Het grote computer topic #2

Status
Not open for further replies.
de videokaart lijkt mij wel geschikt voor spellen toch?
Het hoeft niet special een spelPC te zijn hoor, maar hij moet wel fatsoenlijk een spel kunnen afspelen;)
 
Het is te doen, maar verwacht er niet veel van. :)

Om de huidige games echt fatsoenlijk te draaien ( imo ) heb je minimaal een 7900 GT nodig...

Maar dat is dan mijn eis, ik wil games op zijn hoogst kunnen draaien, en zelfs met de 7900GT gaat dat tegenwoordig lastig. :)
 
Ik zoek een Switch (hoeft GEEN routing functie/router te zijn dus).

Heb er nu 1 van SMC, maar die wordt echt gloeiend heet als het warm is binnen en buiten. Zo heet, dat ie op een gegeven moment geen signaal meer doorgeeft.
Hij staat op een ijzeren meubel, dus warmte kan opzich prima afgevoerd worden.

Weet iemand een leuke switch die niet oververhit raakt ? (cq. een warmloper krijgt :p )
 
Ik zoek een Switch (hoeft GEEN routing functie/router te zijn dus).

Heb er nu 1 van SMC, maar die wordt echt gloeiend heet als het warm is binnen en buiten. Zo heet, dat ie op een gegeven moment geen signaal meer doorgeeft.
Hij staat op een ijzeren meubel, dus warmte kan opzich prima afgevoerd worden.

Weet iemand een leuke switch die niet oververhit raakt ? (cq. een warmloper krijgt :p )

Heb nog nooit een switch overhit zien raken :p Hier draait er ene van sitecom dag en nacht al een jaar of 3 lang en ding doet het perfect. Een van de betere zijn natuurlijk linksys :)

En ik bezit een 7900 GTX en met colin mcrea dirt speelt het ook niet soepel meer op hoogste graphics hoor :X
 
En ik bezit een 7900 GTX en met colin mcrea dirt speelt het ook niet soepel meer op hoogste graphics hoor :X

Dat spel is gewoon bizar kwa specs idd....

De rest van alle huidige games die ik zo kan bedenken moet jij wel max kunnen draaien? :)
 
prijzen door gekregen van me stage ik mag voor 300 euro uitzoeken en dit heb ik al opgekregen.

ik heb dus nodig
moederbord
cpu
geheugen(niet persee als mobo ddr1 slikt)
voeding (heb nu een sweex 300)

dus moet even een keuzen maken
CPU Intel E4300 core2duo 122,00
CPU Intel E6600 core2duo 238,00
CPU Intel E6320 core2duo 175,00

HDD Sata western digital 250,320,500 GB 67,00/80,00/117,00
HDD Sata2 western digital 250,320,500 GB 72,00/85,00/153,00
geheugen Corsair 1GB DDR2 PC6400 800Mhz 72,00


moederbord socket 775 Asus P5K Deluxe 219,00
moederbord socket 775 Asus P5B Deluxe 115,00

Simpele video kaart met s-video out 60,00

ik twijfel of voor de pb5 deluxe te gaan en de E4300 met moederbord en geheugen of de E6600 met videokaart en tijdelijk een asrock vsta bordje te kopen

ik wil zelf wel iets bijleggen maar geen 200+
 
Last edited:
Ik heb dit even samen gesteld. Lach me niet uit als dit een enofander vaag ding is ofzo, ik vraag hier niet voor niks of het een goede pc is of niet;)


CPUs - Koelers
Cooler Master HyperUC AM2 & Core 2 Duo 22 dB(A), 122,2 m³/h 1 € 35,- € 35,-

Grafische kaarten nVidia PCIe -
Club 3D 8600 GT Overclocked 512 MB, GeForce 8600 GT, 128 bit 1 € 169,- € 169,-

CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E4300 1800 MHz, 2048 kB, 800 MHz, Allendale 1 € 115,- € 115,-

Voedingen tot 600 Watt -
Chieftec CFT-560A 560 Watt, 8 x, 4 x 1 € 89,- € 89,-

Moederborden Socket 775 -
XFX N650-IUL9 NVIDIA nForce 650i Ultra, Socket 775, 1.333 MHz 1 € 99,- € 99,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 8,5 / 8 / 7200, 0,26 € 1 € 65,- € 65,-
Geheugen DDR2-800 -
Buffalo 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, CL5 5-5-15, PC2 6400, 2 stuk(s) 1 € 89,- € 89,-

Subtotaal:€ 661,-

Is het wat?

Edit; Deze behuizing komt er dan bij
Behuizingen Midi Tower -
Apevia X-Discovery 4 x, 4 x 1 • Koeler 80mm 80 mm Aantal: 1 » Deactiveren • Koeler 120mm 120 mm Aantal: 1 » Deactiveren € 74,- € 74,-

Subtotaal:€ 735,-
 
Last edited:
Dat spel is gewoon bizar kwa specs idd....

De rest van alle huidige games die ik zo kan bedenken moet jij wel max kunnen draaien? :)

Ja zoveel spellen speel ik eigenlijk niet. Ik weet wat nu iedereen gaat denken O-) Maar DTM 3 etc heb ik nooit problemen mee gehad draait perfecto *D
 
Potverdikke.. mijn schijf is volgens mij naar de kl*te :( Ik gebruikte eerst namelijk dual boot met Ubuntu en Vista. Aangezien ik Ubuntu bijna niet meer gebruikte en ik het virtueel wil gaan draaien had ik de partitie waar Ubuntu op stond geinstalleerd geformeteerd. Alleen startte mijn pc niet meer op omdat de Grub loader beschadigd was. Ik een beetje gezocht hoe je deze kon verwijderen maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid er vanaf. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben dacht ik: Dan installeer je vista maar opnieuw. Ik de stapjes doorlopen bla bla alleen geeft de disk manager aan dat mijn schijn nog maar 112 gb ipv 250 gb is. Tevens kon ik de installatie niet doorvoeren op een nieuw aangemaakte partitie. Ik baal nu dus echt vreselijk.

Tevens heb ik ook nog Mac Os geinstalleerd. Eerst lukte de installatie nog niet.. maar nu op een of andere manier wel. Ik dus fijn geinstalleerd alleen start Mac Os niet op ik krijg in het grijs het apple logo en dan geeft de pc geen beeld meer.
 
Een boot cd als in een rescue disk? Of een boot cd als in een Windows installatie cd die je op een lege hardeschijf kan installeren? (Bootable gewoon dus)

Sorry voor mijn late reactie.
Boot cd zodat ik Windows kan installeren op een lege hardeschijf.

Thanks voor je reactie anyway :)
 
@ Thijs.: Een Zero Fill ("Low Level Format") zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

@ ErikG: XP CD's zijn toch al bootable? Of mis ik iets?
 
@ Thijs.: Een Zero Fill ("Low Level Format") zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

@ ErikG: XP CD's zijn toch al bootable? Of mis ik iets?

Tijdens de installatie van mac os zag de pc wel weer de hele schijf |( Wil straks voor de zekerheid maar die schijf back-upen. En ja ik weet dat ik dit altijd moet doen maar ik heb geen geld voor nieuwe harde schijven +pippi+

Wil eigenlijk ook eerst mac os aan de praat krijgen, ben vista ook een beetje zat geworden :r
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top