Het kleine vraagjes topic deel 2

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus :)
 
het probleem is ik heb het blok leeg gekcoht zonder keeringen :S





maar ik heb ff opgzocht en het gaat om een
airsal vliner..en athena ovaal


is dan de athena nog sneller?
 
Last edited:
vario en uitlaat

vraagje, welke vario bij deze setup

athena racing 70cc
21 mm dello
power 1 krukas

ik heb polini oud model vario nog liggen, deze wilde ik erop plaatsen ivm geldprobleempjes :), is dit een goede keus? en in combinatie met welke uitlaat?
 
hoe weet ik bij welke toerental mijn scoot het meeste vermogen heeft en hoe zware rollen daarbij horen... ???
tjappie

de beste manier is om m op een testbank te zetten en geblokkerd te laten meten..

welke rollen je nodig bent moet je gewoon testen , elke scooter reageerd anders, elk blok is net weer anders.

als je de scooter op de weg afsteld zul je op je gevoel af moeten gaan , dus een set rollen erin zetten en kijken wat ie doet , wanneer de scooter het beste loopt heb je de goeie rollen , echter zijn er meerdere dingen belangrijk zoals drukveer en trekveren. deze moet je combineren om tot een goed resultaat te komen. dus koop een stel rollen , drukveren en trekveren en ga aan de slag.
 
Ik heb een gianelli reverse onder mn scooter zitten, maar die maakt me een partij herrie! Nou weet ik dat die uitlaten daarom bekend staan ( dacht ik? ) maar ik wil hier toch eigenlijk wat aan doen, aangezien de hele straat je aankijkt met een chagrijnig hoofd, ook al rijdt je normaal met het verkeer mee.
Oh en btw: hij's niet lek oid.. ;)

Kan ik bijvoorbeeld de einddemper vervangen door een groter exemplaar, ik noem bijvoorbeeld van een aprillia RS oid?
 
hallo, ik ben nieuw hier op het forum en wil ff een paar kleine dingetjes weten over mijn scooter.. Ik heb een Puch Typhoon, maar als ik nou onderdelen wil kopen wat voor een blok heb ik dan? een piaggio blok? heb ook iets gehoord van een gilera (runner?)?

Mijn uitlaat is doorgeroest in de bocht (de originele) dus ik moet een nieuwe uitlaat hebben,, nu heb ik iets gehoord over de sito plus. Is dat een leuk uitlaatje? Hoe hard loopt ie dan ong. met de rest van de setup origineel? Wil in de toekomst nog een 50cc snel aanschaffen, kan ik dan misschien beter een Yasuni kopen? R of Z? Ik kan ook aan een DMP uitlaat komen (terugloper) voor €80,- is dat een goede uitlaat in vergelijking met de 2 andere uitlaten hier boven genoemd?

Alvast bedankt :)
 
Last edited:
Heb nieuwe vlotternaald gehaald, maar waar moet die precies in, waar zit dat :X :rolleyes:

haal je carburateur eraf. schroef dat bakje aan de onerkant eraf ( je vlotterbak).
dan zie je een buisje met de sproeier erin, hier heb je niks mee te maken, dus hoef je niet aan te zitten.
er zit ook een platic rondje in, je vlotter.
tussen de 2 bevestigingspuntes hiervan zit een naaldje dat op en neer gaat, dat dient om de benzine toevoer af te sluiten.
dit naaldje is je vlotternaald.
 
hallo, ik ben nieuw hier op het forum en wil ff een paar kleine dingetjes weten over mijn scooter.. Ik heb een Puch Typhoon, maar als ik nou onderdelen wil kopen wat voor een blok heb ik dan? een piaggio blok? heb ook iets gehoord van een gilera (runner?)?

Mijn uitlaat is doorgeroest in de bocht (de originele) dus ik moet een nieuwe uitlaat hebben,, nu heb ik iets gehoord over de sito plus. Is dat een leuk uitlaatje? Hoe hard loopt ie dan ong. met de rest van de setup origineel? Wil in de toekomst nog een 50cc snel aanschaffen, kan ik dan misschien beter een Yasuni kopen? R of Z? Ik kan ook aan een DMP uitlaat komen (terugloper) voor €80,- is dat een goede uitlaat in vergelijking met de 2 andere uitlaten hier boven genoemd?

Alvast bedankt :)


een piaggio blok is het idd, overigens zijn piaggio en gilera hetzelfde:)

een sito+ is gewoon een std vervangings uitlaat, onbegrenst zal je hier 60-70 mee rijden goed afgestelt.
als je later toch nog sneller wilt gaan rijden zou ik idd een yasuni R of Z nemen. als je bij 50 cc blijft zou ik voor de Z gaan.
DMP zou ik zelf niet doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top