Het Grote Car Audio topic

Status
Not open for further replies.

Arne

Pia Maxiscooter FTW
Nu maar eens eindelijk een centraal topic over Car Audio, omdat hier veel mensen mee bezig zijn heb ik t idee.

Hier kun je je install showen, vragen stellen, enz, enz.

Ik zal maar van wal steken met mijn setupje, het moet merendeels nog ingebouwd worden in de Kadett GSi 16V.

Headunit: JVC KD SH99RB (betaald 350, wordt niet meer gemaakt. Heb deze voorheen ook gehad, toen ie net uit was, toen 1699 betaald)

KD-SH99RB_2.JPG


MP3 functionaliteit, 4V uitgangen, 2 line-outs, 1 sub-out, AV control, afstandsbediening, etc.

Versterker voor de subwoofer: Hollywood RHV1600D (betaald 199, is altijd 199, absurd goedkoop)

rhv_2000dsmall.jpg


Class D monoblock versterker, bass remote, 1 ohm stabiel, levert 1600 watt max vermogen op 1 ohm, 1000 rms, ik ga hem op een 2 ohm subwoofer gebruiken, dan levert ie 600 watt RMS :)

Subwoofer: Kicker L5 Solobaric 12" (betaald 200, normaal 440 exclusief kist)

86a33f92edcc765bf9710755b74ae15d.jpg


Deze dubbelspoels beul gaat spelen in een gesloten kist van ongeveer 47 liter. Hij levert 600 watt RMS, precies goed voor de amp dus.

Versterker voor de speakers: GroundZero Uranium 4060S (betaald i.c.m. powercap 299, normaal is de amp 359, en de cap 149...:))

GZUA4100.gif


Echte SQ versterker, 4x 60 watt RMS, alle mogelijke filtering mogelijk, ziet er trouwens ook waanzinnig mooi uit :D GroundZero komt heel erg vaak als winnaar uit de test.

Frontspeakers: ? (Die DLS set die ik heb gepost kost meer dan 600 :|)

ur6sam.gif


Hier ben ik nog niet uit, het wordt sowieso een tweeweg 16,5 cm composet, maar ik moet nog gaan luisteren. Hier zal iig niet op bespaard gaan worden, ik denk dat een DLS setje wordt.

Momenteel zitten er voorin 10cm Pioneer coaxiaaltjes, nog best aardig.

Rearspeakers: DLS R964 (kosten 229, betaald 70 :W)

r964am.gif


80 watt RMS, gescheiden 2 weg systeem, met filters, richtbare tweeters. Ik ga als ik mn composet heb, deze laten spelen zonder tweeters, hoge tonen moeten immers van voren komen. Ze zullen dan uitsluitend functioneren als kickbass speakers gebruikt worden. Deze worden gemonteerd in een MDF hoedenplank.

Bekabeling e.d.: Oehlbach en Caliber. (Bekabeling is fucking duur, heeft me zeker meer dan 250 euro gekocht)

- Caliber 1 Fahrad condensator.

- 1 RCA (signaal) kabel van Caliber, 4 kanaals, twisted en shielded, 1 RCA kanaal Oehlbach, 2 kanaals, double shielded.

- Luidsprekerdraad Oehlbach.

- 35mm2 voeding naar de kofferbak, hier komt een verdeelblok met 2 x 16mm naar de versterkers toe.


Al met al wordt het best geinig denk ik zo :L
 
Advertisement - register to remove this

Oke ik zal het hier nog een keer posten :p

CQ-DFX683N_300_230.gif

Panasonic
CQ-DFX683N
Radio


1044023627568ts_a6920_detailpage.jpg

4-way Pioneer
TS-A6920
Speakers in me hoedenplank
2x 360 watt


1012231808343ts-h1704_detailpage.jpg

2 way Pioneer
TS-H1704
speakers in me deuren
2x 150 watt


1051540670089ts_w305c_detailpage.jpg

Pioneer
TS-W305C
Subwoofer
Maximum Power 800 Watt
Nominal input power 400 Watt


T3_2300.jpg

Ultimate T3-2300
500 watt versterker voor me subwoofer


T3_4320.jpg

Ultimate T3-4320
560 watt versterker voor me boxen

Verder een condensator van 1 farad
verder alle tussenstukken en bekabeling van calliber

auto1.JPG


auto2.JPG
 
Last edited:
Die H1704 compo had ik ook in mn 206, speelde nog best aardig. Heb je die subwoofer in een gesloten of een gepoorte kist?
 
Ik had alleen die composet zonder speakers in me goederplank speelde goed maar miste geluid van achter.. nu is et geluid gewoon goed :) Het is een gesloten kist..
 
peusjow, zitten je versterkers nou rechtstreeks op je achterplaat van de achterbank geschroefd??? Dat is niet echt de bedoeling hoor, i.v.m. massa. Ik zou maar snel een MDF paneel maken.
 
meeste zijn hier wel goed bezig zo(beter als mij iig :rolleyes: )

heb nu 2 sony explod hoedenplankspeakers, maar die klinken van geen kant, dus daar komt zeker nog wat anders voor, iemand goede ideen.

kheb 2 versterkers een magnat traxxx 600, die is eigenlijk ook maar klote, die gaat er ook uit(is al nie meer aangesloten, want kan nog met 1 versterker uit de voeten.
andere is een crunch nogwat die 480 watt levert met een crunch basskist, daar ben ik best tevreden, beter als die basskist op de magnat, bass is veel dieper(ondanks de slechte akoestiek in me bestelkast. foto's maak ik denks nog wel ff.

ook zoek ik nog een leuke compo voor voor in me auto, met eht probleem dat me grootste speaker maar 10 cm mag zijn, iemand iedeen?

en als laatste ik heb een cap er in zitten, ik las in het andere topic dat je die in serie met plaatsen, maar ik heb een paralel staan, en het lijkt wel te werken, heb iig geen last van knipperende lampen enzo, iemand die dit kan toelichten
 
Je cap moet voor je grootste stroomverbruiker, en dat is altijd de versterker die je voor je subwoofer gebruikt. Hierbij is het van belang dat je hem zo dicht mogelijk bij de versterker zet, hij is immers bedoelt om heel snel stroom te leveren bij piekbelastingen.

Maar misschien dat jouw piekbelasting helemaal niet zo zwaar is, dat de lichten daarom niet knipperen.

Qua compo zou je een 10cm compo kunnen halen (DLS heeft een hele mooie) en dan ipv die *&$% Sony (sorry ik haat t merk) hoedenplank speakers een paar leuke kickbass speakers. Dan zal het geluid wel al heel wat beter worden.
 
Nog een punt voor peusjow, die T3 2300 Ultimate amp, levert Output RMS - 4 Ohms 2 x 85 Watts . Maar je sub is een enkelspoels 4 ohm en wil 400 RMS...

Hoe heb je dat aangesloten dan?

Ik zou persoonlijk die Ultimate wegdoen en er een monoblok voor in de plaats zetten. Want je kunt er veel en veel meer uithalen.
 
dat topic was van mij.. hij moet idd parallel staan.. die knakworst die zei dat ie in serie moest staan had dus maar wat lopen ijlen :p
 
Originally posted by Arne
*&$% Sony (sorry ik haat t merk) hoedenplank speakers een paar leuke kickbass speakers.

ik heb ook een hekel aan die sony's eigenlijk, heb ze gekregen van me broer, odmat ie geen plek ervoor had en ik net me clarions had opgeblazen kvind ze ook nie mooi klinken hoor
 
ik heb een monoblok van hifonics,puur om de 12 inch woofers aan te sturen die in een gepoorte kast zitten van 20 liter,
reden waarom ik voor hifonics heb gekozen is de zeer mooie klank bij hoge decibellen(geloof me vaak getest).
de woofers zijn ook van hifonics,omdat deze een kist inhoud van 20 liter voorschijven,lekker klein dus (aangezien mn vriendin anders weer begint te piepen)
ik ben nog niet compleet ,de versterker voor de composet voor en de compo set achter is namelijk nog steeds niet van de productielijn afgekomen,namelijk de hifonics 4 wegs generation 20 lijn.
composet voor en achter zijn van focal.(voor de kenners onder ons de poly-kevlar lijn)
achter compo moet nog gekocht worden,condensator is van dietz de anderhalf farad ,deze is gekozen omdat ie een 2e uitgang heeft waardoor ik mn andere versterker erop kan aansluiten.

de condensator MOET echt in serie staan ,als je m parallel over de nul(massa) zet en de condensator slaat door heb je een volle kortsluiting,dus accu naar condensator en van condensator naar versterker.
 
Ziet er goed uit Arne, mss nog ooit andere hu, alpine oid??
Verder vind ik de Kicker niet mooi, maar hard zal het wel gaan :rolleyes:
Waarom neem je voor de compo voor ook niet iets van Gz?

Verder wacht ik op de sjowkees ;)
 
Originally posted by Arne
Nog een punt voor peusjow, die T3 2300 Ultimate amp, levert Output RMS - 4 Ohms 2 x 85 Watts . Maar je sub is een enkelspoels 4 ohm en wil 400 RMS...

Hoe heb je dat aangesloten dan?

Ik zou persoonlijk die Ultimate wegdoen en er een monoblok voor in de plaats zetten. Want je kunt er veel en veel meer uithalen.

Ehm bij de autozaak hier in de buurt zeiden ze dat die heel goed was voor me subwoofer en heb toen die gekocht.. met het resultaat ben ik tevreden.. meer bass moet er echt niet in want dan tril ik zowat me auto uit :p
 
Remco Car Stereo? :p

Zjonnie, misschien ooit wel een Alpine ja, al wil ik eigenlijk ook wel een DIN dvd speler, met uitklappend scherm..Ik vind deze HU nog altijd ontzettend goed en mooi klinken, oke het is geen Nakamichi/Clarion/Alpine o.i.d. maar wel goed.

Composets moet ik nog gaan beluisteren, die UR6 die ik heb gepost vond ik tot nu toe het mooiste klinken. Maar Focal, GZ, Helix, Boston e.d. ga ik zeker ook nog beluisteren..Alleen mn voorkeur gaat toch wel uit naar DLS.
 
Originally posted by jeffreyrovaart
ik heb een monoblok van hifonics,puur om de 12 inch woofers aan te sturen die in een gepoorte kast zitten van 20 liter,
reden waarom ik voor hifonics heb gekozen is de zeer mooie klank bij hoge decibellen(geloof me vaak getest).
de woofers zijn ook van hifonics,omdat deze een kist inhoud van 20 liter voorschijven,lekker klein dus (aangezien mn vriendin anders weer begint te piepen)
ik ben nog niet compleet ,de versterker voor de composet voor en de compo set achter is namelijk nog steeds niet van de productielijn afgekomen,namelijk de hifonics 4 wegs generation 20 lijn.
composet voor en achter zijn van focal.(voor de kenners onder ons de poly-kevlar lijn)
achter compo moet nog gekocht worden,condensator is van dietz de anderhalf farad ,deze is gekozen omdat ie een 2e uitgang heeft waardoor ik mn andere versterker erop kan aansluiten.

de condensator MOET echt in serie staan ,als je m parallel over de nul(massa) zet en de condensator slaat door heb je een volle kortsluiting,dus accu naar condensator en van condensator naar versterker.

Klinkt heel vet allemaal, heb je eventueel typenummers erbij?
 
Mijn install :p:

Headunit (Betaald: 400 euro, Nu: 300 euro)

Clarion DXZ638RMP

wpe30.gif


Front Compo (Betaald 200 euro, nu 250/350 euro)

Clarion SRS1750hx

srs1750hx.jpg


2-weg componentensysteem van 16,5 cm

Middentonen/wooferconus van glasvezel met krachtige strontium magneet en zijde dome-tweeter met neodymium magneet Geschikt voor DVD-SACD (audio/video)
Reproductie van buitengewoon hoge frequenties: 120 kHz Hoogwaardig 2-weg crossover (-12 dB/oct.)


Rearfill Compo (Betaald: 79 euro, Nu 125 euro)

Helix Blue MKll 62

blue62.jpg


Frequentiebereik: 60 Hz - 22 Khz
Rendement: 91 dB
Belastbaarheid: 50 watt RMS
Impedantie: 4 Ohm
Kantelfrequentie: 4 Khz
Inbouwdiepte: 62 mm


Amplifier 1 (Betaald: 290 euro, Nu 290 euro)

Magnat Combat 900 , voor de 2 compo's.

com-900.jpg


4x 55W RMS @ 4 ohm. Freq. response 8-60.000Hz. 1 ohm stabiel

Amplifier 2 (Betaald 200 euro, Nu 200 euro)

Hollywood RHV 1600D, voor mijn subwoofer, draaid nu op 2ohm zelfde als bij Arne :W 600rms dus.

rhv_2000d.jpg


RCA input tot 6V / Line output
Bass QX boost instelbaar tussen 40 - 240 Hz.
24dB/oct instelbaar lowpass filter
24dB/oct instelbaar Subsonic filter voor bandpass systemen
Power output:
- 300W RMS @ 4 ohm
- 600W RMS @ 2 ohm
- 1000W RMS @ 1 ohm


Subwoofer (Prijs 699/750 euro)

JL audio 12W6v2

07_1_s.JPG

62_1_s.JPG


Nominal Diameter: 12 inches (300 mm)
Continuous Power Handling: 400 Watts
Voice Coil: 2.75" diameter, 4-layer, Kapton former
Dual 4 ohm Voice coil
Xmax (one-way, linear): 0.65" (16.5 mm)
Sealed Enclosure Range: 0.90-1.50 cu.ft. (25.0-42.0 liters)
Ported Enclosure Range: 1.25-1.75 cu.ft. (35.4-49.5 liters)
VRC™ Technology: YES
W-Cone™ Technology: YES
Elevated Frame Technology: YES
Floating Cone Attach Technology: YES
NeckVent™ Technology: YES

Komt in een zelfbouw gepoorte kist (is op dit moment nog in de maak, 45 liter met een lange slotpoort), of hij komt in een gesloten kistje, ik test het allebei uit wat ik het beste vind klinken, komt erin.

Prijs kist: Tussen de 60 en 100 euro, zelfbouw.

Demping: Caliber en dure dynamatten, kosten rond de 100 euro.
Bekabeling: vooral Dietz, kosten iets rond de 250 euro aan bekabeling.


Eerst volgende aankoop

Helix Blue Cap (kosten rond de 150 euro, moet alleen nog een plek vinden :| )

blue_cap.jpg


Condensator met beveilingselectronica en voltmeter met display.
Beveiligd tegen ompolen en te hoge spanning.
Schakelt automatisch aan en uit.
Ingebouwde laadelectronica (softstart).

Capaciteit: 1 Farad
ESR: < 1 mOhm
Spanningsbeveiling bij: 17,5 volt
Hoogte: 282 mm
Diameter: 75 mm
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top