Het grote voetbaltopic #16

Status
Not open for further replies.

Fox_gek

Pilsje erbij?
http://forum.scooterforum.net/forum/f33/het-grote-voetbaltopic-15-a-167112/index34.html#post2883316

Klinkt bekend, voor de 0-1 gister had Ajax ook al 2 honderd procent kansen om zeep geholpen :p En ineens viel die 0-1 uit de lucht, dan kan je wéér beginnen :p
Gelukkig toch nog gewonnen, nu zorgen dat Fiorentina verslagen wordt donderdag :)

Absoluut, heb een aantal flinke missers gezien. Wel tof dat het een keer meezat op het eind. Al kun je je afvragen in hoeverre het meezit als je zoveel kansen mist. Niet meer dan fair imo dat ze er op t eind niet ingingen bij Volendam (zeker gezien het wedstrijdbeeld).

Dan is het heel fair ja :D

De Italiaanse scheidsrechtercoördinator Pierluigi Collina heeft de UEFA beloofd binnenkort te zullen beginnen met de tijdelijke invoering van een oranje kaart in het Italiaanse profvoetbal. Deze middenweg tussen een gele en een rode kaart moet het mogelijk maken om spelers voor een bepaalde tijd van het veld te sturen. Collina is buitengewoon positief over het voorstel van UEFA-voorzitter Michel Platini, die een dergelijke maatregel eerder al opperde in één van zijn redevoeringen. De voormalig toparbiter krijgt bijval van bondsvoorzitter Giancarlo Abete, die eveneens liet weten een groot voorstander te zijn het experiment.

In het verleden gebruikte de Wereldvoetbalbond al eens jeugdtoernooien om enkele nieuwe spelregels uit te proberen. Zo diende het WK voor spelers onder de twintig jaar in Nederland in 2005 als proeftoernooi voor de regel dat spelers bij het affluiten van de scheidsrechter de bal niet meer mochten beroeren. Dat leverde destijds veel negatieve reacties op, waarna werd afgezien van invoering.

“Het lijkt mij een aantrekkelijke club”, zo zei de oud-coach van onder meer Ajax en AZ over de regerend landskampioen. “Ik kan niet zeggen dat die niet bij mij zou passen. Ik heb gelezen dat PSV zoekende is naar een opvolger van Huub Stevens”, gaf Adriaanse aan.

@ Tinne over oranje kaart.

IMO slechte zaak, geel/rood werkt prima. De scheidsen moeten gewoon beter fluiten. Uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan.

En hier weer lekker verder.
 
Advertisement - register to remove this

Ik wil wel eens in levende lijve zien hoe het uitpakt met de oranje kaart. Het lijkt me eigenlijk wel een aardig plan..
 
idd, werkt in de zaal ook prima.
Daar is de gele kaart 2 minuten zitten of bij een tegendoelpunt er weer in.

Ik hoop dat voetbal nu eens een beetje met z`n tijd mee gaat.
 
Net zoals bij hockey.

Camera's op de lijn en in het doel, 2 scheidsrechters aan de zijkanten van het veld, Video referee met een camera langs de lijn. En misschien ook maar het kaarten systeem van hockey over nemen. Groen = waarschuwing, die geef je bij praten of te fysiek spel. Als daar niet naar geluisterd wordt krijg je geel, dat is voor een verbale overtreding 5 min zitten en fysiek 10 min. En als je dan echt niet wil luisteren krijg je rood en mag je douchen
 
Nou ja dat valt best mee. En natuurlijk mag de ene scheidsrechter niet in de 16 fluiten van de ander alleen aangeven wat hij gezien heeft. En het is dan aan de andere scheids om dit over te nemen of niet.
 
André Ooijer keert na dit seizoen terug in Eindhoven. Volgens de NOS heeft de 34-jarige verdediger een akkoord bereikt met PSV, en zal hij zijn aflopende contract bij het Engelse Blackburn Rovers niet verlengen. Tussen 1998 en 2006 was hij ook al actief bij de regerend landskampioen.

pu_ooijer_sp_big.jpg


Helemaal verrassend komt het nieuws over de terugkeer niet. De 47-voudig Oranje-international gaf in een eerder stadium al te kennen wel open te staan voor een hernieuwd avontuur bij de club waarmee hij in zijn eerdere dienstverband liefst vijf maal de Nederlandse landstitel wist te veroveren.

“Als het aan mijn gezin en mij ligt, keer ik wel weer terug naar Nederland. Maar ik heb echt nog geen idee naar welke club ik eventueel vertrek”, zei de geboren Amsterdammer enkele weken geleden. “Of het allemaal werkelijk doorgaat, is ook afhankelijk van een aantal omstandigheden”, reageerde PSV’s technisch manager Adrie van Kraaij daarop.

De laatste plooien zijn nu gladgestreken, waardoor Ooijer zijn carrière af kan sluiten in de Eredivisie. Hoe lang de voormalig verdediger van FC Volendam en Roda JC zal tekenen bij de Brabanders, is nog niet bekend.
 
Hij is/was me achterbuurman :p huis word iig vollop verbouwd momenteel....

Als het waar is word het hopelijk geen 'feyenoord-aankoop', namen die ooit goed waren maar weer terug kopen en hopen dat het nog steeds iets is.
 
Ziekenboeg Ajax loopt massaal leeg

Trainer Marco van Basten van Ajax heeft donderdagavond tijdens de thuiswedstrijd tegen Fiorentina waarschijnlijk de beschikking over een nagenoeg fitte selectie.
De oefenmeester verwacht dat Jan Vertonghen, Gabri en Urby Emanuelson op tijd fit zijn voor de return tegen de Italiaanse club in de derde ronde van de UEFA Cup. Dario Cvitanich en Eyong Enoh maken maandagavond in een oefenwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys al hun rentree bij Jong Ajax.

Ismaïl Aissati debuteerde zondagmiddag na lang blessureed tijdens de thuiswedstrijd tegen Volendam (2-1) in de hoofdmacht van Ajax. Daley Blind maakte zaterdag zijn rentree bij het hoogste jeugdelftal van de Amsterdamse club. Siem de Jong, Mitchell Donald en Jan Arie van der Heijden zijn nog wel geblesseerd.

Ajax verdedigt donderdag tegen Fiorentina een voorsprong van 1-0. De winnaar over twee ontmoetingen stuit in de achtste finales van de UEFA Cup op FC Twente of Olympique Marseille. Het eerste duel tussen beide clubs in Frankrijk eindigde in een zege voor FC Twente (0-1).

De verwachting is dat de Arena voor het duel met Fiorentina helemaal vol zit. Ajax verkocht al ruim 40.000 kaarten voor de ontmoeting met de huidige nummer vier van de Serie A .


Eindelijk een volledige fitte selectie, ben benieuwd of Aissati speelt donderdag en of hij echt het verschil kan maken waar we massaal op hopen.
Lekker 4-4-2 gaan spelen donderdag :)
 
Als hij ze zo gaat schieten:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=BKlc135IL4Q"]YouTube - PSV-Real madid goal Aisatti[/ame]

Dan mag hij altijd spelen :D
 
Goal maakt niet uit in welk verband die is gemaakt, blijft idd een wereldgoal.
Maar ik kon me niet herinneren dat PSV met Aissati tegen Real Madrid moest, vandaar :p
 
Nee ik ook niet hoor, zal wel een oefenpot of een jeugdteam zijn inderdaad. Die keeper lijkt wel op cassilas trouwens...
 
Dat beeld dat je het van achter aisatti ziet zeg maar, daar past echt geen haar meer tussen hoe hem de kruising in schiet. Naja donderdag maar een kroeg avondje in lassen. Wel een leuke week qua voetbal trouwens deze week.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top