Het grote fietsen topic #5

Last edited:
Wat bedoel je met 'sporten'. Zolang je niet op het onverhard komt is een verende voorvork overbodig, naar mijn mening.
En de schakelgroep van beide fietsen is matig. Moet, volgens mij, beter kunnen voor dat geld.

Maar ook ik ben geen echte kenner dus hopelijk kan iemand anders je echt helpen :)
 
Ik ben op z'n soort gelijke fiets begonnen, dan van giant maar zelfde principe..

Heb er een tijd 30 km naar het werk op gefietst en beviel prima. Kunt er nog goed op doorfietsen ook..

Na twee jaar ofzo heb ik hem verkocht om toch een racefiets te kopen
 
Pff, word helemaal gek. In 750km sinds december nu al 5 keer lek gereden, waarvan vanavond voor en achter, twee weken geleden ook al twee keer in 1 rit. Voor was een steen oid die ineens er voor sprong (fietste in groep), achter weet ik niet. Zit nu even te googlen naar die banden van mij (Schwalbe Ultremo ZX) en lees veel van dit soort verhalen er over. Snel andere banden halen dus :(

Weet dat er wel eens wordt gezegd dat het aan de rijder ligt, maar heb vorig jaar in meer km's 1 keer lek gereden ofzo met bontrager banden (die toen ook op waren)
 
Zit er ook steeds meer aan te denken om een racefiets erbij te kopen.
Die mountainbikeroutes hier in de buurt kan ik ondertussen dromen, wil ook wel eens lekker over het asfalt knallen :)
 
@Robert waarom koop je van die mooie wielen en gooi je er van die mega zware kak Rubino banden op. Ik hoop wel voor je dat het de Pro versie is. Anders zijn ze echt gruwelijk zwaar.
 
Ligt aan het seizoen.

In de winter zo een 100/150 per week (2 x MTB), in de zomer zo een 300/350 per week [2 * koers + 2 * MTB]
 
Mijn huidige setups:

Hier met de Shamal Ultra

p4pb9192418.jpg


Hier met de Bullet

p4pb9494477.jpg


Liteville met nieuwe bandjes

p5pb9341558.jpg
 
Back
Top