Het grote wintersport topic.

Status
Not open for further replies.
ik ga pas in de voorjaarsvakantie, duurt nog fking lang:(

het kost mij 460 euro met school, snowboard huur wat de laatste 2 jaar 116 euro was komt erbij omdat je vanuit school alleen kan skieen, geld voor skihuur en lesjes gaat er wel af was vorig jaar iets van 30 euro. komt op ong 550€ ongeveer dat is met slaapplaats, busreis en ochtend en avond eten, alleen lunch op de piste zelf betalen.

ik ga de vrijdag dat de kerstvakantie begint maar is met een aantal mensen naar snowworld hier. niet echt spannend maar wel ff fun 20 euro voor 3 uur.


misschien is het ook wel leuk als mensen aktiefoto's van zichzelf plaatsen:)
 
Zometeen ff met een ploegje voor de lol op een borstelbaan, waarna als de les is afgelopen het zogenaamde "Apres Ski gebeuren" weer word getrained 8) :p

Maybe fix ik wel ff wat pix, over hoe ik als een skippy dat pand weer verlaat :X
 
pruttelbakje said:
ik ga pas in de voorjaarsvakantie, duurt nog fking lang:(

het kost mij 460 euro met school, snowboard huur wat de laatste 2 jaar 116 euro was komt erbij omdat je vanuit school alleen kan skieen, geld voor skihuur en lesjes gaat er wel af was vorig jaar iets van 30 euro. komt op ong 550€ ongeveer dat is met slaapplaats, busreis en ochtend en avond eten, alleen lunch op de piste zelf betalen.

ik ga de vrijdag dat de kerstvakantie begint maar is met een aantal mensen naar snowworld hier. niet echt spannend maar wel ff fun 20 euro voor 3 uur.


misschien is het ook wel leuk als mensen aktiefoto's van zichzelf plaatsen:)

460 euro :? dan heb je t wel flink verkeerd aangepakt... dat kan makkelijk voor rond de 300... incl snowboard...
hoewel t er wel aan ligt wat de school aanbied:)
 
voor die 460 euro krijg ik:
heen en terugreis met luxe touringcar, pension inclusief onchtend en avondeten.
5 dagen skipas, 5 dagen les, 5 dagen skihuur (als je dat nodig hebt).
eigenlijk zo'n beetje alles dus alleen de lunch is op eigen kosten en het apres skiën.
snowboard huur doen ze niet omdat ze het dan niet voor deze 'voordelige prijs' kunnen aanbieden. vorig jaar betaalde ik 445 en jar daarvoor 440.
voor mij komt er dan nog wel snowboardhuur bij.
 
Nou ik ben echt een onwijze snowboard/ski/wintersport n00b maar ik zou echt een keertje graag willen gaan snowboarden. Ik kom heel vaak in Finland en ga deze kerst er ook weer naartoe maar ik heb gehoord dat het daar meer langlauf shizzle is ivm bijna geen heuvels enzo. Iemand toevallig ervaring met wintersport in Finland?
En hoe zit het met je board, is het wel slim om de eerste keer 1 te huren of zijn die boards meestal gaar? en waar moet je op letten als je een board huurt/koopt?
Ben dus echt onwijs n00b en mijn enige wintersport ervaring is sleetje rijden en schaatsen :p
 
pruttelbakje said:
voor die 460 euro krijg ik:
heen en terugreis met luxe touringcar, pension inclusief onchtend en avondeten.
5 dagen skipas, 5 dagen les, 5 dagen skihuur (als je dat nodig hebt).
eigenlijk zo'n beetje alles dus alleen de lunch is op eigen kosten en het apres skiën.
snowboard huur doen ze niet omdat ze het dan niet voor deze 'voordelige prijs' kunnen aanbieden. vorig jaar betaalde ik 445 en jar daarvoor 440.
voor mij komt er dan nog wel snowboardhuur bij.

Ik krijg precies hetzelfde van school aangeboden. Alleen kost het mij niets 8)

Dit word mijn tweede jaar boarden.
 
Bobi said:
Nou ik ben echt een onwijze snowboard/ski/wintersport n00b maar ik zou echt een keertje graag willen gaan snowboarden. Ik kom heel vaak in Finland en ga deze kerst er ook weer naartoe maar ik heb gehoord dat het daar meer langlauf shizzle is ivm bijna geen heuvels enzo. Iemand toevallig ervaring met wintersport in Finland?
En hoe zit het met je board, is het wel slim om de eerste keer 1 te huren of zijn die boards meestal gaar? en waar moet je op letten als je een board huurt/koopt?
Ben dus echt onwijs n00b en mijn enige wintersport ervaring is sleetje rijden en schaatsen :p

In finland kun je volgens mij wel redelijk boarden enzo.. alleen is t allemaal wat lager.. en minder uitgebreid dan in de alpen..

En eerste keer zal ik sowieso een board huren om ff te kijken of t je wel bevalt.. want de eerste keer is t vooral sneeuwhappen. En als t dan tegen valt zit flikker je board onder in de kast en kijk je er niet weer naar om, zonde van je geld dus. En een board huren heb je meestal ook wel goed spul. Vaak is er ook wel de mogelijkheid om een board te kopen en als het je dan toch niet bevalt kun je m weer terug doen.. dit is wel iets duurder dan huren maar ben je vaak wel verzekerd van goed materiaal.
 
RonnyBravo said:
In finland kun je volgens mij wel redelijk boarden enzo.. alleen is t allemaal wat lager.. en minder uitgebreid dan in de alpen..

En eerste keer zal ik sowieso een board huren om ff te kijken of t je wel bevalt.. want de eerste keer is t vooral sneeuwhappen. En als t dan tegen valt zit flikker je board onder in de kast en kijk je er niet weer naar om, zonde van je geld dus. En een board huren heb je meestal ook wel goed spul. Vaak is er ook wel de mogelijkheid om een board te kopen en als het je dan toch niet bevalt kun je m weer terug doen.. dit is wel iets duurder dan huren maar ben je vaak wel verzekerd van goed materiaal.

Dank. :p

Ga dus maar ff research doen of ik daar idd ergens een board + bindingen + alle shizzle kan huren en ff informeren hoe of wat met skipas enz.

maar ik heb weles gehoord dat de lengte en breedte vna je board afhankelijk is van je lengte en gewicht enzo. ben zelf 1m90 en weeg 90 kilo dus vraag me af of ze die maat board wel standaard klaar hebben liggen daarzo.
 
18 februari naar Chamonix. Die ook die jassen maken ja8P
Vorig jaar geprobeerd te boarden. Dit jaar maar weer skieen:). Lekker veel offpiste en apresski :W
 
Hhihi ik ga 23 januari :D weer echt heb er super zin in ! :D

Ga wel echt voor het boarden en niet voor zuipen etc... maar kga ook wel ff die apres ski checken ga dit jaar naar Frankrijk plaatsje Saint Sorlin D'arves iemand al is geweest ???? :)

Heeft iemand hier nog goeie sites waar je de weersomstandigheden kan checken heb al op weeronline gekeken en dan ligt er toch al zo rond de 70 centimeter sneeuw :D.

Khad trouwens echt wel goedkope reis is voor 6 dagen € 416,52 :D met busreis, halfpension, skipas erbij :D

www.sportura.nl ;)
 
ik ga in krokusvakantie met een maat mee8)..

kost me dus niets aan huisje en voedsel(behalve op de piste)
gister snowboarbroek gekcoht..aanbieding voor 40e.

net terug van uithof in denhaag..ging voor 3jaar geleden echt goed..

heb er nu al zin in:rolleyes:
 
17 - 24 februari ... Hinterglemm - Oostenrijk ... zal wel te vinden zijn aan de bar :) (london pub, hotel bar, geitenstal of apres ski paleis)

3e x

Greetz
 
Woot, dit jaar 2 x . (net als vorig jaar trouwens )

Eerst met familie naar Solden in Oostenrijk in januari, lekker boarden

Daarna in februari naar Saalbach met school !

Heb er zin an, heb nieuwe bril, jas, handschoenen en muts en mn board wacht erop om weer gebruikt te worden
 
Rule said:
Woot, dit jaar 2 x . (net als vorig jaar trouwens )

Eerst met familie naar Solden in Oostenrijk in januari, lekker boarden

Daarna in februari naar Saalbach met school !

Heb er zin an, heb nieuwe bril, jas, handschoenen en muts en mn board wacht erop om weer gebruikt te worden


saalbach kun je je goed vermaken :eek:
ik ga in de krokus naar westendorf tirol iemand nog meer daarheen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top