Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

Weet iemand waar je zo'n yasuni sticker kan halen voor op de demper de internet shops hebben het niet en 2 scooterwinkels waar ik langs ben geweest hebben het ook niet. Heb ook al mailtje gestuurt naar scooterparts maar dat leverde ook niks op.
 
Ik heb zins kort een malossi multivario gekocht en gelijk een malossie kevlar v-snaar .... alleen nu ik het nieuwe spul erin heb zitten rijd mijn scooter prima tot de 70 terwijl hij eerder makkelijk 80 reed... weet iemand waar dit aan kan liggen??

ik heb een runner sd en heb een ixil terugloopuitlaat.. en de rest is allemaal standaart
 
ProjectRox said:
Zal ook eens wat proberen want die grote bak vind ik niks en de schroefen trillen iedere x los. En er zit ene verkeerde carb op men scoot waardoor ik denk dat de het standaard luchtfilter niet eens goed past....
gewoon het spruitstuk omdraaien en dan de carb erop
vrij simpel lijkt mij.

of rechstreeks een luchtfilter erop
 
P*Runner said:
Ik heb zins kort een malossi multivario gekocht en gelijk een malossie kevlar v-snaar .... alleen nu ik het nieuwe spul erin heb zitten rijd mijn scooter prima tot de 70 terwijl hij eerder makkelijk 80 reed... weet iemand waar dit aan kan liggen??

ik heb een runner sd en heb een ixil terugloopuitlaat.. en de rest is allemaal standaart

V-snaar is breder/ smaller dan de originele waarschijnlijk & de afstelling van de variateur / drukveer natuurlijk :)
 
Sandor said:
gewoon het spruitstuk omdraaien en dan de carb erop
vrij simpel lijkt mij.

of rechstreeks een luchtfilter erop

Zal wel ff zien. Want die orginele luchtfilter deugt bij mij niet helemaal :p.

Maar nog ff een andere vraag. Hoe zit dat met lange afstanden met ene lucht gekoelde scooter? Bij mij valt ie uit, en bij 2 maten van mij ook 8P. Snap er dus niks van. Rij nu niet meer plankgas omdat ie et anders weer doet. Maar vind het maar raar....
 
Hey,

ik heb nu een std aerox veer (270 mm, toch?!) met (40mm) ophoogblokje. Hierdoor staat ie nu wel mooi hoog, maar veert ie niet zo goed meer (en met iemand achterop is het helemaal drama)

Als ik dan een 310mm (gas)veer haal, staat ie dan net zo hoog, en veert ie dan wel goed? Of kan ik beter een 290mm veer halen ofzo ?
 
The Fox said:
Hey,

ik heb nu een std aerox veer (270 mm, toch?!) met (40mm) ophoogblokje. Hierdoor staat ie nu wel mooi hoog, maar veert ie niet zo goed meer (en met iemand achterop is het helemaal drama)

Als ik dan een 310mm (gas)veer haal, staat ie dan net zo hoog, en veert ie dan wel goed? Of kan ik beter een 290mm veer halen ofzo ?

dattie slecht veert zal wel aan je veer liggen lijkt me.

met een gasveer ofzo gaat hij iig beter z'n werk doen als het een beetje een goede veer is.
310 gaat idd even hoog zijn.

Rijeigenschappen veranderen wel zeggen ze vaak, of dit goed of slecht is is mening over verdeeld.
 
Maar ik sta nu als t goed is 310 mm hoog, als m'n std rox veer 270mm is.

Die veerde natuurlijk nooit super, maar door dat ophoogblokkie werd t nog minder.

Dus als ik goeie veer dr onder leg, staat ie gewoon nog lekker hoog (dus rij eigenschappen veranderen niet, even hoog), en gaat ie ook weer fatsoenlijk veren?


En is zo'n 310mm YSS gasveer wat, die staat wel mooi bij m'n scooter lijkt me :)
 
bij mijn orginele vario zat er nog een randje met 3 schroefjes op geschroeft ... nu heb ik een nieuwe (malossie multivario) .. zitten wel van die gaatjes om dat randje vast te schroeven ..moet je daar dat randje van je orginele vario op schroeven??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top