@ronnieB , nogal een omslachtige manier om zulke dingen te maken :*
mja , soms is anders doen ook wel eens leuk
zoals ipv een ontstekingsspoel op te zoeken (die moeilijk te vinden zijn voor een Peugeot 102) gewoon een nieuwe grondplaat draaien en vliegwiel aanpassen om er een puch maxi onsteking op te zetten
een kennis en collega van mij had 2 van deze brommertjes , met allebeide een kapotte ontstekingsspoel waardoor je na zo'n 10 a 15 km gewoon moet lopen. En de spoelen zijn A moeilijk te vinden en B is de kans dat ze weer kapot gaan groot (jarenlang stil liggen versus vocht) , toen kwam ik op het idee om er een Puch maxi onsteking op te bouwen aangezien daar ZAT onderdelen nog voor zijn en zullen blijven.
grondplaat gedraaid en gefreest :
en in elkaar met vliegwiel :
wat overigens niet meevalt , de krukas van een 102 staat onder een andere hoek dan die van een maxi dus hebben we het vliegwiel uitgedraaid , heeft ons overigens ook nog 1 extra gekost
, het vliegwiel is zonder spie btw (zoals std @ 102 ook zit) , en de onsteking afstellen is een ramp , de bougie zit er schuin in zodat de micrometer niet meer mooi afleest (klokje) , ik heb wel gebruik gemaakt van een speciale lamp om te zien wanneer de contactpunten open gaan , gelukkig dat ik deze had anders was het echt gokken!
de 2e waarvan ik helaas niet zoveel foto's van heb , dit was de mooiste grondplaat
en vliegwielkapje er weer op en klaar
rijden beide weer super!