Het Korps Mariniers #3

Advertisement - register to remove this

Hoppa, vandaag dus Generaal Broeks van het OOCL opbezoek gehad ik+ nog 3 andere moesten de hele tijd met hem meelopen :p Hele aardige man.
 
westbank weinig te doen. Voor mij is dat echt moeilijk voor te stellen. Wij hebben daar echt namelijk max moeten knallen. Terwijl er in die periode geen reet te doen was in chora, maar dat heb jij toen weer anders ervaren.
 
westbank weinig te doen. Voor mij is dat echt moeilijk voor te stellen. Wij hebben daar echt namelijk max moeten knallen. Terwijl er in die periode geen reet te doen was in chora, maar dat heb jij toen weer anders ervaren.

Ik ken het gevoel ja, hier is het nu echt overal erg rustig, nieuwe jongens willen wel wat meer actie ik vind het allemaal wel best :p

@ justin: 155 vlakbaan hier eens gezien das pas ziek :eek:

Dit ding landde eergister op 10 meter...

[Ir]http://i44.tinypic.com/a09sgx.jpg[/Ir]
 
Last edited:
Yeah, eindoefening gehaalt :D Gvd! Hele jaar geen blaren gehad krijg ik er 1 van 5km lopen =[

Was niet echt veel aan... Had het me veel zwaarder voorgestelt. Enigste 'zware' was mars van 15km door zand met munitiekistjes van 25kilo en een draagbaar met een kerel erop
 
OVG'en word inderdaad met FX munitie gedaan. Er zijn wel banen in Bergen waarbij je sprongsgewijs achterwaarts gaat en met het naar achter springen inderdaad dekkingen achter huisjes danwel borden kunt pakken. Maar dan word er ongelofelijk scherp gelet op de linie en de 45graden regel.

Ik hoorde vandaag op het werk dat het minimi vuur was.
 
Idd, de veiligheid staat altijd er hoog op de lijst bij een schietoefening daarom vraag ik me ook echt af hoe het heeft kunnen gebeuren.
 
kamaraad is dinsdag ook voor 6 weken vertrokken na afghanistan... Was ff voor nood ofzo, hij moest belangrijke mensen beveiligen wat ik ervan begreep. Dus in pantser auto's rondrijden en alle middelen inzetten om die gasten heel over te laten komen ;o
 
9789048802319.jpg


Zojuist uitgekomen.
Officieel een Roman...maar dat is het niet.
Schrijver bekend?

Ben wel benieuwd naar het verhaal.
 
lijkt me ook wel interessant boek, dit staat erover:



‘Naarmate het afscheid dichterbij kwam, merkte ik in mijn omgeving dat deze missie anders werd beleefd dan voorgaande missies. Mensen waren bang, bang dat ik niet meer terug zou komen. Ikzelf was niet bezig met de vraag óf ik terug zou komen, maar meer hoe ik terug zou komen. Deze uitzending zou mijn leven gaan veranderen. Ik zou erachter gaan komen of ik wel of niet geschikt was voor dit werk. Dit was de vraag die me deed verlangen naar de missie.

Een verlangen zo sterk, dat ik bereid was om bijna alles wat me echt wat waard is ervoor te willen riskeren. De vraag als een lokroep naar ‘de oorlog’. De komende missie was er een van wederopbouw en dus bestond de kans dat ook na deze missie het verlangen naar het antwoord nog zou bestaan. De situatie in Uruzgan bleek echter anders. Als je daar buiten de poort kwam, hoefde je niet op zoek naar de oorlog, de oorlog vond jou.

Op 14 september in Deh Rawood ging de oorlog voor mij met een schot van start. Een kort moment van twijfel maakte snel plaats voor de noodzaak om te handelen. Terwijl de kogels, mortieren en granaten om ons heen insloegen, deden we wat we hadden geleerd. De adrenaline stroomde tot in de puntjes van mijn tenen, nog nooit voelde ik me zo in leven als de dag waarop ik dacht dat ik dood zou gaan.

De volgende nachten sliep ik weinig, de adrenaline gierde nog door mijn lichaam en op het kamp had ik moeite om mezelf te motiveren voor normale werkzaamheden die opeens volkomen nutteloos leken. Ik geloofde het allemaal wel en mijn lichaam en geest verlangden terug naar dat ultieme gevoel van in leven zijn.’
 
Back
Top