Het grote fietsen topic #5

Jeuj, ik heb weer wat staan (voor 't dinnetje).
Oude Locomotief die hier al een jaar voor de deur stond en ondertussen het stuur en zadel al van waren meegenomen. :p
Goedkoop 'ratje' van maken, denk ik.
 
Wat zou het kosten om mijn standaard MTB frame te laten spuiten?
Toen ik hem kocht was het frame gepolijst maar daar is weinig moois meer van te maken gok ik. Wil hem eigenlijk dus wel in een ander kleurtje (laten?) spuiten.
Ik weet niet of dit verder heel moeilijk is, hoeft namelijk ook niet perfect strak dus misschien kan ik het zelf ook nog wel met wat spuitbusjes.
Ik neem aan dat het frame dan wel goed geschuurd moet worden, heb er zoals je kunt lezen geen kaas van gegeten:)
 
Stralen & coaten.

Zorg wel voor een goede voorbereiding wanneer je het laat stralen & coaten. Je zal de eerste niet zijn die er geen balhoofd / trapas in krijgt na het coaten.

Ik was toen 4 jaar geleden €50,- kwijt.
 
Last edited:
Inderdaad alle gaten goed afdichten en/of bouten in draaien.
Zie nu wel heel andere bedragen langs komen als ik even zoek. €50 is geen geld:p
 
Kan je hem net zo goed nieuw kopen met de opslag van BVA erbij gerekend. Het is volgens mij ook een eenvoudige Cube Disc.
 
ben voor een vriend aan rondkijken... maar heb zelf de balle verstand van...

hij zoekt iets tot 350+/- mag tweedehands zijn.. om af en toe mee te fietsen, straat/bos ed...

als iemand iets heeft/weet... hoor ik het graag..
 
Gewoon marktplaats in de gaten houden en zoeken op echte merken. Ik was mijn MTB in 3 dagen kwijt. Volgens mij is er bizar veel vraag naar goede fietsen. Voor 350e zit je wel in de absolute onderste laag van kwaliteitsfietsen te graven. Zelfs in de onderste laag van (goed afgemonteerde) kopieerders zoals Cube. Vaak hebben die fietsen onderhoud en revisie nodig en dat telt al (heel erg) snel op. Denk aan remblokken, wiellagers, vorkrevisie, bladen, niet eens gekke dingen. Je maat kan dan denk ik beter even doorsparen en een nieuwe kopen voor +/-750.

Op MP komen er ook koopjes voorbij. Zo was mij laatst nog een vrijwel nieuwe Scott Scale Carbon door m'n neus geboord voor 700e.
 
zoveel gaat hij er niet voor uitgeven...

dit is echt zijn max, aangezien zijn vele andere hobby's komt hij geld te kort (wie niet :p)

maar ik begreep om beetje terrein te rijden, is deore afgemonteerd 't minimale...

verder nog iets wat er absoluut op moet zitten- of niet? maakt het zoeken naar 2ehands iets makkelijker..
 
Heb vorig jaar bij de lokale fietsboer (wat normaal gesproken duurder is dan marktplaats natuurlijk) voor €250,- een volledig Shimano LX afgemonteerde fiets gekocht en daar heb ik al veel plezier van gehad en ga er zeker nog veel plezier aan beleven. Voor een beginner die af en toe een rondje doet is dat naar mijn mening echt wel voldoende en valt er voor dat geld dus wel een leuk fietsje te kopen.
 
Ik denk dat je voor 350 alsnog een betere tweedehands fiets koopt dan een nieuwe voor 750...

Misschien even goed met wat oudere spullen, maar beter echt niet. Tweedehands kan ook prima, maar dan moet je goed weten wat je koopt en een mazzeltje hebben. Een MTB is een sterk slijtage product, het is bedoeld om maximaal af te rammen. Mijn 8 jaar oude Specialized ging weg voor 350e en dat was zeer zeker geen betere fiets dan bovenstaande Cube bv.

Het 2012 model van deze fiets werd nieuw! verkocht voor 750e als uitloopmodel. RS Reba, XT, alles, dikke rammer voor dat geld.
http://www.fietssportief.nl/nl/producten/xtrail-mtb-26inch/xtrail-mountainbike-2013-mud-11-0/1063

zoveel gaat hij er niet voor uitgeven...

dit is echt zijn max, aangezien zijn vele andere hobby's komt hij geld te kort (wie niet :p)

maar ik begreep om beetje terrein te rijden, is deore afgemonteerd 't minimale...

verder nog iets wat er absoluut op moet zitten- of niet? maakt het zoeken naar 2ehands iets makkelijker..

Achja Deore afgemonteerd .. als het geen Deore van Shimano is dan is het niet eens MTB geschikt. Gewoon op de bekende merken zoeken en kijken of het niet afgetrapt of zonder speling is (tandwielen, ketting, lagers, voorvork). Dan moet je best een stuk kunnen komen. Met auto's kan je goed uit de voeten, dus moet zo'n fiets helemaal lukken. Voor dat bedrag is het eigenlijk de enige optie op goed materiaal te kopen.
 
Back
Top