Beter noem je dan de hele sobw niet in je stuk.
Het grootste verschil is dat de sbo er voor de rijders is en veel initiatieven ook daadwerkelijk probeert uit te voeren.
Bij de sobw moet je tot een select groepje behoren om iets voor elkaar te krijgen en dan is het vaak ook nog uit eigen belang van het bestuur.
elk jaar komen er nieuwe of schoongewassen milieumatten. dus vandaar dat ze het zeggen melf.
en opgesneden banden mogen ook niet meer volgendjaar. volgensmij reed het sobw team alleen met opgesneden banden.
en dunlop klasse sponser voor de 50 en 70cc klasse.
en de regenbanden voor de expi moeten ook van het merk dunlop zijn.
mag ik is weten wat eigenlijk het grote probleem bij de SOBW is? ik volg dit topic & vorige al een tijdje.. en lees steeds dat er klachten zijn over die organisatie! aangezien ik nooit SOBW heb gereden kan ik het ook niet vergelijken met de SBO. Maar ben nu toch wel benieuwd wat nou het grote verschil is. Heb een keer iets opgevangen over races op smalle wegen naast sloten? volgens mij heeft pronk ze scoot in een x in de plomp geparkeerd? ben toch wel benieuwd hierna!
mede omdat ik ook een stuk wil gaan schrijven over het scooterracen in nederland. Aangezien ik voor school voor een bepaald vak een stuk moet schrijven wat ik zo goed mogelijk moet zien te promoten leek t mij wel tof omdat dus over racen te doen! Ben van plan om het stuk in t parool te zetten.
wat ik graag zou willen weten zijn de grootste verschillen tussen de 2 organisaties.
b.v.d.
ps. ik ben eerlijk gezegd niet van plan om de SOBW in een kwaad daglicht te zetten puur om t feit dat ik nooit problemen met ze gehad hebt. Heb nooit bij de SOBW gereden dus kan er moeilijk over oordele.. aangezien hier talloze rijders zitten die meerdere jaren bij de SOBW en nu SBO rijden kunnen die me vast wel helpen!
plus het feit dat je in het gekste race team van nederlandse bodem terecht komtof ni pronkie
elk jaar komen er nieuwe of schoongewassen milieumatten. dus vandaar dat ze het zeggen melf.
en opgesneden banden mogen ook niet meer volgendjaar. volgensmij reed het sobw team alleen met opgesneden banden.
en dunlop klasse sponser voor de 50 en 70cc klasse.
en de regenbanden voor de expi moeten ook van het merk dunlop zijn.
alleen de regen banden ... vage regeling
ik zie het al voor me op de race stromende regen en expi's zonder dunlops die gewoon gaan beweren dat ze geen regenbanden nodig hebben
ag boeit mij het ook vind die expi dingen toch maar kut
mooi stukje verhaal rik alleen is het wel zo dat de zwaarste ongevalllen waarvan 1 fataal gebeurd zijn op de niet kartbanen.Zo zie je maar een ongeval kan op elke baan plaatsvinden. Niet alleen op banen zoals Arkel / Brakel / Wemeldinge / Zwolle / Valkenswaard enz. Heb gewoon niet de illusie dat racen een veilige sport is waarbij alle ernstige ongevallen uitgesloten kunnen worden. Zelfs in de Motogp is niet zolang geleden iemand dodelijk verongelukt. Ik vind dat de organisaties hun rijders hiervan moeten doordringen en maak van zogenaamde veiligheid geen reclame middel.
Ik zit weer met verbazing te lezen. Ik denk dat de komkommertijd weer aangebroken is, dus is het weer tijd om eens een stevig potje te zeiken op de 2 organisaties.
Vroeger toen ik nog jong was, was racen nog iets onbereikbaars. Iets speciaals wat je heel graag wilde doen en waar je veel voor moest laten. Toen ik begon met racen was ik voornamelijk bezig met leren. Ik leerde bijvoorbeeld het belang van motorvermogen en later hoe veel belangrijker de wegligging is. Ik ben begonnen in de Formule klasse waar toen de jongens van Duntep nog reden en later de zoon van Reiman. Dat was mijn eerste kennismaking met het fenomeen brommer race. Alleen maar gezeik over hoe de jongens uit Staphorst voorgetrokken werden en later de zoon van Reiman. In mijn ogen vergaten deze "klagers" de aandacht te houden bij de dingen die er echt toe doen. Namelijk RACEN. Wat is er nou mooier dan iemand te verslaan die voorgetrokken wordt? Maar deze trend zette zich blijkbaar door in de scooterklasses.
Vele vinden dat 1 rijder vorig jaar meerdere malen voorgetrokken is. Ik denk op mijn beurt van de 7 wedstrijden die rijder X met een vorm van concurrentie gereden heeft, heeft ie er maar twee gewonnen. Dus ook al is ie voorgetrokken, hij heeft er blijkbaar niet direct een voordeel aan gehad. Dus vanwaar al dat geklaag?
Waar ik naar toe wil met dit hele verhaal is, zorg nou eerst maar eens dat je je eigen zaken in orde hebt alvorens naar een ander te wijzen. En hou eens op met elkaar na te praten en denk voor een keertje zelf eens na. Kies een organisatie en ga je lekker met racen bezig houden. Dan kunnen we als rijders onder elkaar eens praten over de belangrijke zaken zoals vering / zuigers / rondetijden enz. enz. En hoeven we niet 20 post te lezen hoe slecht de SOBW is en hoe onveilig de banen van de SOBW zijn en hoe geweldig de SBO met de rijders omgaat. Want om eerlijk te zijn boeit me dat geen ene donder.
goh , kervin bos in emmen met opgesneden dunlops die een stuk sneller ging dan de rest ...
het intereseert jou dus ook niks dat doormiddel van dit beleid mensen mischien in de toekomst hun hobby vaarwel kunnen zeggen.En hoeven we niet 20 post te lezen hoe slecht de SOBW is en hoe onveilig de banen van de SOBW zijn en hoe geweldig de SBO met de rijders omgaat. Want om eerlijk te zijn boeit me dat geen ene donder.