Het grote computer topic #9

even een vraagje... ik heb hier een notebook.. acer aspire 522..

1gb ddr3
320gb hdd
amd dual core processor...

nu staat hier windows 7 starter op.... erg traag, heb nu zoveel verwijderd wat op de achter grond mee draait.. dat het nu wel redelijk draait... alleen nog niet naar wens...

heb hier vista oem op cd, die geinstalleerd en dit draait al veel beter.... echter kan ik voor vista de wifi drivers niet vinden... dus weer terug naar 7 starter..


iemand die weet wat hier beter op zou draaien? en hoe ik anders aan de drivers zou kunnen kommen om wifi werkend te krijgen onder vista...

wil er echt niet veel mee.... skype/browsen youtube is voldoende... rest doen we op desktop wel.

Probleem zit hem in te weinig werkgeheugen, niet in operating system. Doe er 2 GB bij....wereld van verschil.
 
ok... sodimm is dan de maat die ik moet hebben toch?

en 2gb kaartje dan? want ik zie ook dat ze 4gb hebben?? of kan dat dan weer niet?
 
Soms wel, het is maar net wat het moederbord ondersteund. Helaas omdat je 32bit windows starter hebt zie je sowieso maximaal 3gb geheugen. Ik zou het wel proberen, want het is weer net wat meer dan 2gb wat het toch weer ten goede komt. Maar als je wat safer wil zitten haal je 2gb, dan merk je ook zeker verschil.
 
Heren ik ga weer gooien met spullen.

Ik heb een xtreamer sidewinder 3 mediaspeler.

Bevalt me prima maar ik word echt spastisch van de wazige netwerk instellingen om via de SW3 toegang tot mijn gedeelde mappen te krijgen.

De SW3 is zichtbaar in het netwerk, de PC is dat ook bij de SW3.

Als ik de PC wil benaderen begint hij over inlog gegevens, deze heb ik alleen nooit ingevoerd.... Hoe kom ik daar van af ?

De mappen die ik wil delen kan ik toch gewoon met rechter muisknop -> delen instellen ?

Het gat hier om W8.1

-edit-

Opgelost.

Wel een andere vraag, wanneer er een film of serie door couchpotato/sickbeard toegevoegd word kan de SW3 deze wel zien maar niet afspelen, ik moet de betreffende map dan opnieuw delen om te kunnen kijken....

Niet erg vrouw vriendelijk, het lijkt mij gewoon dat een film er bij direct afspeelbaar moet zijn zonder nog handelingen van mijn kant....
 
Last edited:
Ik heb afgelopen week gespeeld met een intel NUC en die dingen zijn echt handig :) Alles in 1 klein kastje, IR receiver en speelt icm XBMC alles af. Geen haperingen, kan gewoon windows 7 zodat je ook andere dingen kan doen (normaal internetten) zonder dat je steeds gek wordt dat alles traag gaat of net niet werkt. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een van de fijnste IMHO :)
 
Daar lees ik meer goede verhalen over ja :)

Ik heb de xtreamer nu gewoon goed werken, een heel seizoen downloaden, bij ep1 beginnen en daarna gewoon de rest kunnen kijken zonder mokken :)
 
Ik heb een Celeron NUC. Voor een HTPC ideaal, zeker als je er een NAS bij hebt staan. Celeron versie is nog goedkoop ook :)
 
Ik heb afgelopen week gespeeld met een intel NUC en die dingen zijn echt handig :) Alles in 1 klein kastje, IR receiver en speelt icm XBMC alles af. Geen haperingen, kan gewoon windows 7 zodat je ook andere dingen kan doen (normaal internetten) zonder dat je steeds gek wordt dat alles traag gaat of net niet werkt. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een van de fijnste IMHO :)

Ik heb sinds een paar weken ook een NUC, alleen nog amper gebruikt aangezien ik de sleutels van mijn huis nog niet heb.
Intel NUC
8GB ramgeheugen
240GB mSATA SSD

Content ga ik van mijn fileserver streamen (homebuild NAS)

SSD en geheugen zijn wat overdreven / onnodig momenteel maar zo kan ik de NUC altijd nog als normale PC gebruiken (desnoods bij mijn ouders..).

Naast x264 1080P en 4K materiaal speelt hij ook 1080P X265 af. X265 is hardwarematig niet ondersteund door de huidige videokaarten.
Als netflix 4K gaat uitzenden heb je dus helaas niets aan de NUC. Maar het duurt nog wel een paar jaar voordat dit het geval is (content in 4k / betaalbare tv's).
 
Ok thanks :) Ik heb nu nog een grote HTPC kast staan die een beetje lijkt op een reciever, misschien dat ik de boel ook vervang voor een kleine NUC. Staat weer netter.
 
Back
Top