Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
Ik heb dat Meguairs spul ook gekregen met de post. De ene kant van de motorkap heb k met die NXT tech wax gedaan en de ander met van die cheap-ass Valma wax.Ik zie geen verschil, wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

Zal wel eens een foto maken.
 
Michiel. said:
Ik heb dat Meguairs spul ook gekregen met de post. De ene kant van de motorkap heb k met die NXT tech wax gedaan en de ander met van die cheap-ass Valma wax.Ik zie geen verschil, wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

Zal wel eens een foto maken.

Oei :P
 
Het ligt ook aan de kleur van de lak en aan de conditie. Op een zwarte/groene/blauwe moet je haast wel verbetering zien.

Maar ook de voorbewerking is belangrijk, pak eerst maar eens DC Paintcleaner en DC Polish. Of polijst het gedeelte eens machinaal om de fabriekswaardes zo ver mogelijk weer op te halen.


En waarschijnlijk heb je teveel gebruikt, met zo'n testflacon kun je een complete auto doen. Je moet het zo dun mogelijk aanbrengen, doe je dit te dik droogt het vlekkerig op en zie je later allemaal kleurverschillen van licht tot donker.
 
Daniël. said:
Ik word helemaal gek van me vieze ramen, zowel van binnen als van buiten! Dus morgen even langs vwstore of automat om "NXT Generation Glass Cleaner" op te halen. Ben benieuwd!

Wat heb je dan nog meer nodig? De "Naturel Chamois" (zeem) ?

Ja bazie, dat spul werkt goed. Die zeem heb ik ook gekocht, maar ik denk niet dat dit meerwaarde heeft. Lekker met keukenrol en spray dus, zal die goed van opknappen:*
 
Michiel. said:
Ik heb dat Meguairs spul ook gekregen met de post. De ene kant van de motorkap heb k met die NXT tech wax gedaan en de ander met van die cheap-ass Valma wax.Ik zie geen verschil, wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

Zal wel eens een foto maken.

De wax is maar 1 stap van het uiteindelijke resultaat. En bovendien, kijk maar eens na 1 week oid, het verschil tussen de regendruppels die blijven liggen, en de gladheid van de lak. Zelfs na een maand of 2/3, even in de waxbox en glimt weer als een malle.

Maargoed, wat zraa zegt, je zult voor een echt mooie glans gewoon meer moeten doen. Ik heb laatst een repo gezien over het gebruik van scratch X, paint cleaner, polish, clay en wax

clay/scratch X/polish/wax gaaf daar het beste resultaat, zo goed als alle swirls weg, en zeer mooie glans. Als je hier dan nog de paint cleaner aan toevoegd, moet jij eens opletten hoe erg dat ding glimt.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat dit tering duur is, en voor velen lijkt het veel te overdreven. Koop dan gewoon elke maand iets nieuws oid, of begin met het drie stappen plan (paint cleaner/polish/wax). Ik kan wel blijven zeggen dat al die producten hierboven helpen, maar dat heb geen zin.

Voor degene die niet overtuigd zijn, kijk en schrijf je eens in op
http://www.meguiars.nl/forum
en kijk bijvoorbeeld eens bij show & shine.

Trust me, eenmalig even goed investeren, je bent zeker 2/3 jaar helemaal klaar, en telkens weer bling, doet je goed hoor:P
 
Op die verpakking staat dat ZIJ willen dat je het vergelijkt met de wax die je normaal gebruikt. Tja het is geen verschil :D

Het is btw een Aubergine kleur, dus donker.
 
Last edited:
Tja het ligt ook aan je staat van de lak. Als jij op een dak met mos erop Meguiars smeert heb je ook geen showroomconditie te pakken.

Beste is voorreiniging, wassen, kleien, cleanen/voeden en waxen. Als de basis niet goed is dat is het uiteindelijke resultaat dat ook niet.
 
Je sprayt de auto in met de bijbehorende spuit.
Daarna ga je met de bijgeleverde klei over de lak van je auto heen.
Die haalt alle hars ,diesel etc van de auto af.
 
Rustige bewegingen, maar dat merk je wel als je bezig bent. Je moet glijden over het ingespoten oppervlak, dat gaat gewoon soepel. Als het stroef gaat, dan weer spuiten.
 
Klei gebruik je om vastzittend vuil van de lak af te stoten. De klei tikt namelijk het vuil los.

Met NXT zul je merken dan het ook lekkerder uitsmeert als de autolak is voorgereinigd. Als de plekken die je waxt overdreven wit zien zit je NXT er te dik op, je kunt met een druppel ten grootte van een euro ongeveer een kwart motorkap doen, of een halve kleine motorkap. Het is ook een aanrader om wat water te kunnen verstuiven op de lak, dat zorgt ervoor dat je wat spaarzamer en soepeler kunt smeren. Laat de NXT waxlaag minimaal een half uurtje zitten voordat je deze uitpoetst, de polymeren moeten zich namelijk hechten aan de lak. Poets je te snel uit dan mis je een goed resultaat en een langdurige bescherming.
 
ik ga het morgen ook maar eens proberen als het weer een beetje meezit (oftewel: droog..) zodat ie ook weer eens mooi glim doet 8) Alleen eerst ff ergens van die microvezeldoekjes halen, gewoon bij de Xenos dan maar? Tis maar om te proberen heh :p
 
Ja, zijn prima die dingen. Ik gebruik ze zelf van 1Z a 85ct/stuk, die van Meguiars is wel handig voor het uitpoetsen, hij is lekker groot en dan deel je hem in 4en.
 
Nog ff een vraagje: moet ik de schaduw opzoeken of is het niet erg dat ie in de zon staat... zul je natuurlijk net weer zien dat de zon eens een keertje wél schijnt als je hem eens een keertje níet wilt :P
 
ik heb net me auto even gewassen met Mequairs Shampo en NXT wax.
ik moet nog eens de klei ed. halen. maar ik vind het resultaat nu al goed.

ik heb ff wat vage pics met me telefoon geschoten, me meissie heeft me cam mee, dus die komen nog.

[ir]http://tinypic.com/10ygm7d.jpg[/ir]
[ir]http://tinypic.com/10ygv1v.jpg[/ir]
[ir]http://tinypic.com/10ygy2q.jpg[/ir]
[ir]http://tinypic.com/10ygyo7.jpg[/ir]

heb nu trouwens dit lijstje:

Microfiber wash mitt
NXT Wax
Applicator pads
gold glass shampoo
microvezel poetsdoek.
 
Last edited:
Ja dat las ik dus ook, maar wat versta je onder 'warm' :P

Het deel van de auto wat in de zon staat is namelijk een stuk warmer dan het deel dat in de schadus staat...
 
ja ik weet het ook niet pcies, als je hem in de schaduw kan zetten, is beter. maar met dat zonnetje van nu kan het geen kwaad denk ik.

mijne stond ook deels in de zon net.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top