Het Grote Draai/Frees/Las topic #2

Status
Not open for further replies.
zo , weer een beetje bezig geweest , heb dit keer een 2e Expi uitlaat gemaakt nadat de 1e niet goed scoorde zoals moest , achteraf blijkt dat de maten toch iets afweken van wat het moest zijn.

dus nieuwe gemaakt (dingen zijn moeilijk te fotograferen :p) :

expiK-2.jpg

expik-24.jpg

expik-23.jpg

expik-21.jpg

expik-22.jpg
 
ziet er echt netjes uit;) Nu de prestaties nog ff bekijken, maar dat komt nog wel goed denk ik.
 
puntautobjorndetail.jpg


golfbjorn.jpg


Velg puntjes gedraait voor in de ATS velgjes van de golf 2 van een vriend van me.
Een jaartje geleden toch al
 
Is dit ook het 'smeed' topic ? :p
Sorry voor de kwaliteit, is namelijk in een erg donkere ruimte gemaakt.
Misschien wel leuk om eens iets lekker ouderwets te posten, duss....

U neemt ;

nnpdef.jpg


En begint een vuurtje te stoken !

6gxvs3.jpg


2112gea.jpg


En het word uiteindelijk ;

16a4nmb.jpg


Op zich niet zo heel denderend, maar wel leuk om even te vermelden dat het op een 'smidsvuur' is gemaakt.
Je had het ook conisch kunnen draaien want het zijn eigenlijk maar gewoon pennen, maar dit was wel even wat leuker :)

Lijkt op de foto ook alsof het hele erge scheve punten zijn :p
 
Projectje van school. We moesten met 2 man door middel van conventioneel draaien en frezen en CNC frezen een stirlingmotor maken:)

[IR]http://i41.tinypic.com/24plwlw.jpg[/IR]

[IR]http://i39.tinypic.com/ereqkw.jpg[/IR]

[IR]http://i41.tinypic.com/kuvzd.jpg[/IR]

[IR]http://i43.tinypic.com/20923oh.jpg[/IR]
 
Is dit ook het 'smeed' topic ? :p
Sorry voor de kwaliteit, is namelijk in een erg donkere ruimte gemaakt.
Misschien wel leuk om eens iets lekker ouderwets te posten, duss....


Lijkt op de foto ook alsof het hele erge scheve punten zijn :p

Waar is het voor? om varkens te spiesen en boven t vuur te hangen of?
 
Projectje van school. We moesten met 2 man door middel van conventioneel draaien en frezen en CNC frezen een stirlingmotor maken:)...

haha tof, dat moesten wij ook doen vorig jaar 8) alleen dan zonder CNC...
Nu moeten we een spuitgiet mal gaan maken voor kunststof sleutelhangers dmv CNC. Als dat klaar is post ik ook wel ff wat foto's ;).
 
Waar is het voor? om varkens te spiesen en boven t vuur te hangen of?

Nee :p Voor een stratenmaker ;)
Hier word een touw tussen gebonden en de word de grond in gemepp en zo kan die zijn tegels netjes leggen. Kan wel een varkenspies voor je maken :*
 
@ronnieB , nogal een omslachtige manier om zulke dingen te maken :*

mja , soms is anders doen ook wel eens leuk ;)

zoals ipv een ontstekingsspoel op te zoeken (die moeilijk te vinden zijn voor een Peugeot 102) gewoon een nieuwe grondplaat draaien en vliegwiel aanpassen om er een puch maxi onsteking op te zetten :p

een kennis en collega van mij had 2 van deze brommertjes , met allebeide een kapotte ontstekingsspoel waardoor je na zo'n 10 a 15 km gewoon moet lopen. En de spoelen zijn A moeilijk te vinden en B is de kans dat ze weer kapot gaan groot (jarenlang stil liggen versus vocht) , toen kwam ik op het idee om er een Puch maxi onsteking op te bouwen aangezien daar ZAT onderdelen nog voor zijn en zullen blijven.

grondplaat gedraaid en gefreest :

1022.jpg

1021.jpg


en in elkaar met vliegwiel :

1023.jpg


wat overigens niet meevalt , de krukas van een 102 staat onder een andere hoek dan die van een maxi dus hebben we het vliegwiel uitgedraaid , heeft ons overigens ook nog 1 extra gekost :p , het vliegwiel is zonder spie btw (zoals std @ 102 ook zit) , en de onsteking afstellen is een ramp , de bougie zit er schuin in zodat de micrometer niet meer mooi afleest (klokje) , ik heb wel gebruik gemaakt van een speciale lamp om te zien wanneer de contactpunten open gaan , gelukkig dat ik deze had anders was het echt gokken!

de 2e waarvan ik helaas niet zoveel foto's van heb , dit was de mooiste grondplaat :p

1024.jpg

1025.jpg


en vliegwielkapje er weer op en klaar :) rijden beide weer super!

1026.jpg

1027.jpg
 
Ik heb met MIG een stuk alu buis aan een plaatje gelast, echter zit hier een heel klein gaatje in.
Kan ik met een TIG apparaat zonder toevoeging van materiaal dit gewoon dicht smelten?
 
Ik heb ook is een Alpha type stirling motor gemaakt op school. Draaide nog ook :p.

@ evo-70: Ik zou wel toevoegen. Grote kans dat je gat zonder toevoegen alleen maar groter word. Of er moet veel materiaal omheen zitten.
 
ligt eraan wat voor TIG je gebruikt ;)

maar als je het met Mig hebt gelast kun je het toch gewoon even goed dichtlassen met Mig?
 
nja, er ligt al een aardig klomp op nu.
aangezien het de eerste keer niet helemaal netjes dicht was heb ik er nog een keer overheen gelast
(waarna het dus nog niet goed is, hij lekt langs de 2e las).
heb nu zeker 10mm dik materiaal, dus alleen smelten lijkt me voldoende.

@rest: ik heb ook eens een stirling motor gemaakt op school :p
 
als een las lekt moet je eigenlijk de las weer wegslijpen , ik werk zelf in een bedrijf waar we Hydraulische cilinders maken , als wij daar een lek hebben slijpen we het helemaal los en lassen het opnieuw , en dan nog is het soms niet dicht..

moet er wel bij zeggen dat wij met olie en 250 bar druk testen ,dus het zal niet helemaal gelijk zijn maar ik een las op een las is meestal niet beter natuurlijk.

vuil en vettigheid is ook niet goed btw.
 
Ziet er weer goed uit melf!

Heb je ook al een goede mina uitlaat gemaakt? daar was je mee bezig toch?
 
Dr hangen/hingen erook 2 bij DDL Tuning. Een mina en pia versie :). Zagen er goed uit dat wel hoor! Prestaties kan ik weinig over vertellen....
 
nou , ik heb toevallig de uitlaten vandaag net weer gekregen , de mina pijp is als beste eruit gekomen , hier krijg ik nog een grafiek van , maar iig niet slecht , dat kan ik al wel verklappen.
de uitlaat draait net iets te weinig toeren , en daar is wel wat aan te doen ,dus zal ie dan nog wat meer vermogen geven.

de piaggio versie is wat minder , heeft wel goeie lijn , maar komt niet tot het vermogen van wat ie zou moeten leveren , op een speed had ie 17,3 pk met zo'n 9,8NM , dit komt mischien ook omdat de uitlaat zeer krap e bocht om gaat , ook staat de tailpijp niet recht op de conus ,en hij is iets anders dan de mina versie.

maar al met al denk ik dat ie op een "middel"toerige setup het zeker niet slecht zal doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top