Het Grote ICE-Topic #3

Status
Not open for further replies.
Als je het baseert op een Via bordje incl behuizing + omvormer en 7inch touchscreen ben je denk ik ook zo'n 500€ kwijt... Alleen de mogelijkheden zijn eindeloos.
 
Dat is gelijk ook het duurste onderdeel. Aangezien zo'n via bordje niet echt duur is, en overige onderdelen ook niet... moet het wel haalbaar zijn. (laptop schijfje, via bordje + behuizing, geheugen en evt. een optische drive maar that's it).
 
Ik ga niet zelf hobby-en in mijn leasebak, dus ik zal dus toch echt door moeten sparen voor een dubbel dins schempje.

Centrafuse heb ik gedownload, maar moet het nodig zijn, dan koop ik de software wel. Voorlopig staat het op de lange baan, eerst mijn woofer verkopen. (Kicker S12L5 --> PM) en inruilen voor een 10" uit de L7 serie...

met een carputer en 7.1 geluidskaart kan je by the way ook vrij makkelijk dolby surround maken in de auto :W
 
Idd, gewoon 2.1, meer dan genoeg (voor thuis ook vind ik)

Andere vraag: Heeft iemand ervaring met de goedkoopste lijnen van phonocar of esx?
 
Ik zoek budget coaxiale speakers. 8,7/8,8cm rond, en een setje 4x6" (9x15) ovaal. Zag dat zowel ESX als Phonocar spul had dat er (op het oog) leuk uitziet. Spul gaat eerst onversterkt spelen maar er komt later een (simpel) versterkertje op. PM de prijzen anders ff Joost. Gaat om de goedkoopste lijn.
 
Versterkt spelen op zulke speakers is een beetje overkill imo. die 4*6 gaan naast de hoedenplank? Waarom maak je geen houten plank met een plank eronder. Gat maken uit de bovenste plank, speakers in de onderste, en bovenste overtrekken met zwarte stof. Zie je van de buitenkant niks van:)
 
Dan kun je toch ook gewoon gaten in de bovenste maken, en dan de speakers aan de onderkant bevestigen? Heb je maar 1 plaat nodig. Of gaat dat niet :p.
 
Gaat wel ErwinZ, alleen als je dan in de bovenste een mooi motief maakt wat je netjes bekleed en de onderste precies de vorm geeft van de speakers, kun je later die onderste plank wisselen als je een andere vorm/type/weet-ik-veel-wat-nog-meer speakers neemt :)

Althans, zo zit het bij mij erin. Degene van wie ik de plank overnam had het ook over minder trillen in de plank ofzo omdat je hem masiever maakt???
 
Versterkt spelen op zulke speakers is een beetje overkill imo. die 4*6 gaan naast de hoedenplank? Waarom maak je geen houten plank met een plank eronder. Gat maken uit de bovenste plank, speakers in de onderste, en bovenste overtrekken met zwarte stof. Zie je van de buitenkant niks van:)

Omdat ik dat lelijk vind. Heb al eens versterkt gespeeld op Pioneers in dezelde maat, klonk verrassend goed. Ik wil de speakers gewoon op de originele plaats. Hoeft niet keihard of superzuiver. Ik heb over een tijdje een oude 4kanaler over en die komt er dan op te spelen.
 
ESX Quantum Series Coax 8,7 cm 39 euro
ESX Quantum Series Coax 4x6" 49 euro

Hebben best leuke woofers trouwens... :eek:

QX-1541-angle.jpg


QX-1541-rear.jpg
 
Zie niet in wat er cheap aan is, vind het zelf juist een vrij serieuze woofer..
QX 1541
15" (38 cm) SPL-Subwoofer
6.000 Watt RMS, 12.000 Watt Peak
Impedanz 4 x 1 Ohm
Fs 23 Hz, Qts 0,16, VAS 98 L, SPL 100 dB
Aluguss-Korb mit Silber-Epoxy-Beschichtung
Hocheffizienter 540 oz. Triple-Ferritmagnet
Alu-Membran mit verstärkter FEA-Struktur
25 mm Santoprene Gummi-Breitsicke
Verchromte Polplatte
Kühlöffnungen für Schwingspule
Dual Conex Spider mit eingewebten Litzen
1 Ohm 100 mm Quad-Schwingspule
Bereits vorinstallierte Verkabelung (ca. 1,5 m)
Einbau-Durchmesser: 356 mm
Einbau-Tiefe: 255 mm
UVP*/EUR 899.00
 
Tering.... je bent niet de enige... ben benieuwd hoe hij klinkt, en hoe hij het doet tov. bijvoorbeeld de kicker 15" Solo bartic, of was die 18" ? (5000w rms monster)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top