Het Foto Uitlaat Topic #3

Wat dan ? In de schuur laten staan en niet op rijden ? Dat is pas zonde ;) Weet het allemaal nog niet hoor, kan er wel een bij kopen, maar dat is ook weer zoiets.. Bekijk het allemaal nog wel even.

net wat maartuh zecht;). gewoon deze sp als straatboekert houden en eentje zonder kenteken erbij maken. alhoewel het ook wel erg vet is als je gewoon naar de baan toe kan rijden en na die tijd weer naar huis op je racer:p.
 
Dat doe ik ook eerst natuurlijk, en daarna de testbank op zodat het goed is uitgeshimd (ivm overrange) en dat het mengsel sowieso goed is (liever wat te rijk). Dat kun je op straat nou eenmaal niet meten :)

En bovendien wil ik zo veel mogelijk aan het reglement van de Stage 6 cup @ Sbo voldoen, zodat ik misschien eens een daginschrijving kan meepakken, of misschien wel een heel seizoen zelfs (ligt eraan hoe het gaat in de toekomst).

Spreekt voor zich dat ik dan wel gewoon een beetje mee wil kunnen komen qua vermogen, want qua sturen heb ik geen ervaring op het circuit. Als ik qua vermogen dan ook nog een grote achterstand zou hebben is het niet echt leuk en eerlijk voor mezelf. Dus vandaar dat ik het gewoon tiptop in orde wil hebben.

(Voor de moraalridder: ik weet dat je met die athena uitlaat niet aan het reglement voldoet).

dan mag je nog wel HEEEEEEEEEEEL veel meer doen met de zip....
 
Mwa dan zou het sowieso schorsen worden want zou het wel zonde vinden om het kenteken eraf te laten halen zeg maar.

En ik weet dat ik nog veel moet veranderen, maar ben al goed op weg :) Dalijk van de winter heb ik tijd genoeg om hem klaar te maken.
 
nou , om een circuit racer te bouwen heb je wel iets meer nodig dan alleen een straatscootertje en wat goeie banden..

voorvork aanpassen , setje schokbrekers , remmen goedmaken , alles wat niet nodig is verwijderen , kortom , circuit klaamaken..

vooral vering is wel mooi om in orde te hebben, en daar hoort dus ook het aanpassen van de voorvork bij e.d. , er zitten hier op het forum overigens een heleboel mensen die zelf racen die je vast wel een eind op weg willen helpen. (die ook met een SP rijden)
 
Fatsoenlijke vering heb ik al, die al aangepast is. Achter is hij hoger, en voor is hij lager. Die hoeft alleen maar afgesteld te worden.

Velgen (sp98 ) kan ik van een collega overnemen, subframe bestel ik nieuw, evenals de banden.

Remmen goed maken moet wel nog idd, en alles wat niet nodig is eraf halen ook.

En het motorische gedeelte aanpakken dan.

Maar ben toch al een klein beetje op weg.. Een van de duurste dingen heb ik iig al, de schokbrekers :p
 
Fatsoenlijke vering heb ik al, die al aangepast is. Achter is hij hoger, en voor is hij lager. Die hoeft alleen maar afgesteld te worden.

Velgen (sp98 ) kan ik van een collega overnemen, subframe bestel ik nieuw, evenals de banden.

Remmen goed maken moet wel nog idd, en alles wat niet nodig is eraf halen ook.

En het motorische gedeelte aanpakken dan.

Maar ben toch al een klein beetje op weg.. Een van de duurste dingen heb ik iig al, de schokbrekers :p

Ja dat wil ik nu wel eens weten, waarom kost zo'n set Malossi RS24/10 € 930,- ? !

Wat voor verschil moet het dan zijn op je zip? snap dat je op het circuit andere nodig hebt voor betere weglegging maar dat het zoveel moet kosten?
 
@ ger69
Ben begonnen met een 100 en zo in stappen van 100 naar 1200 geschuurd, daarna opgepoetst met een zachte doek en metaalpoets.
 
Ja dat wil ik nu wel eens weten, waarom kost zo'n set Malossi RS24/10 € 930,- ? !

Wat voor verschil moet het dan zijn op je zip? snap dat je op het circuit andere nodig hebt voor betere weglegging maar dat het zoveel moet kosten?

Het verschil van dag en nacht met originele schokbrekers, jarenlang ontwikkelen, gebruik van hoogwaardige materialen, ongelooflijke veelzijdigheid mbt het instellen van de schokbrekers, erg goede kwaliteit, en natuurlijk ook het merk.
 
En in het geval van Malossi, met name het merk. Oja, en gebrek aan concurrentie.

hoezo gebrek aan concurrentie?


malossi schokbrekers zijn niet verkeerd ,maar volgens mij kunnen ze een stuk beter dan dat ze uit de doos komen door ze aan te passen.
 
Polini heeft dezelfde, RPM heeft goede geloof ik (worden iig wel in de race gebruikt), Stage 6 heeft ook schokbrekers die je in de race terug ziet komen.
 
ik kan misschien een blokje kopen waar een yasuni op zit, alleen weet ik niks van yasuni's af. kan iemand mij vertellen welk type dit is?

heb enkel dit plaatje. (mina)

attachment.php
 

Attachments

  • yasuni.png
    yasuni.png
    88.7 KB · Views: 198
Back
Top