Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Wie van jullie weet een goede virtual machine??

Ik probeer het spel "Cutthroats: Terror on the high seas" te spelen, maar dit spel is te oud voor XP, Vista of 7 (alle3 al geprobeerd).

Ik heb het bestand al geopend als zijnde windows 95, 98 en ME. Verder heb ik Virtual PC 2007 gedownload van de Microsoft-site, maar die kan geen proper boot device vinden (wtf?).

Dus wie o wie weet wat ik hier aan kan doen? Ik sta nu op het punt om gewoon windows 98 op een oude pc te gooien.
 
Wie van jullie weet een goede virtual machine??

Ik probeer het spel "Cutthroats: Terror on the high seas" te spelen, maar dit spel is te oud voor XP, Vista of 7 (alle3 al geprobeerd).

Ik heb het bestand al geopend als zijnde windows 95, 98 en ME. Verder heb ik Virtual PC 2007 gedownload van de Microsoft-site, maar die kan geen proper boot device vinden (wtf?).

Dus wie o wie weet wat ik hier aan kan doen? Ik sta nu op het punt om gewoon windows 98 op een oude pc te gooien.

Houd er wel rekening mee dat je in een virtuele machine meestal ook een virtuele videokaart gebruikt, waardoor meestal geen games gespeeld kunnen worden in een virtuele machine.
 
Volgens google is het een RTS, dus dan moet het opzich wel lukken zolang het geen directx nodig heeft.

Ik raad overigens VMware workstation aan, hoewel deze niet gratis is.
 
Wie van jullie weet een goede virtual machine??

Ik probeer het spel "Cutthroats: Terror on the high seas" te spelen, maar dit spel is te oud voor XP, Vista of 7 (alle3 al geprobeerd).

Ik heb het bestand al geopend als zijnde windows 95, 98 en ME. Verder heb ik Virtual PC 2007 gedownload van de Microsoft-site, maar die kan geen proper boot device vinden (wtf?).

Dus wie o wie weet wat ik hier aan kan doen? Ik sta nu op het punt om gewoon windows 98 op een oude pc te gooien.

http://www.websonic.nl/pctips/windows7/virtualpceigeninstallatiesmaken.php

Makkelijkste is deze doornemen.
Iso maken van w98 cd en die mounten in virtuele optische drive. De boel aanzetten en 98 installeren..
 
Jongens ik zit met een probleem.
Ik sloot laatst mijn WD externe harddisk aan op m'n laptop, maar pakte de verkeerde voeding er voor...
En toen deed die niks meer..

Omdat er geen garantie meer opzat, schroefde ik hem open, en zag dat een klein dingetje op m'n printplaat toast is.
BTW niet de printplaat waar je beide stekkers op aansluit, maar de gene die echt op je disk zelf zit.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen, heb al verschillende zaken gemaild maar die kunnen sowieso geen nieuwe printplaat bestellen voor mij.

Doe ik er goed aan om naar WD zelf te mailen of ze zo gek zijn om mij een nieuwe printplaat te sturen??
Iemand een idee??

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hier de foto van het verbrande stuk.

Wel ff klikken.

[ir]http://i51.tinypic.com/2n6c1w1.jpg[/ir]

Ja, een klasgenoot van mij zei dat ik misschien wel een sata naar usb aansluiting kon proberen.

Hoe bedoel je een losse externe behuizing kopen?
Het zit op de printplaat die op mijn schijf vast zit, die dus nodig is om de schijf überhaupt te kunnen gebruiken helaas.
 
Zie op MP exact dezelfde schijf te hosselen, en zet de controller over. Dit is te doen, zelf ook weleens gedaan. Je kunt ook ff aan mij doorgeven wat voor schijf het is, kan ik kijken wat ik heb liggen. Heb zeer veel WD liggen.
 
Thanks voor de info, het gaat om een WD10EADS caviar green van 1tb.
Ik zal gelijk ff kijken op MP.

Mocht je meer info willen, kijk ik wel ff op die stickert op de bovenkant van de schijf ;)
Stuur anders maar PM ofzo.
 
Dat lijkt op een diode die is doorgefikt. Zijn naast de te hoge spanning ook de + en - omgedraaid op de verkeerde voeding? Over het algemeen fikt zo'n diode niet zo snel door, dus het zal niet het enige zijn dat stuk is.

Printplaat kan je idd ook vervangen. Er staat een serienummer op in de vorm van xxxx-xxxx. (willekeurige lengte en structuur) De beste kans loop je door hem te vervangen met een printplaat waarbij de eerste serie overeenkomt. De tweede maakt niet uit. Het modelnummer is vaak niet genoeg, of je moet mazzel hebben.

edit: het staat er gvd naast dat het een diode is. 8P
 
Vraagje,

Ik wil in adobe Premiere een bepaald punt laten oplichten. Nu lijkt me dit niet zo heel moeilijk maar ik krijg het niet voor elkaar.
Zoiets moet het worden alleen dan dus in een video verwerkt:
benchpress.gif
 
Hoe bedoel je een losse externe behuizing kopen?
Het zit op de printplaat die op mijn schijf vast zit, die dus nodig is om de schijf überhaupt te kunnen gebruiken helaas.
Sorry, ik dacht dat je de printplaat van de externe behuizing bedoelde.
Maar je zou WD eens een mailtje kunnen sturen, of misschien zelfs wel garantie claimen (officieel niet natuurlijk).
 
Veel van die data recovery bedrijven hebben alle types schijf op de plank liggen, zetten ze even de controller om. Als de data echt waardevol is zou je daar kunnen informeren. Schrik alleen niet van de prijs, $$$
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top