Het eeuwige stotter probleem

het kan aan je mengsel liggen. Maar ook onsteking. ZO haperde mijn peugeot speedfight ook. Maar zogauw je zegmaar vol gas geeft een hij begint te haperen laat je dan direct los of ga je door? probeer eens 5 seconden gas te houden als ie stottert. BIj mij ging ie toen wel, daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. en kijk ook even naar je gasnaald, zou ook veel kunnen schelen.
OF je onsteking is gewoon goed gaar;)
 
Ookal doe ik het 30 secondes, geen verschil helaas.
Gasnaald is niets mis mee.
Maar gezien het probleem plotseling begon een paar maand geleden en ondanks alles wat ik eraan gedaan heb, er niets is veranderd, denk ik inderdaad dat het de stator moet zijn.
 
Dat "gekke" idee had ik ook al ;).
Ik weet niet precies wat je onder "blijft hangen" defineert, maar de vlotter gaat gewoon nog goed losjes op en neer en er is niets verkeerds aan te zien. Elke keer als ik de sproeier vervang is het bakje ook gewoon vol met benzine dus het lijkt me niet?
 
Het verschil tussen een 88 en 96 sproeier zou je normaal nooit kunnen voelen ...

Wanneer je bougie met een 88 wit word , zou je 5 a 10 punten hoger moeten gaan vooraleer je goed zit qua mengeling en pas 15 a 20 punten hoger eer je scoot echt zou gaan verzuipen en stotteren ... in jou geval dus van 100 a 102 ;)

En nooit zou je scoot kunnen stotteren wanneer je sproeier te klein is !

Controleer eens naar de stand van je gasnaald , laat deze is zakken en test eens . ( naald lager dus clips naar boven ).

Maak je tank eens leeg en doe er verse benzine in , water kan ook wel eens aardig raar doen qua stotter gehalte . :)
Ik had hier altijd last van als men aerox buiten had gestaan in de regen .

En heb je je reedvalve al eens nagezien ??
Het zou best kunnen der er eentje af gebroken is ofzo ...

Verder kabels aan de starter nakijken en kijken of die met het klipje goed op de starter zit , desnoods is proper maken en contact spray gebruiken .
 
Dank voor je input maar als je mijn beginpost goed had gelezen had je flink wat dingen weg kunnen laten :p.
Je theorie over de sproeiers etc. geldt helaas niet omdat ik wél een verzopen scooter krijg bij sproeier 98 etc. Overigens scheelt dat niet bepaald veel he van de 100 à 102 die jij aangeeft. Gasnaald heeft enkel effect bij kwart- tot driekwart gas dus dat kan het niet zijn. Overigens zitten er ook geen lekken bij de gasschuif, dat schijnt nog weleens voor te komen. Maar nee.
Water kan er niet in komen bij mij gezien m'n scooter altijd binnen staat, ik niet in de regen rij en m'n buddy-seat over de tankdop komt :p. Verder heb ik tussendoor ook al een keer getankt etc. en ik merkte geen verschil.
Membraan -> zie beginpost
Enneh, starter? :S Hij start gewoon hoor... Als je daarmee de massa bedoelt -> beginpost
M'n carb lekt niet trouwens...
 
bougiekabel nog in orde en soepel? bougiedop nog goed? een vriend van me had net hetzelfde en daar was de bougiedop gebarsten en de kabel helemaal verduurt...
 
En je bougiedop, ben je er op de hoogte van dat er 2 verschillende doppen bestaan? (qua passing)
Er zijn namelijk doppen waar je dat busje wel bij nodig bent, maar ook doppen waarbij hij eraf moet.
 
Valve ... 4 takt ???


Reedvalven ... carbon of metaal plaatjes achter je spruitstuk .

Nog nooit van gehoord ?

:p en zwarte vonken ? speciale onsteking die jij hebt .

Verkoop je scoot en koop een trotinette dan , of stop met zelf te klooien en ga naar de brommerwinkel , die lost jouw probleem en 10 min op .

Vinie zegt :
Miss gek idee. Is je vlotter nog ok?
Dat hij blijft hangen oid.

Ice zegt : als je vlotter blijft hangen lekt je carbu .

smonjirez zegt : M'n carb lekt niet trouwens...
 
Als je wil mag je hier een ontsteking komen halen , ben wel
van belgie / leuven bij brussel .
Indien je wil kan ik ze wel opsturen .
 
Min kabel op de accu goed vast zitten, en bij je startmotor?
Geeft ook vaak problemen.

En ja ik heb gelezen dat je een massakabel hebt getrokkken.
 
Belangrijk is ook dat je het op een kaal stuk frame doet. (dus niet op de lak oid)

Heb beste is een massakabel van je bobine naar je blok.
Want je bobine moet eigenlijk in contact staan met je blok....
 
Daar ben ik me bewust van... :p Dat is dus ook precies wat ik heb gedaan. Eigenlijk zit hij gewoon met dezelfde schroef vast aan m'n frame als de massa-kabel van m'n cdi / bobine (zit samen in 1 kastje bij m'n phantom) dus contact maken doet ie sowieso goed. Op m'n blok zit ie vast aan een moer van de startmotor. Alle contactpunten heb ik ook opgeschuurd / ontvet van te voren.

Over die ontsteking; welke ontsteking heb je dan trouwens? Ik bel straks nog even de scooter-boer, misschien is de baas er weer en dan is er kans dat ze een andere ontsteking kunnen testen.
 
Back
Top