Het Grote ICE-Topic #3

Status
Not open for further replies.
Als je alleen een compo wil monteer je gewoon een kleine 2kanaler onder de bijrijdersstoel. Prima toch?
 
Ik ben op zoek naar 2 nieuwe speakers.

Ze komen voorin mijn 205 (mijn enigste speakers dus). Daarom zoek ik een goed setje wat een mooie kwaliteit heeft.

*edit* ze moeten 13 cm zijn :) *edit*
Iemand tips?

*2de edit*
ik dacht zelf aan zoiets:

http://auto-diversen.marktplaats.nl...a_ind=67&fs=1&thumb_click=1&scroll_to_image=1

maar dit vind ik haast zonde om achter me rooster te stoppen :W

*edit*

Koop geen JBL! Dat klinkt echt KUT gewoon. Schelle herrie komt er uit!
Ik ben zelf erg tevreden over CDT, kost wel iets meer maar dan heb je ook echt een kwaliteitsset!
 
Koop geen JBL! Dat klinkt echt KUT gewoon. Schelle herrie komt er uit!
Ik ben zelf erg tevreden over CDT, kost wel iets meer maar dan heb je ook echt een kwaliteitsset!

Me broer heeft ook JBL in de auto zitten. Ik moet eerlijk toegeven dat dat best lekker klinkt. (wat ik er van kan horen teminste, zoveel verstand heb ik er niet van :D )
 
Gaat wel hard maar erg schel. Vandaar de naam, Just Bloody Loud ;)
Zou zeker voor een compo gaan, MET versterking. Voor het geld van die jbl coaxiale speakers heb je al bijna de MTX 13cm compo set. Je radio versterkt overigens bij lange na geen 50w.
 
Citeer even een stukje:

12vhifi.nl said:
Uitgangsvermogen
De meeste HU's hebben een 4 kanaals versterker met een opgegeven uitgangsvermogen van 35W - 60W per kanaal. De voorwaarden die fabrikanten hanteren voor de vermogensspecifikatie zijn helaas niet realistisch. De meeste HU's komen dan ook niet verder dan 16 - 18 W continu bij een 4 ohm belasting en 1% vervorming.
Dat is ook logisch, omdat de spanning waarop de versterker werkt, slechts ca. 12-14,4V is:

Maximale sinusvormige uitgangsspanning op de luidspreker bij een voedingsspanning van 12V:
Vtop = 12/2 = 6V
Veff = 6 x 0,707 = 4,24 V
P = U² / R = 4,24² / 4 = 4,5 W (R is de luidspreker van 4 ohm).
Omdat de versterker gebrugd is, levert 'ie (theoretisch) 2x de stroom en 2x de spanning, dus 4x zoveel vermogen:
4 x 4,5 = 18W continu
 
De vermogens die radiofabricanten opgeven zijn piekvermogens toch? Ik meen dat de betere radio's tussen de 20 en 24 rms vermogen per kanaal zitten.

Overigens heb je niet zo gek veel ruimte in een 205, en een klankkast van 0,0:X
Monteer gewoon een leuk setje en vul die aan met een Pioneer TSWX11a:W
 
vraagje in dit topic.

een HU met BT, demp de radio dan bij elk BT signaal het volume of alleen bij een inkomend gesprek.

Ik heb tomtom op me gsm, in de ene auto zit die op een gewone LOSSE BT carkit, dus moet me radio zelf op mute drukken als ik gebeld wordt.

Maar ik wil niet dat als mijn tomtom zegt "over 200m rechtaf" dat me muziek uit gaat, dat wil ik alleen bij een inkomend gesprek.

weet iemand hoe dit gaat ?

iemand?
 
Ja dat weet ik. Ik draai ook tomtom op mn telefoon, en heb een BT radio. Je telefoon geeft een audio bluetooth signaal af (A2DP bij BT 2.0) en een 'headset' signaal. Je radio geeft dus niet het audio signaal weer, en dimt alleen bij inkomende/uitgaande gesprekken. Als je radio A2DP ondersteund, dan heb je een apart BT audio kanaal, waarop je BT audio van je telefoon over je radio kan laten horen.

Als je een goedkope HU zoekt, neem dan de Sony BT2500. Voor het geld prima. Microfoon is wel wat minder, en de HU ondersteunt geen adresboek en sms. Maar dat heb je imo toch niet nodig als je navigeert met de tel, dan zit ie toch altijd in de houder zowat naast je radio.
 
Ja dat weet ik. Ik draai ook tomtom op mn telefoon, en heb een BT radio. Je telefoon geeft een audio bluetooth signaal af (A2DP bij BT 2.0) en een 'headset' signaal. Je radio geeft dus niet het audio signaal weer, en dimt alleen bij inkomende/uitgaande gesprekken. Als je radio A2DP ondersteund, dan heb je een apart BT audio kanaal, waarop je BT audio van je telefoon over je radio kan laten horen.

Als je een goedkope HU zoekt, neem dan de Sony BT2500. Voor het geld prima. Microfoon is wel wat minder, en de HU ondersteunt geen adresboek en sms. Maar dat heb je imo toch niet nodig als je navigeert met de tel, dan zit ie toch altijd in de houder zowat naast je radio.

Ok bedankt dat is duidelijk.
dan kan ik namelijk ook zo'n ding aanschaffen.

die bt2500 is idd leuk.
staat op pixmania voor 135 euro met ab en aux in. lijkt me perfect.
bedankt.
 
Zitten wel GEEN versterker uitgangen op, en je kunt de displayverlichting niet regelen. Ander alternatief is een Kenwood met losse BT module.
 
mensen.. ik heb een combo b uit 2000

ik heb nu een tijdjes een setje er in zitten wat bestaat uit:

headunit van pioneer deh 7600
tweeterset van pio de kevlar versie
hoedeplank speakers van pioneer titanium versie
en een simpel versterkertje van dls icm een woofer van hetzelfde merk..

nu wil ik mij meer in de materie van muziek gaan verdiepen..
dus ook wat meer decibellekes er uit halen..

ik wil mijn headunit houden omdat die in mijn ogen prima functioneert en mijn 3 jaar geleden 500 eurie heeft gekost

nu wil ik wat info over het isoleren van mijn bestelbus..
is het beste om alles te isoleren..?

welke woofer combo ik het beste kan nemen icm versterker..
dwz 1 woofer of 2 woofers..
ik kan een flinke kist kwijt in mijn combo dus dat is het probleem niet..
en een open kist of een dichte..?wat maakt een mooie diepe bas..
ik luister het meeste naar hard jump, french tek, hardstyle, hardcore , hip hop..

welke composet ik moet nemen.. en moet daar een versterker achter volgens jullie..?

verder ik heb niet bepaalt een budget..
maat het hoeft niet het duurste van het duurste te zijn..
midrange spul wat lekker knalt prefereer ik dus..
alvast bedankt voor jullie antwoorden
 
Als je gaat voor decibellen:
belangrijke stukken dempen met loodbitumen
subwoofer(s) gepoort in een kist doen(gaat harder)
composet(s) ook zeker versterken.
Als je gaat voor flink beukwerk zou ik zeggen 1 of 2 compos op een 2 of 4 kanaler, en een dik monoblok met 2 subs en dan minstens op 2 ohm spelen of eventueel 1 ohm als je echt wil rammen. Wat is je budget ongeveer?
 
@ Joost: Verzend jij ook naar Belgie? Of is het enkel afhalen...
Ik ben op zoek naar een radio voor in een polo. Enigste verreiste is cd en usb...
Merk maakt niet uit..
Heb jij iets liggen rond de 100 euro?
 
daar ben ik ook wle benieuwd naar inderdaad, en misschien iemand een online shoppie waar hij goede ervaringen mee heeft?

@ robinho, wist niet dat jij tegenwoordig in een bestelbus rijdt?:p
 
zat nu beetje rond te kijken naar een HU met usb aansluiting, maar die zijn er naar mijn verbazig maar vrij weinig, het is voordeliger om gewoon een ipod erbij te kopen want zo goed als iedere HU is ipod compatible, betekend dit dan ook niet dat je er ook een andere mp3 speler op kan aansluiten?
 
Iemand ervaring met een soundstream REF amp? gaat om type 800.4 Heb er wrs 1 gekocht, maar ik weer voor de rest er niks van af.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top