten zijn bij of grote vermogens raadt ik andere keerringen aan , namelijk de blauwe keerringen ,mijn eigen ervaringen zijn dat deze wel goed zijn! de zwarte keerringen zijn zachter , slijten sneller en lekken sneller , ook willen ze er nog weleens uit vliegen! De groen keerrinen hebben weer als nadeel dat ze te hard zijn , en daardoor minder goed afsluiten! ook deze willen er nog weleens uit knallen!

bij het monteren van keerringen ALTIJD even wat vet aan de binnenkant van de keerring doen , ofwel het loopvlak.

DSC_0561.jpg
 
Cilinderkit Metrakit 50cc gietijzer Minarelli verticaal

De set bestaat uit :

*cilinder + zuiger (compleet)
*pakkingsetje
*sticker

voordelen :

*de kwaliteit van het materiaal is degelijk

nadelen :

* voor hetzelfde geld heb je een DR50
* de afwerking is zeer slecht

De set zit netjes in een doos verpakt en is compleet , het is een vervanger voor de standaard cilinder , het is GEEN snelle 50cc! De kwaliteit van het materiaal zelf is prima , het gietijzer is hard en er zit een mahle zuiger in. De afwerking is zeer slecht te noemen , poorten zijn niet vierkant of rond en hebben scherpe randjes. kortom slecht gegoten en niet afgewerkt , en de poorten zijn ook vrij klein! Ook is er niks afgebraamd. Van een merk als Metrakit zou je mijns inziens meer mogen verwachten!

Mijn advies , neem een DR50 of laat de originele cilinder honen , dan ben je beter af!

minvertblok32.jpg

minvertblok7.jpg

minvertblok5.jpg

minvertblok8.jpg
 
Back
Top