Het gereedschap aanraad topic. Goede kwaliteit voor een prima prijsje.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Het leek mij wel eens leuk om een topic te maken over advies van gereedschap. En dan niet zomaar even duur gereedschap.
Maar dan om goed gereedschap waar je geen honderden euros aan uit hoeft te geven. (bedoel dan niet goedkope troep) Maar gereedschap dat het geld echt waard is en dus wel wat meer kost dan een tang van 5 euro bijvoorbeeld.

Als je een goede tip hebt kan je dit in dit topic plaatsen.

Het doel is dat je niet dingen aanraad die in de korting bak liggen, of gereedschap dat zeer goedkoop is en dat ook aan de kwaliteit ervan te zien is.Daarnaast ook niet dat het honderden euros moet kosten.(zoals gedore,stahlwille,beta,facom of zo)
Maar gereedschap dat het geld ook echt waard is en ongeveer net zo goed is al de wat duurdere merken.


Weet iemand misschien een goede tangen set dat niet al te duur is, en je ook nog opties hebt tot uitbreiding van andere soorten tangen?

Weet iemand misschien ook een goede T - inbus sleutel set dat goede kwaliteit is en niet al te veel kost?
 
Advertisement - register to remove this

Goed gereedschap kost nou eenmaal geld, op mijn vorige werk sleutelde we met Snap-on. Was heel fijn maar ook heel duur.

Voor thuis heb je dit ook niet nodig. Zelf heb ik voor thuis een doppenset koffer van de lidl gehaald voor 80 euro en ben er zeer tevreden mee. Ratels doen het goed en werken fijn.

Wat ik zelf fijne tangen vind is het merk knipex, ook wel iets duurder, maar weer goed gereedschap kost geld. Schroevendraaiers heb ik van Bahco, ook erg fijn.
 
Ik gebruik al jaren gereedschap van Stanley. Is tegenwoordig ook niet meer zo duur. Mijn ouwe heer had dat in de jaren allemaal aangeschaft en kon er 3 HMB trolleys mee vullen. Daarnaast en voor mobiliteit heb ik zelf zo een Kraftwerk gereedschapskoffer destijds aangeschaft. Redelijke kwaliteit en niet duur. En doppensetten, inbussleutels, vijlen, ratels en schroevendraaiers heb ik in overschot. In de jaren veel bij de Action gekocht en bij de Aldi. Ook heb ik een zootje Engels maten gereedschap erbij, altijd handig. En boormachines tot poetsmachines en dremelsets tot tappensets, heb ik ook door de jaren heen gewoon bij de Lidl gehaald. Ook zeer tevreden mee.

Maar lang verhaal kort, Stanley is zeer goed, maar minder betaalbaar. Snap-On is vrij duur, maar wel levenslange garantie. Kraftwerk is betaalbaar, en gereedsschap van de Lidl en Aldi is ook vrij betaalbaar en degelijk.

Tja en gereedschap van de Action, is eigenlijk prut. Heb door de jaren heen snel ff wat bijgekocht steeds (denk aan hamer, boren, doppensets) puur door de kooplust en ik loop er steeds langs. Veel gereedschap heb ik ook bijna 2x dubbel. Maar absoluut geen weggegooid geld, want grijp nooit mis als me broertje of me zwager weer wat leent en niet terug brengt.
 
Last edited:
Ik vind het grote nadeel van het te goedkope gereedschap dat het niet "precies" genoeg is. Vaak realiseren mensen dat pas achteraf waar al hun bouten en moeren kapot door gaan, doordat het gereedschap gewoon net niet precies genoeg past.

Laatst een extra inbus set gehaald van Swiss Tools: https://www.pbswisstools.com/en/tools/quality-hand-tools/hex-key-l-wrenches/product/pb-212lh-5-rb/

Ik heb thuis een service koffer van Teng Tools, erg handig en goede kwaliteit, de T-inbus vind ik erg fijn https://www.tengtools.com/r/nl/nl/Hex-and-TX-Keys/TEDHEX7
 
Lidl heeft online een hele goede lijn met gereedschap, heb complete ratel/doppen set er van, top spul, geen goedkope zooi maar echt het sterkere spul.
 
Ik heb steek-ringsleutel set van de Lidl en die zijn prima.
3/8 klein dopsetje van de Action ook fijn om mee te werken (voor de scoot), aangevuld met wat China extentie's van AliExpress.
Momentsleutels van HBM AOK 20-110 Nm en 6-30 Nm ook 3/8 , goed gereedschap.
Datona Smoos 3/8 lange-doppenset 9-22 mm fijn gereedschap
HBM 17 delige binnenlagertrekkerset 8-58mm
HBM Compressie set
schroeven draaierset van Gedore
voor de auto:
doppenset van Gedore 1/2 inch van 10-41 mm
en 1/2 inch momentsleutel HBM 30-345 Nm
12 Ton Hydraulische raam pers van de Ebay
HBM 600 mm 1/2 wringijzer met kantel kop
Datona Smoos Torx-doppenset 1/2 inch geweldig niet kapot te krijgen
Datona Smoos Imbus set 1/2 inch perfekt
 
Last edited:
Ik heb zelf een elektrische slagmoersleutel aangeschaft.

Merk wurzburg, nooit van gehoord is wat plastic maar wel best wat vermogen

Naast scooters doe ik ook wel eens kleine klusjes aan de auto en dan is die verekte handig.

Vooral voor koppeling en vario bouten.
Kosten nog moeite.
Was er 70 euro voor kwijt.

Ook via bhm dacht ik een grote bahco 40mm+ gekocht om de koppelings moet los te tikken.
Ook ideal en gebruiks vriendelijk voor bougie dop op een speedfight ivm de kleine ruimte
 
Ik vind het grote nadeel van het te goedkope gereedschap dat het niet "precies" genoeg is. Vaak realiseren mensen dat pas achteraf waar al hun bouten en moeren kapot door gaan, doordat het gereedschap gewoon net niet precies genoeg past.

Laatst een extra inbus set gehaald van Swiss Tools: https://www.pbswisstools.com/en/tools/quality-hand-tools/hex-key-l-wrenches/product/pb-212lh-5-rb/

Ik heb thuis een service koffer van Teng Tools, erg handig en goede kwaliteit, de T-inbus vind ik erg fijn https://www.tengtools.com/r/nl/nl/Hex-and-TX-Keys/TEDHEX7


Dat is eigenlijk ook waarom ik dit topic gestart hebt:

Goedkoop gereedschap werkt vaak wel, maar je kan er vaak er ook bouten en moeren ermee door draaien, en dan werkt het eerder tegen je dan met je mee. Ik heb ook vaker tangen gezien die niet mooi op elkaar sluiten, of inbus sleutels die gewoon door buigen.. En ook inbus sleutels die het binnenwerk van een bout beschadigen.. Daarnaast word er bij goedkoop gereedschap weinig verchroomt, dus dingen gaan sneller roesten ect.
 
Handige topic, ik heb net een compressor gezocht maar ben nog opzoek naar een mooi setje luchtgereedschap. De 2 dingen die ik nog zoek zijn een slagmoersleutel en een dremel. Ik vind het niet erg om er een best bedrag voor neer te leggen als het maar kwalitatief goed spul is dat lang meegaat. Een kameraad van me had dit setje doorgestuurd maar zit nog te twijfelen. Misschien wordt ik wat wijzer van deze thread. https://www.hbm-machines.com/produc...QuASHZo_RQf-vOs0zZ4uoqX0KAC_4hkBoCcsUQAvD_BwE
 
Handige topic, ik heb net een compressor gezocht maar ben nog opzoek naar een mooi setje luchtgereedschap. De 2 dingen die ik nog zoek zijn een slagmoersleutel en een dremel. Ik vind het niet erg om er een best bedrag voor neer te leggen als het maar kwalitatief goed spul is dat lang meegaat. Een kameraad van me had dit setje doorgestuurd maar zit nog te twijfelen. Misschien wordt ik wat wijzer van deze thread. https://www.hbm-machines.com/produc...QuASHZo_RQf-vOs0zZ4uoqX0KAC_4hkBoCcsUQAvD_BwE
Met het setje is niets mis, maar let wel op dat jouw compressor die 200 Liter lucht bij 6-8 bar wel kontinu kan leveren of dat je tank meer dan 100 Liter is voor de lucht toevoer.
Mijn 50 liter tank en compressor met 180 L/min is aan de kleine kant en moet af en toe even wachten tot de compressor op druk is gekomen.
Voor boren en spuiten is hij wel groot genoeg, toch koop ik volgende keer een 360 L/min.
 
Handige topic, ik heb net een compressor gezocht maar ben nog opzoek naar een mooi setje luchtgereedschap. De 2 dingen die ik nog zoek zijn een slagmoersleutel en een dremel. Ik vind het niet erg om er een best bedrag voor neer te leggen als het maar kwalitatief goed spul is dat lang meegaat. Een kameraad van me had dit setje doorgestuurd maar zit nog te twijfelen. Misschien wordt ik wat wijzer van deze thread. https://www.hbm-machines.com/produc...QuASHZo_RQf-vOs0zZ4uoqX0KAC_4hkBoCcsUQAvD_BwE


Rodac is wel aardig spul.. Zou niks bij de lidl kopen, want dat is echt rommel waar je niks aan hebt.
 
Ik hoor nochtans alleen maar lof over het elektrische gereedschap van Lidl! (Parkside)

Mijn pa koopt de laatste tijd alleen maar gereedschap bij de Lidl van inderdaad Parkside en tot nu toe is hij er aardig over te spreken. Zegt wel wat, want we hebben van alles wel 2-4 stuks(hij is een verzamelaar die niks kan weggooien), variërend tussen goedkoop en duur en Parkside is het eerste wat ie pakt voor een klus.
 
Toevallig zijn de T-inbus sleutels volgende week in de actie bij de lidl, voor de prijs kan je zeker proberem of het iets is20200518_093138.jpg
 
Volgens mij zoekt hij juist niet dit soort gereedschap.

Ik snap niet dat je juist met die goedkope meuk aan de slag wil. Je draait echt alles kapot, of de bout van je scooter omdat het niet goed past, of het spul zelf. Je merkt het meteen als je iets in een boutje stopt, goedkope meuk = speling = schade aan je bout. Kwalitatief = precies = langere levensduur van je bout.

Bespaar nou niet op je gereedschap, maar investeer erin. Goed gereedschap gaat je leven lang mee en zorgt ervoor dat je spullen waar je aan sleutelt ook langer meegaan.
 
Volgens mij zoekt hij juist niet dit soort gereedschap.

Ik snap niet dat je juist met die goedkope meuk aan de slag wil. Je draait echt alles kapot, of de bout van je scooter omdat het niet goed past, of het spul zelf. Je merkt het meteen als je iets in een boutje stopt, goedkope meuk = speling = schade aan je bout. Kwalitatief = precies = langere levensduur van je bout.

Bespaar nou niet op je gereedschap, maar investeer erin. Goed gereedschap gaat je leven lang mee en zorgt ervoor dat je spullen waar je aan sleutelt ook langer meegaan.

Bas dit is onzin, parkside van de Lidl is echt top kwaliteit!
 
Voor een beginnende sleutelaar aan kleinere motoren, scooters, huis tuin en keuken apparatuur is Parkside wel degelijk. Maar als je echt aan de slag gaat met zwaardere motoren, zwaardere klussen, verbouwingen etc.. kan je beter wel voor professioneel gereedschap gaan. Ik denk dat Bas daar meer op doelde. Desalniettemin, is Parkside in mijn ogen ook gewoon goed.
 
je kan het verschil ook wel goed merken.
maar je moet ook denk ik zelf in de gaten houden wat je gaat doen hoe vaak en ook vooral hoe.
ik ben zelf monteur, werk dagelijks met grote voermengwagens.
veel zwaarder dus als een scootertje.
je gebruikt het vaker thuis minder.

maar zie ook vaak mensen lomp omgaan met gereedschap.
ergens maar op schuiven zo aanhalen niet eerst dicht draaien om echt voelen dat het goed past.
klein voorbeeld heb je vooral met vieze onderdelen.
lijkt dop 13 maar is 12, hoppa luchtsleutel dr op en rond.

wat ik heb gedaan is gewoon ook de lokale jongens benaderd en gevraagd wat ze te bieden hadden voor een bepaald budget met een bepaald idee.
ben naar tegama gegaan gezegt ik sleutel aan auto's scooters etc
wil graag mooie dopsleutel set met grote en kleine ratel.
daar bij genoeg opzet stukken lang kort tork stek plat.

en kwamen we bij custor uit.
leuke set voor 130 euro, sleutel er al leuk 2 jaar mee en heb nog niks om zeep geholpen.
iets degelijke als budget, best sterk maar niet de hoofdprijs.
en je hebt garantie, ook wel zo prettig bij grotere uitgaven.

ps, ik zweet ook bij moment sleutels heb er 3 van groot naar klein.
zo draait je ook niks naar de kloten
 
Back
Top