Het Grote Car Audio topic

Status
Not open for further replies.
Precies, en die mtx amps beginnen bij 175 verkoopprijs op de webshop, met remote dus :W bij de mtx moet je de remote wel zelf in elkaar zetten, maar dat is in 1 minuutje gedaan. De hifonicsen hebben ook allemaal remotes erbij. Ben in ieder geval super te spreken over de voorraad tot nu toe. Mooie, complete goede verzorgde producten.
 
nice.. dat je het mooie spullen vindt benk niet de 1niste :D
maar wat zijn de test raporten van de mtx amps?
Zijn die aardig goed of valt het tegen?

maar leuk vooraadje zo :D
 
Lekker bezig Joost :), heb je je tuningkamer omgebouwd tot caraudio opslag?? :p

neenee die heb ik nog :p daar staat geen audio in. Heb het gedeeltelijk op mn eigen kamer en op een andere kamer opgeslagen

nice.. dat je het mooie spullen vindt benk niet de 1niste :D
maar wat zijn de test raporten van de mtx amps?
Zijn die aardig goed of valt het tegen?

maar leuk vooraadje zo :D

testrapporten zijn echt nice, de gemeten waardes liggen ruim boven de opgegeven waardes!

voor de niet-mtx-insiders, bij mtx amps zitten testrapporten met daarop de geleverde waardes van de amps. Die zitten dus boven de opgegeven waardes :W Zijn dus echt super amps voor het geld.
 
Heeft iemand toevallig de afmetingen van een kist voor 2 woofers...? van 12" ...
Aantal liter maakt ni heel veel uit.. als het maar tussen de 25l en 40l per woofer is ...

Alvast bedankt
 
Pioneer TS-W306C
1000W en 400 RMS en op de doos staat" Pour chaisson 24.1 liters ~ 49.5 liters

Heb je hier wat aan ...

PS: handleiding staat nergens in het nederlands :S of ik kan het niet vinden

edit/ heb net bij ron de vries gekeken en er wordt aanbevolen dat me kist gesloten moet zijn.
 
Last edited:
Dat zou ik dan doen, of kijken of je ergens online de t&s parameters kan vinden om hiermee een kistje te (laten) berekenen. Als je dat te lastig lijkt bouw je gewoon een gesloten kistje van het aanbevolen volume.
 
Ik heb ook nieuwe compo/rear/sub gekocht...

Ik moet nu alleen nog een versterker hebben, Wat raden jullie aan, een 2 of 4 kanaals versterker? dus 2 front en sub of alleen sub versterken.

Ik heb verder niet zoveel geld eraan uit te geven :p

dit heb ik gekocht:

Front:
ts-e 136c
00085409.jpg


Achter:
ts-e 9666
00085417.jpg


Sub:
GTO1004D.jpg


maar nu zoek ik dus nog versterker iemand tips ?
 
Vierkanaler zoeken denk ik, achterste speakers gewoon op de radio laten meespelen.. Die compo doet het best leuk als er een versterker aan hangt, oud-collega van mij had de 176-c, klink lekker :)
 
Ik heb op dit moment in mn BMW 328i Cabrio (1995) het volgende:

Headunit:pioneer P-55BT (bluetooth carkit ingebouwd)
Amp: JBL 755.6 (4*60w rms+ 300 rms sub uit)
Speakers voor: CDT Cambria CA-60 (100w rms, 16,5cm compo ingebouwd in kickpanelen)
Speakers achter: CDT cambria CAX-693 (150w rms, 6/9 in gesloten behuizing op achterbank -> zit nooit iemand want ik heb geen vrienden ;-) )
Sub: JBL GTO 1264 (300w rms, in gesloten behuizing in kofferbak)

edit: i'll post some pics soon!

Ik zit aan de volgende upgrade te denken:

speaker amp: Phoenix Gold ZX-450 (4*75w bij 4 ohm, tweedehands)
sub: JL 12w6 (is tweedehands, oude serie, heel veel watts!!)
sub amp: JL 250/1 (250w rms, nieuw)

Ik kan de Phoenix Gold en de JL sub bij elkaar voor € 900 krijgen (incl. kist en powercap)

wat is jullie mening? deal or no deal :p :winner:
 
€900 voor auto audio is best veel geld.
( ik zeg niet dat het TE duur is, maar het blijft wel veel geld)
Hou dit setje lekker het werkt toch goed :) die paar uur per week dat je in de auto zit.

Gewoon lekker sparen
 
Ik heb op dit moment in mn BMW 328i Cabrio (1995) het volgende:

Headunit:pioneer P-55BT (bluetooth carkit ingebouwd)
Amp: JBL 755.6 (4*60w rms+ 300 rms sub uit)
Speakers voor: CDT Cambria CA-60 (100w rms, 16,5cm compo ingebouwd in kickpanelen)
Speakers achter: CDT cambria CAX-693 (150w rms, 6/9 in gesloten behuizing op achterbank -> zit nooit iemand want ik heb geen vrienden ;-) )
Sub: JBL GTO 1264 (300w rms, in gesloten behuizing in kofferbak)

edit: i'll post some pics soon!

Ik zit aan de volgende upgrade te denken:

speaker amp: Phoenix Gold ZX-450 (4*75w bij 4 ohm, tweedehands)
sub: JL 12w6 (is tweedehands, oude serie, heel veel watts!!)
sub amp: JL 250/1 (250w rms, nieuw)

Ik kan de Phoenix Gold en de JL sub bij elkaar voor € 900 krijgen (incl. kist en powercap)

wat is jullie mening? deal or no deal :p :winner:


mwah, ik weet niet wat die amp normaal kost, maar in mn webhsop is de 12w6 549, en das het nieuwe type. wat ga je overigens voor de 250/1 betalen? kijken of mn prijzen wel scherp genoeg zijn :p Ik denk overigens dat een 250/1 wat licht is voor een w6 serie hoor..

Vierkanaler zoeken denk ik, achterste speakers gewoon op de radio laten meespelen.. Die compo doet het best leuk als er een versterker aan hangt, oud-collega van mij had de 176-c, klink lekker :)

mee eens, 4 kanaler, en dan de achterspeakers wat zachter zetten ivm schraal klinken anders.
 
dat komt vrij nauw hoor, ik zou niet maar zo wat in elkaar draaien. Wat voor woofers zijn het en wat raad de handleiding aan? gepoort of niet?

gesloten kist maakt niet zo veel uti horo joost :)

Staad een aanbevolen waar het zkr goed in gaat..
Maar gesloten kist mag best paar liter groter of kleiner zijn dan opgegeven.. komt niet zo nouw.


groter is dat hij dieper gaat en minder hard.
kleiner strakker en minder diep en harder..

Dus kwa in houd maakt het niet uit..

Heb nog wel eergens een tekeing voor 2 12 inches 70 liter liggen.. zal eens gaan zoeken.. :)
 
okee voor gesloten, maar de meeste mensen zijn beter af met gepoort.. tevens zou ik zelf gewoon nooit zo klakkeloos een kist namaken, tenzij die voor dezelfde woofer(s) is ontworpen.. je moet toch ook kijken wat het handigst in je auto past?
 
dat is waar.
maar gesloten kist voor een 12 inch is meestal tussen de 25 en 40 liter..
30 en 35 zijn vaak opgegeven maten..

Maar gepoort hoeft neit altijd beter te zijn ligt ooka an wat je luisterd.. speel nu voor het eerst gesloeten maar wel te vreden over de klank.. maar gaat wel minder hard..

Maar er zijn uitzonderingen zoals jou hifonics.. sanp nog steeds die 50+ niet.. maar ben benieuwd hoe het speelt met die mono der op..

maar voor gepooort moet je veel beter op passen.. 1 litertje zal ook niet heel erg veel uti maken.. maar moet je wel mee opletten vooral met je poort lengte..
 
mwah, ik weet niet wat die amp normaal kost, maar in mn webhsop is de 12w6 549, en das het nieuwe type. wat ga je overigens voor de 250/1 betalen? kijken of mn prijzen wel scherp genoeg zijn :p Ik denk overigens dat een 250/1 wat licht is voor een w6 serie hoor..



mee eens, 4 kanaler, en dan de achterspeakers wat zachter zetten ivm schraal klinken anders.

Verdomd kerel-> jouw prijzen zijn scherp. die 250/1 kosten bij Ronnie de Vries 599 bij jou 500! en dan nog 5% eraf hè :winner:
Het schijnt dat de eerste serie van 12w6 anders is van de v2 (beter volgens sommigen, heb geen reden gehoord, zal ff navragen, want hij heeft 100w rms minder)
En de 500/1 lijkt me weer teveel voor een 300w rms sub
 
rvd heeft nu setje compo van infinity in aanbieding, voor 60 euri. nou heb ik nooit wat gehad met speakers achter zetten, maar dit ga ik toch ff proberen :p.

ps iemand site met mooie schermpjes (los, cheap)
 
Verdomd kerel-> jouw prijzen zijn scherp. die 250/1 kosten bij Ronnie de Vries 599 bij jou 500! en dan nog 5% eraf hè :winner:
Het schijnt dat de eerste serie van 12w6 anders is van de v2 (beter volgens sommigen, heb geen reden gehoord, zal ff navragen, want hij heeft 100w rms minder)
En de 500/1 lijkt me weer teveel voor een 300w rms sub

:*
De opgegeven vermogens van jl woofers kan je overigens wel wat bij opnemen hoor, die zijn heel krap geschat. De oude serie van de w6 heb ik ook wel eens wat over gehoord, maar of die beter is dan de nieuwe..? Zou het niet met zekerheid durven zeggen maar mn gevoel zegt van niet.
Overigens zou ik in die prijsklasse mono amp eerder voor een bxi1606 of een bxi2006 gaan. Als ik wat voor je kan betekenen of je hebt nog verdere vragen oid moet je maar even een pmetje sturen :)

Ik heb zelf de bxi2006 op een w7 serie gehad en dat ging echt HARD en werd superstrak aangestuurd, totaal geen vervorming.

@JP: compo achterin?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top