Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
ok, toch maar weer proberen de nieuwste versie van Iexplorer te downloaden... nu issie m aant installeren en dan krijg ik dit :|

winlogofout.JPG
 
ik krijg geen foutmeldingen. de pc crasht gewoon
als ik de pc opstart reboot ie soms 3 of 4 x voordat ie in windows is gekomen
of hij is bijna bij het inlog scherm en dan gaat de pc ineens uit
paar keer achter elkaar
 
Originally posted by Martini
ik krijg geen foutmeldingen. de pc crasht gewoon
als ik de pc opstart reboot ie soms 3 of 4 x voordat ie in windows is gekomen
of hij is bijna bij het inlog scherm en dan gaat de pc ineens uit
paar keer achter elkaar

Nog 1 keer dan... het is wel het Blaster-virus als je zo eigenwijs bent om het te blijven ontkennen, dan vind ik het ook best.

Zoals ik al zei:


Als je virusscanner hem niet herkent kan dit dus gewoon kloppen. Dan moet je dus de nieuwste update downloaden van je virusscanner. Die updates die je download kunnen dit virus waarschijnlijk NIET verwijderen dus idd wat arne zei: daar de patch (fix) vandaan halen en draaien.

http://vil.nai.com/vil/content/v_100547.htm Hier nog meer eigenschappen van het virus!
 
Originally posted by Martini
ik krijg geen foutmeldingen. de pc crasht gewoon
als ik de pc opstart reboot ie soms 3 of 4 x voordat ie in windows is gekomen
of hij is bijna bij het inlog scherm en dan gaat de pc ineens uit
paar keer achter elkaar

Kan ook een hardwareprobleem zijn. Krijg je een blauw scherm met allemaal tekst als ie crashed?
 
Re: Het grote PC PROBLEMEN topic

moet ff zoeken naar java volgens mij hete die runtime die ff instaleren en als het goed is doet ie het dan gewoon.

volgens mij is die gewoon te vinden op de site van java.

greetz

Originally posted by *EmankciN*
Aangezien ik zie dat er steeds vaker vragen zijn over pc's etc, leek het me op zich wel overzichtelijk om dit in 1 topic te houden. Natuurlijk kan je ook naar gathering.tweakers.net gaan, maar hier zitten net zo goed personen die veel van computers afweten.

Ik zal aftrappen met mijn vraag:
ik krijg steeds vaker deze foutmelding, waardoor ik soms niet in sommige delen van websites kan komen. Ik heb dat nu bijvoorbeeld om schoolboeken online te bestellen (ze waren niet geleverd, maar daar gaat het niet om) op iddink.nl. Ik kom tot bepaalde stappen, maar dan opeens komt dit berichtje in het scherm.

foutmelding.JPG


Als ik op nee klik laadt ie vaak de volgende pagina gewoon, maar soms ook niet (zoals in dit geval). Als ik op ja klik, dan krijg ik de pagina in html-tekst te zien, en dan moet ik t verder zelf maar uitzoeken heb ik het gevoel. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Waarschijnlijk mist mijn pc dus gewoon een stukje software. Het komt de laatste tijd steeds vaker voor.

Karoshi edit: Jongens dit is een fijn idee dus laat het aub werken. Post hier alleen als je problemen hebt of ervaringen vraagt over iets bepaald. Vermijd echter wel eindeloze discussies over bijvoorbeeld "welke vga kaart is nu beter". Voor zo'n dingen kan je best nog altijd op tweakers.net terecht. Als je geholpen bent is een bedankje natuurlijk altijd op zijn plaats ;)
 
Henko:

heb je hem al lager geklokt?
Welke drivers gebruik je?
Test de kaart eens in een ander mobo.
 
Originally posted by *EmankciN*
ok, toch maar weer proberen de nieuwste versie van Iexplorer te downloaden... nu issie m aant installeren en dan krijg ik dit :|

winlogofout.JPG

als het een *.exe is ff winrar downloaden (kan je zo vinden via google) dan met winrar die exe openmaken en het setup bestand uitvoeren.
 
Originally posted by henkowz
Kan iemand mij een keer helpen dan?

Ik heb een Gigabyte 8KNXP Ultra moederbord (Canterwood)...

2maanden terug had ik ergens een ATi 9700pr0 gekocht..

Dus fijn installeren enzo en na 2 weken krijg ik overal glitches in me beeld..

Voorbeeld:

wtf4.JPG

wtf2.JPG



Dus ik dat ding terug gestuurt naar groothandel; na 1,5maand een nieuwe (!) Ze dachten dat ik m had getwiekt omdat ie zo vertieft warm werd :L

Nja na lang touw trekken een nieuwe gekregen van Club3d...

Nu zat ie er 2 uur in, en weer alles glitches en troep; nu lijkt het me vreemd dat het op 2 keer toe aan die ATi ligt...

Wat denken jullie? Deze ATi ook terug sturen of Moederbordje na laten kijken?

er bestaan van die software tweakers, download die een voor jou videokaart en probeer de memory speed eens wat lager te zetten en anders gewoon ff wegbrengen voor een benchmark test
 
Originally posted by Martini
ik krijg geen foutmeldingen. de pc crasht gewoon
als ik de pc opstart reboot ie soms 3 of 4 x voordat ie in windows is gekomen
of hij is bijna bij het inlog scherm en dan gaat de pc ineens uit
paar keer achter elkaar
zeker windows XP, lees dit maar eens:

System restarts automatically because of a STOP error and if Xp is configured to "Automatically Restart" on errors. In this case, exact error is unknown.

So, you want to uncheck the "Automaticall Restart" option and next time, system wont reboot again. Instead it shows the STOP blue screen. There you can identify which drivers is causing the error.

Click Start, click Control Panel, click Performance and Maintenance, and then click System.
Click the Advanced tab.
Under Startup and Recovery, click Settings.
Under System Failure, select the check boxes that correspond to the actions that you want Windows to perform if a sever error occurs.
Uncheck "Automatically restart"

Automatically restart specifies that Windows will automatically restart your computer.
 
Originally posted by speedy_freak
er bestaan van die software tweakers, download die een voor jou videokaart en probeer de memory speed eens wat lager te zetten en anders gewoon ff wegbrengen voor een benchmark test

ik ga niet underclocken als zij brakke zooi maken, kom nou :(
 
Originally posted by henkowz
ik ga niet underclocken als zij brakke zooi maken, kom nou :(

Daarmee sluit je een probleem uit.

Heb je mijn post gelezen?
Welke drivers heb je?
Als je underclocked, en nogsteeds prob heb, dan weetje dat het ligt aan mobo.
Ik had in begin met die club3d ook probs, na nieuwe drivers stuk beter.
Toen was opeens 1 van me geheugen repen gaar.
 
Originally posted by speedy_freak
als het een *.exe is ff winrar downloaden (kan je zo vinden via google) dan met winrar die exe openmaken en het setup bestand uitvoeren.

nee, sorry.. Ik heb de nieuwste setup van Iexplorer gedownload van microsoft.com. Toen setup aangezet, en hij is bezig met installeren, tot ongeveer 65%, dan geeft hij dus de foutmelding dat het niet het windows xp logo heeft :| Maar ik heb m van microsoft zelf vandaan, en volgens mij ook gewoon de goeie geselecteerd (winXP/2000).

kheb m opnieuw gedownload en opnieuw geopend maar de fout blijft.

En java downloaden heb ik volgens mij ook al gedaan, maar ik ga dat nog maar eens doen dan...
 
Hoe kan ik bij windows 2000 bij het inloggen de ctrl, alt, delete optie uitzetten. Dus dat je niet meer op ctrl-alt-delete hoeft te drukken??

[edit] Sorry ik heb het al gevonden [/edit]
 
Originally posted by Freezer
Daarmee sluit je een probleem uit.

Heb je mijn post gelezen?
Welke drivers heb je?
Als je underclocked, en nogsteeds prob heb, dan weetje dat het ligt aan mobo.
Ik had in begin met die club3d ook probs, na nieuwe drivers stuk beter.
Toen was opeens 1 van me geheugen repen gaar.

nope jouw post nooit gelezen;
Van cd; if nieuwe = word het nog slechter...
Ik kut er liever niet mee want vorige keer was het ook al geouwehoer over inruilen met me groothandel omdat ze het vreemd vonden...

Ik heb ze al opgebeld... ik mag hem WEER opsturen;

en dat voor netgamez :( snik...
 
ook ik heb een probleem;
als ik een(stream) asf filmpje wil bekijken op b.v. http://www.kicken.com/clips/ dan geeft mijn mediaplayer dit dus aan:
blabla.jpg

foutcode is dit:
0xC00D1199.

Ik heb gewoon wmp9 , zou het aan wat andere codecs kunnen liggen ofzo?

Edit:
bij mijn oude pc doet hij hewt gewoon perfect , het lijkt wel op hij helemaal niet op internet zoekt naar dat bestand ofzo :?
 
Last edited:
Originally posted by henkowz
nope jouw post nooit gelezen;
Van cd; if nieuwe = word het nog slechter...
Ik kut er liever niet mee want vorige keer was het ook al geouwehoer over inruilen met me groothandel omdat ze het vreemd vonden...

Ik heb ze al opgebeld... ik mag hem WEER opsturen;

en dat voor netgamez :( snik...
Op irc gaf ik je ook al de tip 10 verschillende drivers te gebruiken en de kaart een keer zwaar onder te clocken. Gewoonweg om uit te sluiten wat je probleem is. Dan draait ie maar op 75% van de snelheid. Jeh ebt iig goed beeld en kan wachten met opsturen tot na Netgaymez.
 
Hmmm, ik heb altijd skins kunnen downloaden [winamp offcourse]... en nu mis ik opeens een studio.exe-file :| Gewoon eraf flikkeren, en opnieuw downen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top