"Het Grote Setup Topic"

dutchino

Well-Known Member
Hallo,

Ik was verveelt en bedacht dit topic.

regels:

-geen spam (off topic berichten.) Offtopic doe je maar via pm.
-Je plaatst de setup die post zo volledig mogelijk en eerlijk mogelijk. (geen lulkoek en niet gaan gokken.)
-Vertel er alles bij. (afsteldetails+prijzen eventueel+scooterblok/scooter)

Voorbeeld.

Beta Ark LC DD
Minarelli Horizontaal LC DD

Motorische:
50CC Power One cilinder
Giannelli Reverse
17,5MM Dell'Orto carb (elec choke.)
Sproeier 80
Stage 6 Vforce
Standaard ontsteking (ducati.)

Overbrenging:
Malossi multivar
5 Gram rollen
Malossi deltaclutch
Malossi gele trekveren&Witte drukveer (malossi.)

Mening:
Leuke setup rijd ongeveer 75km/u en heeft toch een lekkere koppel (geen autowheelie maar wel hoppen.) Rond de 150-200 euro. Ligt eraan of je het 2de hands of nieuw haalt. Ik had alleen de uitlaat nieuw gekocht. En het motorblok+onsteking had ik allemaal al.

eventuele opmerkingen:
Uitlaat gaat herrie maken naar verloop van tijd. In het begin best bot geluid. :D

Voor de luie mensen onder ons.

Scooter specificatie's:

Motorische:

Overbrengen:

Mening:

Eventuele opmerkingen:


Als dit niks is flikker je het topic er maar weer uit en anders pas je hem maar aan als die niet bevalt. 8P

Leek me wel handig voor mensen die graag een setup willen verzinnen met bepaalde snelheid en optrekken enzo.
 
Advertisement - register to remove this

Scooter specificatie's:

Rieju RR Lc AM6
Bj 2004

Motorische:

Topperformance 74cc roze top, yasuni hmr2, doppler endurance krukas, metrakit verstevigde koppelingsplaten, 21mm phbg, vl6 membraam.

Overbrengen:

Twv 13-52

Mening:

Wat een power onder je reet zeg!! Trekt alles wat los en vast zit uit de grond! Topsnelheid is ook niet misselijk 110 gps!


Eventuele opmerkingen:

Had eerst twv 10-52 dit was helemaal ziek... Maar het was vrij onmogelijk om volgas te geven want je lag zo op je achterhoofd, ook schakel je dan om de 5km en zit al op topsnelheid tussen de drempels/rotondes in de woonwijk! En uiteraard niet echt zuinig door de toeren die je draait
 
aprillia sr www

bouwjaar 1996(dacht ik)

motorische:

86cc bigbore
malossi 44slag 85mm drijfstang
roost bigbore
hpi 2006+verzwaringsplaat
vl14 5mm ophoogplaat
stage6 inlaat
34mm koso+70mm kelk
malossi 2006(grote rollen)vario
overrange v-snaar
overrange poulie's
stage6 wingbelt
hebo koppeling
stage6 vertandingsdeksel
13/44 vertanding van malossi

alles getuned door DDL en goed voor 28.1pk op het achterwiel.

top?

mening:gaat als de ziekte en verveeld me nogsteeds niet :p

kosten gaan we het nieteens over hebben...
 
en nog1:

aprillia sr www

bouwjaar 1998

motorische:

88cc 8t cristofolini
cristofolini 45mm slag
hpi2006+verzwaringsplaat
DDL opmaat uitlaat
vl14 + ophoogplaat 5mm
stage6 inlaat
30mm mikuni tmx
stage6/malossi overrange
stage6 wingbel
malossi overrange v-snaar
deltha clutch
stage6 vertandingsdeksel
13/44+?? waarschijnlijk 15/42

alles DDL tuned

top, vermogen etc onbekend ivm het nog in opbouw zijn.bijna alles is klaar bij de tuner en dan is het een kwestie van inelkaar knallen en banken :)

kosten zullen we het weer niet over gaan hebben..

heb ook nog een NRG

bouwjaar onbekend

motorisch:

172cc malossi
standaard ontsteking
standaard poulie's
standaard koppeling
malossi vario
malossi kevlar v-snaar
jolly motto uitlaat
recht spruitstuk
28mm keihin


top:eek:ngeveer rond de 135a 140


mening: rijd super relaxed.maakt niet alteveel herrie voor de buurt en kwa slijtage minder dan andere 70/80cc scooters.

ook de kosten vallen mee.
 
Scooter specificatie's:

'01 Aprilia SR WWW, LC

Motorische:

NCY Racing RPM 70cc
Rito Race Krukas
HPI 2006 binnenrotor
Stage 6 R1200 uitlaat
Stage 6 26mm PWK carb met sproeier 130
Stage 6 Dubble layer filter
Stage 6 V-force 3
Kiesler wig + Malossi recht

Overbrengen:

Power 1 vario
Rest van de overbrening standaard
4 gram rollen (kon misschien nog ietsjes lichter)
Omega zilver trekveren
Malossi rode drukveer
Standaard AC vertanding (korter als LC)

Mening:

Ging lekker voor op straat. Wel veel lawaai natuurlijk maar trekkracht was super.Trok wel erge autowheelies maar kon nog wel normaal wegrijden met halfgas. En nog een goed betaalbare setup voor als je niet zo heel vaak meer rijd. Ik reed hiermee gewoon af en toe even een rondje of als ik ergens snel heen moest, ong. 1 a 2 keer per week.

Eventuele opmerkingen:

Zou nog malossi overrange in komen maar ik ben nu gestopt met scooters dus ben alles alweer aan het verkopen.

Leuke setup voor mensen die niet té veel geld uit willen geven. Waar voor je geld.
 
Scooter specificatie's:

Zip SP 2000 Black/Red, 2008 Model.

Motorische:

Standaard 50cc.
Standaard 17.5mm Carburateur.
Yasuni R.
Volledig ontgrenst, op het luchtfilter na, sproeier 72.
(begrenzers: vario ring, 17.5 carburateur begrens plaatje, uitlaat)

Overbrenging:

Witte Malossi Drukveer.
Gele Malossi Trekveren.
4.3 Gram Malossi Rollen 19x15.5.

Mening:

Scooter rijd momenteel 80 km/u ECHTE.
Trekt goed op, en pakt op wat hogere snelheid ook nog goed op.
Yasuni R maakt een mooi geluidje, is alleen wel een politie magneet.

Eventuele opmerkingen:

De scooter kan nog iets beter afgesteld worden m.b.t. de rollen en trekveren.
Verder is de bougie koffiebruin.

Leuke setup voor op straat als je niet de snelste hoeft te zijn, maar wel gewoon relaxed een auto in kan halen zonder er 30 sec naast te hangen.
Je rijd ook menig scooter eruit, alleen de 70cc's zijn sneller.

-

Weet niet of deze is toegestaan i.v.m. Snor tuning, zo niet verwijder hem maar!

Scooter specificatie's:

Tomos A35 Snor 2005.

Motorische:

Standaard 50cc, met standaard Snor zuiger zonder sleuven.
Standaard 14/9 carburateur, sproeier weet ik zo niet.
Standaard 9mm spruitstuk.
Standaard luchtfilter, gewoon nog begrensd.
Bromkop.
Onsteking op Bromstand.
Bullit uitlaat, ontgrensd.

Overbrenging:

Voortandwiel 26.
Achtertandwiel 28.

Mening:

Leuk als alledaags vervoer, rijd zo 45 km/u ECHTE.
Trekt op zich nog lekker op door de uitlaat voor een Snor brommer.

Eventuele opmerkingen:

Makkelijk op te voeren, en rijd dan gewoon goed.
Makkelijk in onderhoud, kost ook geen drol allemaal.
 
Last edited:
Scooter : Piaggio Zip SP 2000

Setup ;

Cilinder - Polini Big Evolution 94cc (onbewerkt)
Uitlaat - Polini Big Evolution 94cc versie
Krukas - Polini Evolution 44mm slag, 85mm drijfstang
Carburateur - Keihin 28mm PWK
Ontsteking - Polini digitaal (met speciale curve voor de Big Evo 94)
Membraan - Malossi VL16 (zonder stuffer)
Spruitstuk - Malossi draaibaar (aangepast)
Luchtfilter - Twin Air
Vario - Polini Evo 9 rollen
Vsnaar - Polini Evo kevlar
Poulies - Malossi Overrange
Koppeling en huis - Stage 6 R/T 112mm
Primaire vertanding - Malossi
Secundaire vertanding - Standaard
Carter - Aangepast voor de krukas, cilinderhemd en VL16

Afstelling ;

Sproeier - 145
Gasnaald - Clipje in de 2e uitsparing van onder
Luchtschroef - 1,75 slag open
Rollen - 2,5 gram (9 rollen)
Drukveer - Standaard piaggio
Trekveren - Stage 6 medium (oranje), nog 3 streepjes zichtbaar op de verstellers
Voorontsteking - 28 graden
Squish - 0,85mm

Prestaties ; Ziek :) ,Helaas nog niet gebankt.


Groeten, Jeroen
 
Last edited:
Piaggio NRG Mc2

Carters: Piaggio Lang SD (JS-Tuned)
Cilinder: Polini Evo 1 (JS-Tuned)
Krukas: Polini Evo 2
Vario: Polini Evo
Halfpoulie: Polini
Poulies: Polini Evo
Snaar: Athena / Malossi kevlar
Vertanding: Polini Evo (Prim+Sec)

Onsteking: PVL Binnenrotor g
Carberateur: Mikuni 24 / Oko 28
Membraam: VL13
Luchtfilter: Polini / Twinair
Gashendel: Tomaselli

Uitlaat: MHR team '99 (aangepaste flens)

Binnenkort miss andere pijp proberen.


---------------------------------------------------------------------------

Area 51:

Gianelli Shot
Polini Speedcontrol
Polini 3g koppeling
Athena snaar

--------------------------------------------------------------------------

Gilera Citta

Aangepast Minarelli blok (zonder variogedeelte)
Zodat het tussen achterbrug past

Avanti Achterkoppeling + achterklok
Minarelli voorvario
Dr 70
Sito plus

-------------------------------------------------------------------------

Aprilia RS

Bidalot HMR/2
 
Last edited:
Peugeot Speedfight 1 LC SD
Peugeot Vertikaal LC SD

Motorisch:

- Doppler S3R Uitlaat

Overbrenging:
- Malossi Multivar
- Malossi Wingbell

Afstelling:
- 7 Gram rollen
- Malossi drukveer Wit
- Omega trekveren Zwart
- Sproeier 72 (ori Gürtner carb)

Mening:
Rijd leuk genoeg voor op straat. Kan menig andere scooter met de wat snellere blokken toch goed bijhouden (mina&pia). Rijd ook vlot door met het verkeer en auto's inhalen is geen probleem. Top is zo rond de 75-80 echte.

Eventuele opmerkingen:

2 Grafiekjes van de testbank:

Geblokkeerde meting:
[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/SCAN0001.jpg[/ir]

Vermogensmeting onder niet zo ideale weersomstandigheden:
[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/SCAN0002.jpg[/ir]

Max vermogen wat ik er ooit mee heb gehaald onder betere weersomstandigheden maar wel met een gare vario (hele erge dip die er niet was uit te krijgen):
[ir]http://94.100.121.172/935800001-935850000/935813901-935814000/935813912_6_wYHb.jpeg[/ir]

Max. vermogen bij mij 5,9pk tot nu toe dus. Misschien dat er onder betere omstandigheden 6,0 of 6,1 in zit maar dat ga ik niet meer proberen. Vind het wel best zo.
 
Ga je zeker niet merken nee.

Heb zelf een leuke setup onder m'n runner zitten:)

Top performances ''blauwe top''
17,5 carb, stnd luchtfilter met malossi filter element.
Volledige Malossi mhr overange set.
Motoforce vollewang krukas.
Bewerkte carters
Yasuni R van 10 jaar oud en een dikke deuk:+
Stnd ontsteking.

Goed voor een fijne 12 pk:)
 
Scooter specificatie's:

piaggio zip sp 2000

Motorische:

polini evo 1 twins tuned
carters home tuned
vl 16 (is besteld) reed voorheen met vl 11
hebo krukas
malossi overrange kompleet
hpi 2006
js inlaat
28 oko bewerkt
dpr evo met js flens

Overbrengen:

rollen, drukveer etc onbekent hij licht weer uit elkaar.

Mening:

knalde met de oude evo al lekker ben benieuwt wat deze doet :)


nu de straat boekert.


Scooter specificatie's:

gilera runner uit 2000 geloof ik.

Motorische:

polini evo 1
vl 11
oude type vliegwiel (is lichter)
dmp spruistuk
21 mm dellorto black
std luchtfilter

Overbrengen:
alles origineel :$.
rollen : vergeten
drukveer : malossi blaauw
trekveren : omega zwart

Mening:

voor op straat gaat het hard zat. echte km's nooit gemeten maar bij 120 op teller klapt hij in de vertanding. en ja ik weet het van die teller klopt niks.

Eventuele opmerkingen:

hij lust wel wat benzine.
 
Editje voor mn citta:

Gilera Citta

Aangepast Minarelli blok (zonder variogedeelte)
Zodat het tussen achterbrug past

Avanti Achterkoppeling + achterklok
Minarelli voorvario
Dr 70
Sito plus

Heb er nu een 19mm op gezet ipv 12. Dus hoop dat die nu NOG hardere wheelys trekt :p
 
Back
Top