Het kleine vraagjes topic deel 2

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

cilinder er af , membraan eruit en doorblazen met lucht , en zo snel mogelijk weer gaan rijden.

maar denk ook aan de rest , dus onsteking , vario etc. , water komt echt overal , ook zelfs mischien in je overbrengingsolie , dus die ook aftappen en vernieuwen.

verder even alle kappen eraf en het hele framegebeuren uitblazen met lucht.

ook kan het zijn dat er water in je tank is gekomen , zowel olie als benzine , dus kijk dat even goed na!.

beter iets teveel doen dat te weinig.

ik heb ze een paar keer meegemaakt zo en dat gaat serieus vaak goed roesten , het beste is om alleen los te pakken en schoon te maken zelfs.
 
kabel boom is nu nog goed
remlicht, knipper licht ,elect. start doet het nog
maar denk wel dat er vocht tussen zit
en die ook moet gaan vervangen
en me uitlaat zit ook vol met water
moet ik nou ook me uitlaat gaan vervangen?
of rijd ik die vanzelf droog ?
 
Wat is dat nou weer voor oud wijfen praat. Sorry hoor.

Ik zou gewoon voor Aerox gaan dan. Aangezien je met een snor geen helm op hoeft en het vies fout kan gaan. En dan voor je je aerox gewoon beetje op door zoals eerder is gezegt gewoon de vario ring er uit te halen en de uitlaat te ontgrenzen. Zijn de boetes ook minder duur dan een snor die 60 gaat....

Wijven praat of niet , t mag gewoon niet... Heel simpel.
 
kabel boom is nu nog goed
remlicht, knipper licht ,elect. start doet het nog
maar denk wel dat er vocht tussen zit
en die ook moet gaan vervangen
en me uitlaat zit ook vol met water
moet ik nou ook me uitlaat gaan vervangen?
of rijd ik die vanzelf droog ?

Zoals melf al zei moet je hem droog blazen. De uitlaat moet dan dus zowieso los! Als er water in je uitlaat zit komt dat er dan niet uit, dus loshalen en ondersteboven zetten

Succes
 
Zoals melf al zei moet je hem droog blazen. De uitlaat moet dan dus zowieso los! Als er water in je uitlaat zit komt dat er dan niet uit, dus loshalen en ondersteboven zetten

Succes

ik heb alles al gedaan , hij loopt al
en me uitlaat zit helemaal vol , en het water komt er ook niet meer uit
maar had nog een oude pijp liggen .
weet alleen nog niet wat ik met me kabelboom moet gaan doen .
want lijkt mij dat tie ook stuk gaat door het vocht .
me brom heb ongv 10 min in de sloot gelegen
 
wat gebeurt er als je een te strakke drukveer heb?
en wordt er bij de power 1 vario ook een vario poulie bij (waar je koelvinnen opkomen) en moet je sproeier worden veranderd met een andere vario en wat merk bij die vario als die goed is afgesteld (in vergelijking met standaard)
 
Last edited:
hehe bedankt jongens ;)
denk sowiesoo toch dat ik voor de 2e hands aerox zou gaan,
maar kijk wat betalen jullie aan verzekeringen?
ik hoor allemaal mensen met verzekeringen van ronde de 200 eurii ofzo
en als ik dan ga kijken bij anwb.nl ofzo (misschien wel een van de duurdere) zeg maar opgeef aerox, blabla jaar 2004 bijvoorbeeld en dat allemaal kom je al gauw WA + diefstal op 600 eurii per jaar uit..

graag tips voor goede en toch goedkope verzekeraars?
 
ik heb alles al gedaan , hij loopt al
en me uitlaat zit helemaal vol , en het water komt er ook niet meer uit
maar had nog een oude pijp liggen .

Hoezo krijg je het water niet uit je pijp? Het enige is dat er iets in je demper kan blijven zitten, de rest van de pijp moet je zo leeg kunnen krijgen hoor :)
Maar met je oude pijp moet het ook lukken :p
 
heey
ik wil een bcd stickerset op men aerox zetten, kun je dat zelf doen of weten jullie ergens in brabant omg den bosch een scooterzaak ofzo die dit kunnen doen want die stickers lijken me best moeilijk om eroptezetten.
progress.gif
 
Hoezo moeilijk? Je moet gewoon heel precies te werk gaan, dan is er egt niks aan...

Je trekt hem een klein stukje los, plakt dat puntje alvast op, en dan trek je het heel voorzichtig verder weg, net zolang dat ie zit ;)
 
Hoi,

F een vraag van mijn kant; Wanneer ik (ong) bove de 70km/u ga rijden dan begint hij te zoemen(soort van pulsen). Hoe harder ik ga hoe hoger de frequentie wordt. Ook gaat hij licht trillen...
Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?
Ook is mijn koppeling erg aan het verslijten, precies waar je de veertjes aan moet haken (aan de "koppelingsschoen" kant). Is dit een kwaaltje van de Stage 6 koppeling, want een kamaraad van mij heeft precies hetzelfde (alleen is de zijne al kapot, de mijne nóg niet...)

Scoot:
Malaguti Phantom
Setup:
Motoforce 70cc LC RPM tuned
Ori. vario (tijdelijk, komt Power1 voor in de plaats)
17,5mm dellie+stnd luchtfilter
ori. poulies
Stage 6 koppeling+huis
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top