Het Grote ICE-Topic #3

Status
Not open for further replies.
Als je gaat voor decibellen:
belangrijke stukken dempen met loodbitumen
subwoofer(s) gepoort in een kist doen(gaat harder)
composet(s) ook zeker versterken.
Als je gaat voor flink beukwerk zou ik zeggen 1 of 2 compos op een 2 of 4 kanaler, en een dik monoblok met 2 subs en dan minstens op 2 ohm spelen of eventueel 1 ohm als je echt wil rammen. Wat is je budget ongeveer?


wat prefereer jij 1 of 2 subs..? max een hondert of 3
dan een goede versterkere er bij

welke compe set en hoeveel..
met bij behoorende composet..?

kun jij niet is een leuk setje van jouw site afgaant hier weg zetten wat hard knalt en niet "veel" kost

gr
 
Goedkoop en erg hard?

dan zou ik voor Audio System gaan :) Die subs kosten eigenlijk niks vergeleken met wat ze presteren,

Prijs: € 325,-

Technische specificaties:

Vermogen: 1000 Watt RMS
Impedantie: 4 Ohm (Re = 2.8 Ohm)
Inbouwdiepte 170mm
Inbouwdiameter 283 mm

Parameters:

Rdc 2,8 Ohm
Qm 9,45
Qe 0,41
Qt 0,39
Fs 37 Hz
Vas 30 L
Mms 191 g
Cms 100 µm/N
BL 17 Tm
X-max (+ -) 17 mm


pak je daar bijv 1 of 2 van :)

Ism 1 of 2 steg k2.03 's (deze zijn dan even wat duurder)

Prijs: € 775

Technische specificaties:
Vermogen @ 4 Ohm: 2 x 245 watt RMS
Vermogen @ 2 Ohm: 2 x 470 watt RMS
Vermogen @ 1 Ohm: 2 x 875 watt RMS
Bridged @ 4 Ohm: 1 x 940 watt RMS
Bridged @ 2 Ohm: 1 x 1750 watt RMS
SERIALPOWER @ 4 Ohm: 3500 watt RMS
Dempingsfactor @ 4 Ohm: >1000
Ingangsgevoeligheid: 0,2 - 5,0 Volt
Ingangsimpedantie: 10 KOhm
Filters: 1 x HP + 1 x LP
Frequentiebereik met filtermodules: 22 - 8500 Hz
Frequentiebereik met ingebouwde filters:
HP: 60,80,100,120 Hz
LP: 60,70,80,90 Hz
Flanksteilheid: (mono) dB/oct. 12 (24)
Frequentiebereik (- 3dB): 5 - 180.000 Hz
THD @ 1 KHz*: 0,03 %
DIM vervorming*: 0,005 %
Signaal/ruis verhouding**: 86 dB
Signaal/ruis verhouding “A” gewogen**: 108 dB(A)
Voedingsspanning: 10 - 16 Volt
Stroomopname (stereo) @ 4 ohms – 14.4 V: 53,4 A
Stroomopname (gebrugd) @ 4 ohms – 14.4 V: 108,4 A
Stroomopname zonder ingangssignaal: 1,6 A
Stroomopname wanneer uitgeschakeld: < 1 mA
Zekeringen: 125 A
Gewicht: 5,48 Kg
Afmetingen: 500 x 235 x 55 mm


Ik denk dat je aan 1 echt al wel genoeg hebt :) Ik weet niet wat voor auto je hebt??
 
audio vraagje

heej mensen

ik zit met een probleempje waar ik zelf geen raad meer mee weet .

het gaat om de spiekers die over me versterker gaan,die fluiten als de motor loopt op het toerental ..... waarschijnlijk hebben julie dit vaak genoeg gehoord maar:p ik kan niets meer verzinnen wat het eventueel kan zijn.
dit heb ik geprobeerd

andere radio
andere versterker
extra massa
tulp en remote rechts door de auto
plus links door de auto
plus buiten de auto omgelegt (om te kijken of dat het was )
me radio een plus en min vanaf de accu gegeven
radio geaard
condensator
aarde op verschillende plekken geprobeerd

dus ik weet het niet meer . k
kan iemand mij vertellen wat het nog kan zijn
gr Michel
 
Ik ken niet echt veel van audio maar dit hebben we wel gezien op school (voertuigtechnologie)

Een ontstoorde bougiekop is een boegiukop voorzien van een ontstoringsweerstand (=afgestemde draadweerstand). Dit is dus tegen ruis
en andere geluiden ivm de radio...

Zo ook de ontstoorde bougiekabel...
Het is dus een bougiekabel voorzien van een ontstoringsweerstand.

Kan zich ook in de rotor bevinden...
 
Plus en signaalkabels ook bij je versterker gescheiden gehouden (dus niet dat ze elkaar bij je versterker in de buurt nog kruizen)

Nieuwe betere signaalkabels geprobeerd

Wat voor speakers heb je (kwaliteit, bij composets willen de filters ook nog wel eens storingen oppakken)

Merk versterker + radio?

Wordt het iig minder met een ontstoringsfilter?
 
Plus en signaalkabels ook bij je versterker gescheiden gehouden (dus niet dat ze elkaar bij je versterker in de buurt nog kruizen)

Nieuwe betere signaalkabels geprobeerd

Wat voor speakers heb je (kwaliteit, bij composets willen de filters ook nog wel eens storingen oppakken)

Merk versterker + radio?

Wordt het iig minder met een ?

oke het merk van de radio is pioneer ik heb nog 2 andere pioneers geprobeerd en hoor net van een speciaal zaak dat pinoneer erg gevoelig is

versterker is van het merk shark maar ruist alsnog met een pioneer versterker

hoedeplank spiekers zijn van pioneer en signaal kabel kruist de plus niet

het word minder met een ontstoringsfilter maar dan is het nog niet om aan te horen

gr
 
heej mensen

i

andere radio
andere versterker
extra massa
tulp en remote rechts door de auto
plus links door de auto
plus buiten de auto omgelegt (om te kijken of dat het was )
me radio een plus en min vanaf de accu gegeven
radio geaard
condensator
aarde op verschillende plekken geprobeerd

dus ik weet het niet meer . k
kan iemand mij vertellen wat het nog kan zijn
gr Michel
voeding en remote bij de kabel boom houden,
rca zo veel mogelijk hier vandaan, ook niet langs kachel motor of iets dergelijks leggen
speaker kabels ook bij de rca vandaan.
Radio op zelfde massa leggen dan de versterker
de min van de rca aan massa leggen.
remote buiten de auto om leggen. voeding heeft niet veel zin :)
Rechtstreekse massa leggen.

Goede nieuwe massa bij je accu naar carroserie maken. dus eerstblank schuren dan oog met bout der op.en dan insputien tegen corrosie.
Achter bij je versterker zelfde..

kan je weer even verder vogelen :)
 
aan baasje : ik heb een vw polo 6n 1.6 uit 1996


en aan the fatal : remote buiten de auto om leggen. voeding heeft niet veel zin (weet ik :p maar dat was om te proberen of de plek waar ze liggen verkeerd was .

en rca is de tulp neem ik aan ?

voor de rest heb ik alles al gedaan

en dan nog iets : het heeft allemaal goed gewerkt , toen reed ik een keer over een drempel en sinds dien zit die suis/fluit erin
 
dude's, als ik ga kijken voor speakers enzo voor in mn waggie wil ik graag een/twee subs + amp maar verder wil ik er eerst niet in investeren in bv nog een amp voor de speakers.

mn radio is sowieso ook 4x50watt , dan hoeft er ook niet perse een versterker tussen tog voor de speak0rs?
 
wat prefereer jij 1 of 2 subs..? max een hondert of 3
dan een goede versterkere er bij

welke compe set en hoeveel..
met bij behoorende composet..?

kun jij niet is een leuk setje van jouw site afgaant hier weg zetten wat hard knalt en niet "veel" kost

gr

Bedoel je een budget van 300 voor dit allemaal, of alleen voor de sub?

@ Joost: Verzend jij ook naar Belgie? Of is het enkel afhalen...
Ik ben op zoek naar een radio voor in een polo. Enigste verreiste is cd en usb...
Merk maakt niet uit..
Heb jij iets liggen rond de 100 euro?

Verzend wel naar belgie, maar heb momenteel geen radios in die prijsklasse die ik je aan kan bieden..
 
dude's, als ik ga kijken voor speakers enzo voor in mn waggie wil ik graag een/twee subs + amp maar verder wil ik er eerst niet in investeren in bv nog een amp voor de speakers.

mn radio is sowieso ook 4x50watt , dan hoeft er ook niet perse een versterker tussen tog voor de speak0rs?

Zie vorige pagina, staat er een stuk over radios en vermogen. Het hoeft niet, maar 2 subs en dan je speakers niet versterken is geen lekkere install, tenzij je alleen van bass houd en niet van muziek. Als het tijdelijk is, is het natuurlijk geen punt. Anders zou ik het niet aanraden.

wat je zou kunnen nemen is een mtx x500d en 2x xt10 of 2x xt12, dan heb je wel een leuke bass voor niet teveel geld.
 
Zie vorige pagina, staat er een stuk over radios en vermogen. Het hoeft niet, maar 2 subs en dan je speakers niet versterken is geen lekkere install, tenzij je alleen van bass houd en niet van muziek. Als het tijdelijk is, is het natuurlijk geen punt. Anders zou ik het niet aanraden.

wat je zou kunnen nemen is een mtx x500d en 2x xt10 of 2x xt12, dan heb je wel een leuke bass voor niet teveel geld.
hoeveel zit je dan ongeveer op denk je?

en idd, het zou dan voor tijdelijk zijn ivm budget dan op dit moment..

later komt er heus nog wel wat bij.
 
aan baasje : ik heb een vw polo 6n 1.6 uit 1996


en aan the fatal : remote buiten de auto om leggen. voeding heeft niet veel zin (weet ik :p maar dat was om te proberen of de plek waar ze liggen verkeerd was .

en rca is de tulp neem ik aan ?

voor de rest heb ik alles al gedaan

en dan nog iets : het heeft allemaal goed gewerkt , toen reed ik een keer over een drempel en sinds dien zit die suis/fluit erin

Kijk eens of je speakerkabels toevallig niet contact maken met je chassis :)
 
Bedoel je een budget van 300 voor dit allemaal, of alleen voor de sub?



Verzend wel naar belgie, maar heb momenteel geen radios in die prijsklasse die ik je aan kan bieden..


budget van circa 1400 euro..dus de kleine dingen zoals bekabeling etc etc niet mee gerekent..
 
aan baasje : ik heb een vw polo 6n 1.6 uit 1996


en aan the fatal : remote buiten de auto om leggen. voeding heeft niet veel zin (weet ik :p maar dat was om te proberen of de plek waar ze liggen verkeerd was .

en rca is de tulp neem ik aan ?

voor de rest heb ik alles al gedaan

en dan nog iets : het heeft allemaal goed gewerkt , toen reed ik een keer over een drempel en sinds dien zit die suis/fluit erin

heb typ foutje.
rca moet buiten de auto om. ipv remote :p sorry

denk als ik je zo hoor dat er toch ergens een massa is verschoten of zo. vanwege die drempel. of iets anders dat los ligt..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top