Het gereedschap aanraad topic. Goede kwaliteit voor een prima prijsje.

HBM heeft echt een top koffer voor 30 euro met basisgereedschap zoals kleine en grote ratel en schroevendraaier met doppen is echt superkwaliteit, je kunt ook slagmoersleutel halen bij hornbach voor 5 tientjes is ook goeie investering en prima kwalitiet.
 
Ik hoor nochtans alleen maar lof over het elektrische gereedschap van Lidl! (Parkside)

Het is maar net waar je blij mee bent.. Die slagmoer sleutel van parkside heb ik in de tuin liggen.. Was echt een k*t slagmoer sleutel.
Als die iets moet doen, dan deed die helemaal niks.. Nou heb ik een professionele uit Amerika en ik voel het verschil nou heel duidelijk.

Maar wat verwacht je er ook van als die maar 40 a 50 euro kost. Die anders was zeker al rond de 150 euro.


En als je die compressor ziet van park side en hoe dun die lucht slang is.. 5 of 6 mm ID en 8 mm OD..
Terwijl een fatsoenlijk slag 8 of 9mm ID is en 11 OD.. Heb zelf een airpress compressor met een 100 liter ketel. Durft me hand voor in het vuur te steken dat die park side daar helemaal niet eens in de buurt komt..

Kijk dit maar eens, snap je waarom parkside in niet alle omstandigheden echt heel super is:



Die van mij heeft hem in 2 seconden al los.
 
Last edited:
Wat verwacht je van sleutels voor 11,99 euro.. Als je die van gedore al eens in je handen hebt gehad begrijp je wellicht waarom.
De grootste fustratie blijft als je met goedkope sleutels een bout los wilt draaien en ineens door schiet en je bout beschadigd is.. Dus word het alleen maar kwaad tot erger. Plus ik denk dat het ratel mechanisme ook niet top werkt.. De goedkopere ratelen niet mooi, blijven hangen of lopen naar bepaalde tijd kapot. Een duurdere ratelt veel zuiver en hangt niet continu vast..

De prijs die je uitgeeft is de kwaliteit die je krijgt. Je kan niet een sleutel wat bijvoorbeeld 50 euro kost, voor 5 euro aan de man brengen.
Persoonlijk geef ik liever iets meer uit, dan dat je binnen 2 a 3 maanden spijt krijgt van je aankoop. Want dit soort goedkoop gereedschap beland altijd in de vuilnisbak.
 
Ja moi, ik weer. Ik zat een beetje op internet rond te loeren en kwam dit ringratelsetje van het merk parkside dat verschillende meningen oproept hier...... mijn vraag was nou of dit een beetje handig spul is leek mij wel met die buigende kant. Vraag hier toch nog ff om wat advies aangezien de meningen uiteen lopen..... https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-S...wcB&dt_dynco=64B653F69E435AA477C3BE310A86BD0E
Het hangt ook van je gebruik af, beroepsmatig of hobbymatig.
Daarbij bon bewaren, je hebt 2 jaar garantie en de Lidl doet niet moeilijk heb ik ondervonden.
 

Deze kan ik best aanraden voor het geld. Kan je 1/4 sockets erop zetten. Hiermee is het mogelijk om sneller de boutjes los te draaien.
Er zijn duurdere alternatieven, maar kosten al gauw 30 a 40 euro.

Heb me momenteel deze in bestelling staan, is voor 1/4 bits.

Misschien heb je ze ergens bij jou in de buurt gezien. Maar ik besteld liever op ebay dan dat ik het hele land moet gaan afzoeken.


Deze verkoper kan ik van harte aanbevelen voor die spuitenbussen rekjes.. Ze hebben verder nog rekjes om je controller , PS4 , Xbox one aan de muur te bevestigingen:

 
Last edited:
Weet iemand misschien of dat je deze ook in een langere versie hebt:

411ncKAAwTL._AC_.jpg
 
Vind het zelf zeker waard om te investeren in een goeie waterpomp tang en griptang van knipex zie ze erg vaak op mp voor een prikkie gaan.
 
Weet iemand misschien of dat je deze ook in een langere versie hebt:

411ncKAAwTL._AC_.jpg


 
Net deze tangen gekocht via ebay:

s-l1600.jpg


Vond deze beter dan die van gedore, omdat de punt tang langer is van de rechte punttang.. En ook zit er in deze set een tang met een schuine kant.
Overigens die cobra waterpomp tang schijnt heel erg goed te zijn.
Voordeel van knipex vind ik dat ze een heel groot assortiment hebben en voor ieder doel wel een tang voor hebben, die ik zelfs bij gedore niet eens tegen kom.

Setje was voor 104 euro niet goedkoop. Maar een setje met 3 tangen kost al gauw rond de 80 euro.. Dus vind dat ik wel een redelijk deal hebt gescoort omdat de nijptang erbij zit en die met de gebogen kop.

Deze gaan mijn stanley roest tangen vervangen. Bij de knip tang was zelf de isolatie van los gelaten toen ik geprobeerd heb het schoon te maken in de ontvetter bank.


Als iemand goede kwaliteit compressor slang zoekt, kan ik deze erg van harte aanraden:


Zitten ook dure veiligheids koppelingen op van prevost.. (zorgt ervoor dat bij het los halen je apparaat of slang niet meer weg schiet.
Koppeling laat eerst de lucht af, waarna je het gereedschap zo eruit kan halen zonder tegendruk op de slang.
 
Last edited:
Ik kom ook even mijn ervaring dr tusse knallen, paar van de dingen die ik ga vertellen staan hier al tussen. merendeels van mijn gereedschap komen uit een low-budget gereedschap kist van de Lidl en Action, werkt hartstikke prima alleen heb al een aantal schroevendraaiers krom, oeps.
Vervangen door een set van de Action en die doen het nogsteeds hartstikke goed en recht.

ben persoonlijk wel fan van om even wat fatsoenlijke tangen te hebben, die goedkope werken altijd net niet lekker of zijn al krom voordat je het weet.
Voor de rest ben ik zelf fan van george, zeer goede kwaliteit voor een degelijke prijs. mijn luchtsleutel is de goedkoopste variant die Metabo heeft, ik dacht 8 tientjes. Ook zeker een aanrader
Wat ik ook aanraad is de kringloop, vaak degelijk en sterk gereedschap wat geen drol kost. Het is altijd wel even zoeken en geluk hebben, maar zo kan het een hoop schelen.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top