Het grote fietsen topic #5

Mooi hoor! Maar is dat stuur niet wat te breed voor smalle downhill paadjes langs bomen ed.?

En puur uit interesse, wat is het nut van die extra ketting geleider..?
 
Mooi hoor! Maar is dat stuur niet wat te breed voor smalle downhill paadjes langs bomen ed.?

En puur uit interesse, wat is het nut van die extra ketting geleider..?

Het stuur is niet breed voor DH, daar wordt veel met deze afmetingen gereden. Voor deze fiets vond ik het zelf echter wel te breed en ik heb hem dan ook 4cm ingekort. Komt nu dus op een 720mm. Een breder stuur geeft je veel meer controle tijdens afdalingen. Ik heb een paar x met een 'xc' stuurtje gereden en dat is echt niks voor mij, veel te nerveus.

De kettinggeleider zorgt ervoor dat de ketting niet meer van de bladen afloopt tijdens sprongetjes/afdalingen. Daarnaast klappert de ketting een stuk minder. Vandaag voor het eerst mee gereden en de eerste indruk is goed!
 
p4pb9218941.jpg


p4pb9218945.jpg


p4pb9218950.jpg


p4pb9218946.jpg


p4pb9218948.jpg


p4pb9218949.jpg


p4pb9218943.jpg
 
Die fiets blijft me op 1 of andere manier boeien :W In deze opstelling kost dat zeker nog wel wat Vass?

Jawel, dit kost wel wat in deze samenstelling. Helaas zijn de andere fietsen ook niet echt goedkoop afgemonteerd ;(. Maarrrrr, dan heb je wel wat! :p

Voor een indicatie van prijs, PM maar even.
 
Heb je nou zelfs koelers op je brake callipers?

Hier mijn fietsje dan ook maar eens:

Stalen van Tuyl design frame, Shimano Dura Ace afgemonteerd. Fiets is nog van mijn pa geweest en altijd prima onderhouden dus alles draait nog perfect. Hierop train ik nu voor de kwart triathlon en in de zomer lekker de bergen in.
 

Attachments

  • IMG-20121210-WA0000.jpg
    IMG-20121210-WA0000.jpg
    49.4 KB · Views: 365
Nice, een mooie Van Tuyl. 531 staal of jonger?

Op de klauwen zelf zitten [minimale] koelvinnen, de grootste koelvinnen zitten echter op het uiteinde van de remblokken.
 
Wordt tijd om geld te vinden om velgen te kopen voor mijn fixed. Vorige week naar Tenerife geweest, 4 dagen gefietst, 275km en 7000 hoogtemeters, werkelijk geen enkele weg is vlak daar. Lui leggen rotondes aan met stukken van 10% er in, gaat nergens over.. Teide beklommen, geweldig fietsen daar!
 
Zeer toffe upgrades Vass! Echt een paar dikke bakken in de schuur. Duurt niet lang als je zo doorgaat voordat je de schuur meer dan vol hebt :D
 
Thanks Erik! Huiskamer trouwens ipv de schuur ;)

Nu is het wel even genoeg, eerstvolgende fiets moet een titanium worden maar daar moet ik even voor gaan sparen.
 
Back
Top