Het grote draai/frees/las topic #3

Die voorvork van Mike ligt inderdaad hier, daar had je maar een passing van 0.1 moet 0,1 - 0,01 zijn? op zitten.
Weet niet of jij ook die las erop had gelegt maar die is helemaal eraf gescheurd.

Die vork van Kai, was ook krom of iets ?
Als ik me niet vergis natuurlijk ! :)

Ik heb voor de voorvork van mike enkel de stuurpen gemaakt. De ijzeren stuurpen die erin zat had speling gekregen:! toen heb ik een stuurpen gedraaid op 0,05 passing en deze met een 5 tons pers erin geperst. Daarna is dit door mike zelf (laten) lassen. Dit was ruim een jaar geleden, nu maakt mike (onbedoeld) hoge wheelies en flinke klappen met het frame op Ettenleur en ben ik opeens degene die het verkeerd gemaakt heeft? terwijl het een jaar goed heeft gezeten? ik denk dat door de klappen het gat iets ovaal/uitgelubberd is, dit was bij de ijzeren stuurpen ook en dit heb ik toen opnieuw gekotterd voordat ik de stuurpen maakte.

En het pootje wat krom is gegaan bij kai heb ik niet gemaakt, dit heeft hij zelf laten lassen etc. Dus hoe je erbij komt dat er twee voorvorken van mijn kant "gesneuveld" zijn?

(no offence mike, jij hebt alles gewoon netjes geregeld!) maar ik stoor me eraan dat er zoiets wordt gezegd door iemand die maar de helft van het verhaal weet en waar ik verder niks mee te maken heb.
 
Last edited:
Ik heb voor de voorvork van mike enkel de stuurpen gemaakt. De ijzeren stuurpen die erin zat had speling gekregen:! toen heb ik een stuurpen gedraaid op 0,05 passing en deze met een 5 tons pers erin geperst. Daarna is dit door mike zelf (laten) lassen. Dit was ruim een jaar geleden, nu maakt mike (onbedoeld) hoge wheelies en flinke klappen met het frame op Ettenleur en ben ik opeens degene die het verkeerd gemaakt heeft? terwijl het een jaar goed heeft gezeten? ik denk dat door de klappen het gat iets ovaal/uitgelubberd is, dit was bij de ijzeren stuurpen ook en dit heb ik toen opnieuw gekotterd voordat ik de stuurpen maakte.

En het pootje wat krom is gegaan bij kai heb ik niet gemaakt, dit heeft hij zelf laten lassen etc. Dus hoe je erbij komt dat er twee voorvorken van mijn kant "gesneuveld" zijn?

(no offence mike, jij hebt alles gewoon netjes geregeld!) maar ik stoor me eraan dat er zoiets wordt gezegd door iemand die maar de helft van het verhaal weet en waar ik verder niks mee te maken heb.

Ach, zon dingen kunne gebeuren toch blijft alu..
als ik op heerveen kan rijden vn ik alles prima haha!:p
 
Ik werk nu dus bij een nieuw bedrijf en dacht dat julllie het misschien ook wel leuk zouden vinden om te zien:
picture.php


Hier maken ze dus containers voor spulllen de bijvoorbeeld op een bepaalde temperatuur vervoerd moeten worden met het vliegtuig.
In deze container komen speciale computers chips of iets.
Alles word zelf gemaakt op de motor en zijplaten na, zal vandaag wel even wat betere foto's maken !
 
Ik heb voor de voorvork van mike enkel de stuurpen gemaakt. De ijzeren stuurpen die erin zat had speling gekregen:! toen heb ik een stuurpen gedraaid op 0,05 passing en deze met een 5 tons pers erin geperst. Daarna is dit door mike zelf (laten) lassen. Dit was ruim een jaar geleden, nu maakt mike (onbedoeld) hoge wheelies en flinke klappen met het frame op Ettenleur en ben ik opeens degene die het verkeerd gemaakt heeft? terwijl het een jaar goed heeft gezeten? ik denk dat door de klappen het gat iets ovaal/uitgelubberd is, dit was bij de ijzeren stuurpen ook en dit heb ik toen opnieuw gekotterd voordat ik de stuurpen maakte.

En het pootje wat krom is gegaan bij kai heb ik niet gemaakt, dit heeft hij zelf laten lassen etc. Dus hoe je erbij komt dat er twee voorvorken van mijn kant "gesneuveld" zijn?

(no offence mike, jij hebt alles gewoon netjes geregeld!) maar ik stoor me eraan dat er zoiets wordt gezegd door iemand die maar de helft van het verhaal weet en waar ik verder niks mee te maken heb.

Daar heb je ook gelijk in hoor, maar hij heeft maar twee sprint gereden met dat ding. Dus ergens moet iets fout zitten ?

Kan misschien ook met de alu kwaliteit ofzo te maken hebben ?

Dat pootje van Kai weet ik verder ook niks vanaf !
 
mja , het is toch een eigen risico om op een sprinter te gaan rijden?

No offense, maar zulke opmerkingen Melf, dat slaat toch nergens op. als een draaier/frezer iets maakt voor een klant, dan is de maker (grootendeels) verantwoordelijk. een klant kan toch ook niet ruiken, of iets goed is.
Tuurlijk is de eigenaar verantwoordleijk voor zijn eigen doen en laten en dan ook weer indiorect voor een door een ander slecht gemaakte voorvork.

het is sowieso onzin om te zeggen ik maak iets en als t kapot is komt dat door de afnemer.
wat ik wil zeggen en wat ik erg jammer vind dat je het niet positief oppakt, is dat er allereli TUNERS zijn, die maar iets maken, wat dan vervolgens kapot gaat. en wat de risico's zijn, als je iets maakt wat niet deugt. Iemand kan zich kapot rijden he...mijn mahcien gaat tegen de 140 met Henk erop, dat houdt in dat als er straks 10 pk bij komt het misschien wel over de 140 en tegen de 150 rijd. geloof me, dan val je echt hard.


het voorbeeld wat Jordi aangeeft, dat iemand wheelies maakt etc, tja dat is ook lastig.
Ik zelf draai bijvoorbeeld velgen gewoon niet verder af, ook al willen mensen het. klaar! waarom??? -> dat geouwehoer dat ik dan iets maak, wat kapot is gegaan.

bij voorvorken of sturen denk ik ook over na, of het wheelies kan maken. Als er met dingen wheelies worden gemaakt, kan je uittellen dat dat veel meer krachten heeft af te dragen. vermeld dan aan de klant, dat dat niet kan. Ik maak frames en zeg ook dat je er mee kunt banken, maar ik raad het ALTIJD af. dat ik nu met mn frame bank, wil niet zeggen, dat een klant dat ook moet doen. zo mag hij zelf kiezen wat hij doet, zonder dat hij naar me toe kan gaan met de klacht dat het scheurt.....

ik zelf oordeel hier niet over de kwaliteiten van Jordi. dit is een algemeen iets. ik zeg dus ook niet dat Jordi iets slechtst heeft gemaakt.
 
Last edited:
mja , het is toch een eigen risico om op een sprinter te gaan rijden?

No offense, maar zulke opmerkingen Melf, dat slaat toch nergens op. als een draaier/frezer iets maakt voor een klant, dan is de maker (grootendeels) verantwoordelijk. een klant kan toch ook niet ruiken, of iets goed is.
Tuurlijk is de eigenaar verantwoordleijk voor zijn eigen doen en laten en dan ook weer indiorect voor een door een ander slecht gemaakte voorvork.

het is sowieso onzin om te zeggen ik maak iets en als t kapot is komt dat door de afnemer.
wat ik wil zeggen en wat ik erg jammer vind dat je het niet positief oppakt, is dat er allereli TUNERS zijn, die maar iets maken, wat dan vervolgens kapot gaat. en wat de risico's zijn, als je iets maakt wat niet deugt. Iemand kan zich kapot rijden he...mijn mahcien gaat tegen de 140 met Henk erop, dat houdt in dat als er straks 10 pk bij komt het misschien wel over de 140 en tegen de 150 rijd. geloof me, dan val je echt hard.


het voorbeeld wat Jordi aangeeft, dat iemand wheelies maakt etc, tja dat is ook lastig.
Ik zelf draai bijvoorbeeld velgen gewoon niet verder af, ook al willen mensen het. klaar! waarom??? -> dat geouwehoer dat ik dan iets maak, wat kapot is gegaan.

bij voorvorken of sturen denk ik ook over na, of het wheelies kan maken. Als er met dingen wheelies worden gemaakt, kan je uittellen dat dat veel meer krachten heeft af te dragen. vermeld dan aan de klant, dat dat niet kan. Ik maak frames en zeg ook dat je er mee kunt banken, maar ik raad het ALTIJD af. dat ik nu met mn frame bank, wil niet zeggen, dat een klant dat ook moet doen. zo mag hij zelf kiezen wat hij doet, zonder dat hij naar me toe kan gaan met de klacht dat het scheurt.....

ik zelf oordeel hier niet over de kwaliteiten van Jordi. dit is een algemeen iets. ik zeg dus ook niet dat Jordi iets slechtst heeft gemaakt.


voorbeeld : Stage6 subframe voor Minarelli , ding is std niet voldoende afgelast voor race of straatgebruik.

volgens jou zou ik dan de boel gewoon moeten kunnen monteren ,en ga ik dan onderuit oid en kan ik Stage6 de schuld geven?

IK kies er liever voor om het ding gewoon zelf goed af te lassen en eventueel zelfs verder te verstevigen , want het ding is standaard echt niet geweldig.

maar sowieso zijn er ook nog zat figuren die zelf gewoon te weinig weten die wel een sprinter in elkaar bouwen , en dan klagen als er iets mis gaat..

IMO moet je HEEL goed weten wat je doet als je met zulke krachten wilt gaan werken , maar ook straatscooters met een minimaal vermogen kunnen levensgevaarlijk in elkaar worden gezet , ligt dit dan ook aan de fabrikant van de onderdelen? ;)
 
voorfork

dingen maken mbt velgen (draaien) voorvorkjes moet je echt mee uitkijken. iedereen wil superlicht, maar als het afbreekt ben je (ook deels) verantwoordelijk. Ik weet verder niets van dit onderwerp, maar is wel een aandacvhtpsunt voor een ieder die graag wat wil maken voor anderen.

ps heeft er iemand nog foto's van het twins aluminium gepolijste sprintframe van Bas Meijer? zn stiefvader vertelt namelijk aan mn advocaat, dat de voorvork die ik maakte kapot is gegaan, echter heb ik zelf al heel wat foto's waar duidelijk te zien is, dat hij nadat het zogenaamd kapot ging wel nog op het sprintframe zit.

heiko er staan fotoos op sf me projekt page van me sprintframe met me nieuwe voorvork
als jou advocaat fotoos wil zien met de gescheurde kroonplaat van de voorvork die jij hebt gebeunt moet hij me maar ff mailen of schrijven
dan zal ik ze hem sturen
anders zet ik de fotoos wel hier neer kan iedereen ze zien
 
Last edited:
Excuus ;)

Handel persoonlijke dingen even via pm af aub.

Voor zover ik weet zijn particulier gemaakte onderdelen geheel op eigen risico. Ik ben ook totaal onaansprakelijk.
moet je niet bij mij zijn
ik begin hier op het forem nergens over
maar weer heiko
ik kom wel meer posten van hem tegen met zijn gezeur
en reageer daar ook niet op
maar het gaat me soms wel irriteren
dat gejank van hem over onze rug
 
Back
Top