Het grote computer topic #9

Vraagje:

Ik heb hier een externe hdd liggen met films erop. Kan hem aan de pc die als MCE dient hangen, maar ik wil die hdd graag ook kunnen benaderen vanaf de laptop. De ecterne hdd dus in een netwerk plaatsen. Ik heb hier een KPN witte Arcadyan router/modem hangen waar ik de externe HDD op (USB) kan aansluiten. Alleen de Laptop (W8) kan er wat mee, de MCE (W7) ziet niets. Wat is een handige/goedkope oplossing? (wil de externe hdd graag aan/uit kunnen zetten ivm enkel gebruik voor de sporadische film)
USB - ethernet adapter ding bijv?

Slikt de router hem wel? Ik dacht dat de usb poort uitgeschakeld was op die dingen.
Gaat de externe hdd niet automatisch in standbye wanneer deze niet gebruikt word?
 
Ik had ook gelezen dat die poort uitgeschakeld was, maar volgens mij alleen voor dat wat zelf geen elec. toevoer heeft.
Nee, deze hdd blijft volgens mij altijd actief.

Wat Arne adviseert ga ik opzoeken.
 
Ik heb wat updates gedraaid om mijn computer en ding is weer gescand op eventuele meuk. Niets aan de hand. Maar mijn download programma Miro waar ik mijn films mee binnen haal wil niet meer. Ik selecteer een torrent, hij komt er in staan maar vervolgens doet die niets. Hij begint niet meer te downloaden. Iemand die weet hoe ik dit moet oplossen? Seeds en Leech zijn genoeg, maar bij peers komt niets te staan.
 
Ik heb wat updates gedraaid om mijn computer en ding is weer gescand op eventuele meuk. Niets aan de hand. Maar mijn download programma Miro waar ik mijn films mee binnen haal wil niet meer. Ik selecteer een torrent, hij komt er in staan maar vervolgens doet die niets. Hij begint niet meer te downloaden. Iemand die weet hoe ik dit moet oplossen? Seeds en Leech zijn genoeg, maar bij peers komt niets te staan.

Zou weleens een firewall issue kunnen zijn, ik zou Miro herinstalleren en hopen dat de poort geheropend wordt tijdens de installatieprocedure.
 
Heb Miro opnieuw geinstaleerd en werkt niet helaas. Pakt hem nog steeds niet of het duurt eeuwen. Is gebeurt nadat ik malwarebytes had geactiveerd en mijn computer volledig heb gescand. Erg vervelend dit.
 
Snelle vraag, mijn externe HD werkt via een sata adapter naar usb, die adapter is nu goed kapot en zou hem gewoon zo in de pc willen hangen, is dit mogelijk? Dus usb valt weg en rechtstreekt op sata zoals een normale HD.

284252-seagate-goflex-turbo-750gb-adapter.jpg
 
Los het gewoon simpel op, en hang hem aan je pc en maak er een shared drive van, wil je hem van af de laptop benaderen, zet je de MCE aan en koppel je de schijf. OF je gebruikt uPnP dat werkt goed van W8 naar W7.


hmmmmzzz.
Upnp ingeschakeld.
Op laptop (w8 ) werkt het.
Op de MCE (w7) wel zichtbaar, maar zodra ik op de hdd klik....error.
En de error is...iets met indexeren volgens mij.

Iemand?
 
MCE werkt hier prima, ik ben niet veeleisend.
De error is dat ik wel 'experia' zie op de mce (w7) en er vervolgens op klik en dan gewoon zien staan 'lacie' (externe hdd).
Maar daarop klikkend de error 'blabla geen toegang, rechten, neem contact op met administrator'.

Overigens komt er dus een 'Experia' bij netwerk te staan onder 'netwerk' maar ook een 'arv....media server' onder 'computer'.
Ook op de MCE dus, wanneer ik op de MCE daarop klik opent hij in Windows Media Player vind ik daar (wel alles op een hoop) alle media files (films).
Dus wel in WMP maar niets als verkenner de losse mapjes ziende.

Externe hdd leegmaken en indexeren?

(bedankt btw Arne)
 
Last edited:
Ze stonden allen op 'workgroup' maar het veranderen en weer terugveranderen kan van invloed zijn geweest.,
Natuurlijk staan de 'access' rechten oid via de router stnd niet op 'full acces' natuurlijk.
Dus wel mapjes maken, maar dan er niets in mogen zetten ed.

Het lijkt nu te werken!
 
'mooi zo'

except!

gewoon via windows 7 of 8 de hdd die aangesloten is op de Experia/netwerk benaderen prima...alles vlot zichtbaar.
Alleen via MCE schiet het niet op....duurt vreselijk lang. Zou het XMBC daar beter in zijn?
 
Back
Top