Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.

Grijz

Well-Known Member
Aangezien ik zie dat er steeds vaker vragen zijn over pc's etc, leek het me op zich wel overzichtelijk om dit in 1 topic te houden. Natuurlijk kan je ook naar gathering.tweakers.net gaan, maar hier zitten net zo goed personen die veel van computers afweten.

Ik zal aftrappen met mijn vraag:
ik krijg steeds vaker deze foutmelding, waardoor ik soms niet in sommige delen van websites kan komen. Ik heb dat nu bijvoorbeeld om schoolboeken online te bestellen (ze waren niet geleverd, maar daar gaat het niet om) op iddink.nl. Ik kom tot bepaalde stappen, maar dan opeens komt dit berichtje in het scherm.

foutmelding.JPG


Als ik op nee klik laadt ie vaak de volgende pagina gewoon, maar soms ook niet (zoals in dit geval). Als ik op ja klik, dan krijg ik de pagina in html-tekst te zien, en dan moet ik t verder zelf maar uitzoeken heb ik het gevoel. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Waarschijnlijk mist mijn pc dus gewoon een stukje software. Het komt de laatste tijd steeds vaker voor.

Karoshi edit: Jongens dit is een fijn idee dus laat het aub werken. Post hier alleen als je problemen hebt of ervaringen vraagt over iets bepaald. Vermijd echter wel eindeloze discussies over bijvoorbeeld "welke vga kaart is nu beter". Voor zo'n dingen kan je best nog altijd op tweakers.net terecht. Als je geholpen bent is een bedankje natuurlijk altijd op zijn plaats ;)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nieuwe Explorer downloaden en gewoon Updates van FlashPlayers etc etc bij blijven houden...
Als het dan nog steeds is zou ik het niet weten:?
Suc6
 
heeft hier iemand ervaring met draadloze netwerken? Wil een sitecom broadband home station wireless setje halen (WL-018 ) Dat is een accespoint, prinserver en nog wat shit in 1 ;)
 
Originally posted by SoulDarkness
heeft hier iemand ervaring met draadloze netwerken? Wil een sitecom broadband home station wireless setje halen (WL-018 ) Dat is een accespoint, prinserver en nog wat shit in 1 ;)

Wat voor verbinding heb je thuis? En beter geen sitecom, das niet echt n A merk..
 
Originally posted by Martini
m'n pc crasht om de 10 minuten
soms start ie 3x op. en gaat ie ook zoweer uit.

any idea's

MS Blaster virus, ff patch downen op http://www.symantec.com/ en draaien, er staat vast wel wat op. Ik loop stage nu op een ICT-bedrijf en we horen er meer van jah. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar volgens collega's moet het werken. En op de microsoft site www.microsoft.nl staat ook een goede patch iig.
 
Kan iemand mij een keer helpen dan?

Ik heb een Gigabyte 8KNXP Ultra moederbord (Canterwood)...

2maanden terug had ik ergens een ATi 9700pr0 gekocht..

Dus fijn installeren enzo en na 2 weken krijg ik overal glitches in me beeld..

Voorbeeld:

wtf4.JPG

wtf2.JPG



Dus ik dat ding terug gestuurt naar groothandel; na 1,5maand een nieuwe (!) Ze dachten dat ik m had getwiekt omdat ie zo vertieft warm werd :L

Nja na lang touw trekken een nieuwe gekregen van Club3d...

Nu zat ie er 2 uur in, en weer alles glitches en troep; nu lijkt het me vreemd dat het op 2 keer toe aan die ATi ligt...

Wat denken jullie? Deze ATi ook terug sturen of Moederbordje na laten kijken?
 
Originally posted by BlackRunner
MS Blaster virus, ff patch downen op http://www.symantec.com/ en draaien, er staat vast wel wat op. Ik loop stage nu op een ICT-bedrijf en we horen er meer van jah. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar volgens collega's moet het werken. En op de microsoft site www.microsoft.nl staat ook een goede patch iig.

Op de MS site staat de fix. Die moet je ook hebben anders heb je binnen no-time weer een virus. Het is namelijk een fout in de RPC procedure...dus als er een nieuw virus wordt geschreven heb je die ook..

Lees dit maar eens:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-039.asp

Als je een legale versie draait en Windows Update gebruikt zou je de fix automatisch binnen moeten hebben gehad.

Als je dat niet doet,

download deze fix:

WinXP Engels:

http://download.microsoft.com/downl...f-7a61b46b23bf/WindowsXP-KB824146-x86-ENU.exe

WinXP Nederlands:

http://download.microsoft.com/downl...b-80baac4b6aad/WindowsXP-KB824146-x86-NLD.exe
 
Originally posted by Jeroen
Emanckin doed, das gewoon het bekende virus. Gewoon @ microsoft.com een patch downen en je pc is weer ok.

Een patch kon ik niet vinden, maar ik heb Iexplorer maar weer opnieuw geinstalleerd, alleen dat is niet helemaal goed gegaan volgens mij:rolleyes:

Dus als je me zou kunnen helpen die patch te vinden? zou gr8 zijn:)

Ik heb voor de zekerheid maar ff norton mijn pc laten scannen, maar kan geen virus detecteren.
 
Originally posted by *EmankciN*
Een patch kon ik niet vinden, maar ik heb Iexplorer maar weer opnieuw geinstalleerd, alleen dat is niet helemaal goed gegaan volgens mij:rolleyes:

Dus als je me zou kunnen helpen die patch te vinden? zou gr8 zijn:)

Ik heb voor de zekerheid maar ff norton mijn pc laten scannen, maar kan geen virus detecteren.
Het is ook geen virus, :).

Pleur eens "Disable script debugging" aan en zet "display a notification about every script error" uit.
Kijken of dat helpt.
 
Originally posted by henkowz
Niemand die mij kan helpen? ;(
heb je het al in Videoplanken & Beeldkanonnen gepost? (GOT)

ik zou btw gewoon terugbellen naar de zaak en hun het probleem uitleggen... weet verder niks over compabiliteitsproblemen
 
Originally posted by *EmankciN*
Dit helpt, maar nu doet de site waar ik mijn boeken moet bestellen het nog steeds niet :?
Hm.
Misschien maar eens idd een nieuwe versie van IE installeren of heb je al de nieuwste?
 
Originally posted by Martini
ik weet 100% zeker dat er geen virus op mijn pc zit

Neej wat dan?!?!

Als je virusscanner hem niet herkent kan dit dus gewoon kloppen. Dan moet je dus de nieuwste update downloaden van je virusscanner. Die updates die je download kunnen dit virus waarschijnlijk NIET verwijderen dus idd wat arne zei: daar de patch (fix) vandaan halen en draaien.:D

http://vil.nai.com/vil/content/v_100547.htm Hier nog meer eigenschappen van het virus!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top