Het merk DMP zou je er voor kiezen?? Goedkoop is toch immers duurkoop?

eurokit

Well-Known Member
Staff member




Hoe ik hier zelf naar kijk.. Ik heb eerder wel eens gezegd dat DMP echt troep is en dat je er beter voor weg kan blijven. Aan de ene kant sta ik hier nog steeds achter.. Ik heb dit topic overigens in de `General chat` gedeelte geplaatst, omdat dit niet direct een scooter vraag is, maar meer een stukje wilde schrijven over hoe en wat betreft het merk dmp.. En hoe ik hier zelf tegen aan kijk en wat aan te bevelen is, en wat je beter in de winkel kan laten liggen.

DMP is een twijfel achtig merk en kwaliteit is China achtig.. Soms kies je voor kwaliteit, maar je hebt ook momenten dat je iets echt spoedig moet vervangen in verband om de goede werking van de scooter te behouden net als een stukje veiligheid of om stilstand van de scooter te voorkomen. Dan is voor DMP gaan eigenlijk altijd nog beter dan geen alternatief hebben (als je bijvoorbeeld een goedkoop scooterblokje wilt opbouwen, en je eigenlijk er voor wilt zorgen dat je met je scooter goedkoop mogelijk kan laten rijden in plaats dat je een hele dure investeringen moet gaan doen..

Ik heb zelf wel een wat DMP dingen gebruikt sommige dingen kan ik aanraden en sommige dingen ook niet..

Wat is aan te raden:?

- Remblokken en trommelrem blokken (mijn motto is dat je beter goedkopere blokjes kan hebben met volle voering, dan dure remblokjes die bijna al op zijn.

-Vind de krukkassen (standaard model) wel goed eruit zien (zolang hij goed afgewerkt is en geblanceerd blijft het ding niks meer dan een dom stukje staal..


-Betreft pakkingen (vind die per model scooter / brommer verschillend) Maar redelijk vaak zit het tegen troep aan. (sommige pakkingen worden nog goed uitgestanced zodat je bij directe montage al gelijk een lek heb en olie weg loop..


-Verlichting en kappenset: Beter van weg blijven, allemaal slechte kwaliteit plastic.

-Carburateurs van dat merk zou ik ook niet kopen (het blijven gevoellige instrumenten, zou eerder een goede 2ehandse dan zoeken.

-Cilinders (ik blijf hier liever van weg).. Meestal niet al te top afgewerkt, slechte kwaliteit zuiger en zuigerveren, en ook de cilinder timing bij 2t is vaker eerder slechter dan beter... (overigens een 4takt cilinder zou ik zelf wel kunnen overwegen, maar meestal is het zuigertje goedkoper.. En dan ben je goedkoper af als je dan een iets duurdere cilinder koopt (dus 20 of 30 tientjes meer)

Dus voor slijtage onderdelen is het een prima merk, maar waar je echt kwaliteit verwacht kan je beter voor de duurdere onderdelen gaan.

Misschien is het leuk als jullie ook je meningen zouden willen delen betreft dit merk.
Dit is overigens geen discussie van wat ik er van vind (dat heb ik denk ik hier al duidelijk gemaakt)

Maar het is meer om te weten wat jullie mening is betreft dit merk, en welke onderdelen je van hun wel zou kunnen aanraden en welke juist niet.
 
Advertisement - register to remove this

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super




Hoe ik hier zelf naar kijk.. Ik heb eerder wel eens gezegd dat DMP echt troep is en dat je er beter voor weg kan blijven. Aan de ene kant sta ik hier nog steeds achter.. Ik heb dit topic overigens in de `General chat` gedeelte geplaatst, omdat dit niet direct een scooter vraag is, maar meer een stukje wilde schrijven over hoe en wat betreft het merk dmp.. En hoe ik hier zelf tegen aan kijk en wat aan te bevelen is, en wat je beter in de winkel kan laten liggen.

DMP is een twijfel achtig merk en kwaliteit is China achtig.. Soms kies je voor kwaliteit, maar je hebt ook momenten dat je iets echt spoedig moet vervangen in verband om de goede werking van de scooter te behouden net als een stukje veiligheid of om stilstand van de scooter te voorkomen. Dan is voor DMP gaan eigenlijk altijd nog beter dan geen alternatief hebben (als je bijvoorbeeld een goedkoop scooterblokje wilt opbouwen, en je eigenlijk er voor wilt zorgen dat je met je scooter goedkoop mogelijk kan laten rijden in plaats dat je een hele dure investeringen moet gaan doen..

Ik heb zelf wel een wat DMP dingen gebruikt sommige dingen kan ik aanraden en sommige dingen ook niet..

Wat is aan te raden:?

- Remblokken en trommelrem blokken (mijn motto is dat je beter goedkopere blokjes kan hebben met volle voering, dan dure remblokjes die bijna al op zijn.

-Vind de krukkassen (standaard model) wel goed eruit zien (zolang hij goed afgewerkt is en geblanceerd blijft het ding niks meer dan een dom stukje staal..


-Betreft pakkingen (vind die per model scooter / brommer verschillend) Maar redelijk vaak zit het tegen troep aan. (sommige pakkingen worden nog goed uitgestanced zodat je bij directe montage al gelijk een lek heb en olie weg loop..


-Verlichting en kappenset: Beter van weg blijven, allemaal slechte kwaliteit plastic.

-Carburateurs van dat merk zou ik ook niet kopen (het blijven gevoellige instrumenten, zou eerder een goede 2ehandse dan zoeken.

-Cilinders (ik blijf hier liever van weg).. Meestal niet al te top afgewerkt, slechte kwaliteit zuiger en zuigerveren, en ook de cilinder timing bij 2t is vaker eerder slechter dan beter... (overigens een 4takt cilinder zou ik zelf wel kunnen overwegen, maar meestal is het zuigertje goedkoper.. En dan ben je goedkoper af als je dan een iets duurdere cilinder koopt (dus 20 of 30 tientjes meer)

Dus voor slijtage onderdelen is het een prima merk, maar waar je echt kwaliteit verwacht kan je beter voor de duurdere onderdelen gaan.

Misschien is het leuk als jullie ook je meningen zouden willen delen betreft dit merk.
Dit is overigens geen discussie van wat ik er van vind (dat heb ik denk ik hier al duidelijk gemaakt)

Maar het is meer om te weten wat jullie mening is betreft dit merk, en welke onderdelen je van hun wel zou kunnen aanraden en welke juist niet.
bepaalde dingen van dmp kan je gerust kopen maar bijvoorbeeld motordelen zoals cilinders,zuigers,krukas,uitlaat etc.
niet kopen van dmp maar bijvoorbeeld spiegels of optische dingen kunnen opzich.
 

arkAC

Active Member
Leuk topic!

DramaMotorParts:eek:

DMP rollen is opzich te doen, doe al best lang met zelde set.
De verstelbare koppeling (HEBO replica) ook geen klachten.
Maar replace parts en de simpelste kabeltjes die totaal afwijken van origineel heeft me al menig frustratie opgeleverd.
-remkabel
-contactslot

Heb bij o.a. DMP beetje het idee dat ze voor standaard onderdelen een standaard mal gebruiken en gewoon kwaliteitsloos het origineel "kopiëren".

Ooit eens een 17.5 carburateur gehad van hun. Totaal niet af te stellen, ding hapte letterlijk alleen maar lucht.
DMP is inderdaad OK voor kleinere slijtage parts en optische dingen maar zeer zeker niet voor serieuzere onderdelen.
Voor kwaliteit gaan scheelt je vaak de helft aan gezeik;)
 

Brute-Force

Forum verlaten, I.V.M Eurokit
Heb alleen ervaring met DMP remblokken ... niets voor mij , binnen No Time waren ze verbrand, ik heb geen vertrouwen in DMP , ik betaal liever iets meer dat ik er een beter en veiliger gevoel bij heb.
 

arkAC

Active Member
3A974485-8DDF-49D1-B250-2035F52C12BF_206112-0_754_4.png

Enige type uitlaatpakking met gaten i.p.v sleuven (DMP). Opzich wel handig, deze pakking blijft bij mij tenminste op zijn plek bij montage.
 

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Eh dat was ik vergeten te zeggen, ja die contact sloten zijn ook bagger. Ik merkte op dat als je de motor uit zou zetten op stand off.. Dat je dan de sleutel er niet eruit kan halen.. Je moet perse hem eerst op het stuurslot doen, en dat kan het wel.. Terwijl je bij de originele die wel kan.

Heb alleen ervaring met DMP remblokken ... niets voor mij , binnen No Time waren ze verbrand, ik heb geen vertrouwen in DMP , ik betaal liever iets meer dat ik er een beter en veiliger gevoel bij heb.
Voor langere duur zou ik ze ook niet hebben gekocht.. Het was echter dat mijn oude blokjes er echt eruit moesten.. Maar wilde er niet meer het volle pond voor geven, omdat die scooter over enkele maanden toch weg gaat.. In dit soort gevallen vind ik die DMP blokje nog wel prima voor.
 

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
Eh dat was ik vergeten te zeggen, ja die contact sloten zijn ook bagger. Ik merkte op dat als je de motor uit zou zetten op stand off.. Dat je dan de sleutel er niet eruit kan halen.. Je moet perse hem eerst op het stuurslot doen, en dat kan het wel.. Terwijl je bij de originele die wel kan.



Voor langere duur zou ik ze ook niet hebben gekocht.. Het was echter dat mijn oude blokjes er echt eruit moesten.. Maar wilde er niet meer het volle pond voor geven, omdat die scooter over enkele maanden toch weg gaat.. In dit soort gevallen vind ik die DMP blokje nog wel prima voor.
vind ik die DMP blokje nog wel prima voor. het is niet ''de'' maar het is ''vind ik het dmp blokje nog wel prima voor''
 

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Nou das best lastig hoor! Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met het merk DMP wat dat betreft.
Heb ooit een standaard 50cc (AC) cilinder aangeschaft welke wel een stukje aandacht miste!
De afwerking had wel wat beter gekund aangezien ik d.i.v. braampjes moest verwijderen.
Maar qua power niks dan goed te noemen, ook de zuiger & veren waren gewoon goed.
Iets minder power door de kleinere uitlaatpoort maar dat is ook alles.

Qua vario-rollen is het ook verschillend...
In mijn MHR 2000 vario gingen ze gemiddeld; 2.000/2.500 km mee voordat ze opgevreten werden.
(maar ook Polini rollen waren niet veilig hoor...!)
Maar in een oude type P1 vario heb ik er 10.000 km mee gedaan voordat er slijtageplekken te zien waren.

Voorts heb ik ook nog een tijdje met een terugloper gereden van het merk DMP.
De chrome versie voor mina horizontaal om precies te zijn...
Helemaal niet verkeerd en ook nog goed qua materiaal en chrome.
Enige nadeel is de demper welke nogal gauw de demperwol opvreet en db's gaat produceren.

Maar goed, dit is ook alweer een jaar of 8/9 geleden dus wellicht is het nu wel anders...
Op remdelen bespaar is sowieso nooit, kost wat meer maar daar krijg je ook veel voor terug.
 

eurokit

Well-Known Member
Staff member
vind ik die DMP blokje nog wel prima voor. het is niet ''de'' maar het is ''vind ik het dmp blokje nog wel prima voor''
Vind het grappig dat je mij wilde corrigeren, maar je nou zelf de fout in gaat.. Lees eens mijn quote eens terug.. Dan zal je snappen waarom. Want er staat niet `de` wat je zelf zegt, maar `die` wat ik zei.

Maar goed maakt niet uit..

Nou das best lastig hoor! Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met het merk DMP wat dat betreft.
Heb ooit een standaard 50cc (AC) cilinder aangeschaft welke wel een stukje aandacht miste!
De afwerking had wel wat beter gekund aangezien ik d.i.v. braampjes moest verwijderen.
Maar qua power niks dan goed te noemen, ook de zuiger & veren waren gewoon goed.
Iets minder power door de kleinere uitlaatpoort maar dat is ook alles.
Ik juist wel slechte ervaringen met zulke cilinders.. Zoals je zelf al zegd:

-Brakke afwerking
-Iets minder power door die kleiniere uitlaatpoort.

Daarbij kan ik aanvullen:

-Zuiger en veren van pisbakken staal *kwaliteit veren zijn zo slecht dat ze makkelijk breken*
-Niet alleen de uitlaat poort is kleiner, ook de spoelpoort zijn dat namelijk ook door dat slechte hak werk mag je blij zijn als de halve flow daar door heen gaat. Maar ook de timing is beroer van dat ding.

-Door de slechte afwerking en timing zuipt het ook nog wel eens wat meer benzine dan met de originele cilinder.. Ik moest zeker wel iets omhoog met sproeier.
 

arkAC

Active Member
Voorts heb ik ook nog een tijdje met een terugloper gereden van het merk DMP.
De chrome versie voor mina horizontaal om precies te zijn...
Helemaal niet verkeerd en ook nog goed qua materiaal en chrome.
Enige nadeel is de demper welke nogal gauw de demperwol opvreet en db's gaat produceren.
Idd niets mis mee, de blanke voor Minarelli.
Alleen jammer van die blauwe dop / bevestiging

27085.jpg
 

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
Vind het grappig dat je mij wilde corrigeren, maar je nou zelf de fout in gaat.. Lees eens mijn quote eens terug.. Dan zal je snappen waarom. Want er staat niet `de` wat je zelf zegt, maar `die` wat ik zei.

Maar goed maakt niet uit..



Ik juist wel slechte ervaringen met zulke cilinders.. Zoals je zelf al zegd:

-Brakke afwerking
-Iets minder power door die kleiniere uitlaatpoort.

Daarbij kan ik aanvullen:

-Zuiger en veren van pisbakken staal *kwaliteit veren zijn zo slecht dat ze makkelijk breken*
-Niet alleen de uitlaat poort is kleiner, ook de spoelpoort zijn dat namelijk ook door dat slechte hak werk mag je blij zijn als de halve flow daar door heen gaat. Maar ook de timing is beroer van dat ding.

-Door de slechte afwerking en timing zuipt het ook nog wel eens wat meer benzine dan met de originele cilinder.. Ik moest zeker wel iets omhoog met sproeier.
maakt eigenlijk wel uit want je klinkt dan net als een buitelander, en ja ik heb je gewoon normaal gecorrigeerd.
 

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Idd niets mis mee, de blanke voor Minarelli.
Alleen jammer van die blauwe dop / bevestiging
Yep, dat was ook mij eerste gedachte toen ik deze in m'n handjes kreeg. Dus heb ik deze toen der tijd gelijk zwart gemaakt met hittebestendige lak. Was niet echt ideaal maar het werkte wel voor een redelijk lange periode.

Ik juist wel slechte ervaringen met zulke cilinders.. Zoals je zelf al zegd:

-Brakke afwerking
-Iets minder power door die kleiniere uitlaatpoort.

Daarbij kan ik aanvullen:

-Zuiger en veren van pisbakken staal *kwaliteit veren zijn zo slecht dat ze makkelijk breken*
-Niet alleen de uitlaat poort is kleiner, ook de spoelpoort zijn dat namelijk ook door dat slechte hak werk mag je blij zijn als de halve flow daar door heen gaat. Maar ook de timing is beroer van dat ding.

-Door de slechte afwerking en timing zuipt het ook nog wel eens wat meer benzine dan met de originele cilinder.. Ik moest zeker wel iets omhoog met sproeier.
Slechte afwerking: ja mee eens.
Minder power door de kleinere uitlaatpoort is idem.

Maar qua timingen voor wat betreft de spoelpoorten vond ik geen afwijkingen..., sterker nog!
Eigenlijk identiek aan de originele standaard cilinder.., niet groter maar ook zeker niet kleiner.
Alles kwam verder ook overeen met de originele cilinder.

Zuigerveren zijn gemaakt van gietijzer of staal. In onze scootjes zitten gietijzeren welke gauw breken zodra er spanning op komt te staan. Maar een zuiger van staal zat er bij mij niet bij. Deze was van aluminium en gewoon goed en rond. Op de zuiger & veren was niks aan te merken. Qua brandstofverbruik bleef het bij mijn gewoon gelijk en qua afstellen viel er ook al niks op af te dingen wat dat betreft.

Maar DMP is niet de enige..., Power one kan er ook wat van is mijn ervaring. Zelfs een stock DR70 had wat aandacht nodig wat dat betreft.
 
Advertisement - register to remove this
Top