Hallo,
Ik heb nog steeds problemen met m'n phantom, hij stottert wanneer ik meer dan half gas geef.
Setup: Mina hor Stage 6 racing AC, gianelli shot, 17,5mm dellorto, s6 membraan, std. ontsteking, p1 krukas, c3 lagers, p1 vario etc.
Gezien hij stottert op meer dan half gas verwachte ik eerst dat het aan het mengsel ligt. Maar ik heb zo ongeveer alle mogelijke sproeiers getest, in ieder geval van 86 t/m 98 (ontgrensd luchtfilter). Met sproeier 92 loopt ie het best, bij sproeier 88 word de bougie al wit en krijgt ie duidelijk teveel lucht, boven sproeier 96 wil ie niet eens meer van zn plek komen en is de bougie kleddernat.
Aan het mengsel lijkt het dus niet te liggen. Daarom heb ik al 2 nieuwe membranen getest, 4 nieuwe bougies (BR9HSA,BR9HS, B9HS (korte schacht kop)) , een nieuwe CDI inc bobine, een nieuwe bougiekabel en bougiedop EDIT: En een dikke massa-kabel van blok naar cdi / bobine. Bij de montage van deze cilinder heb ik de squish op 0,6mm gezet, netjes volgens de handleiding en gemeten met een schuifmaat. Op half gas met een beetje "warm" weer wil ie alsnog wel de 80 halen, maar hij zou een stuk harder moeten kunnen. Maar zodra ik meer gas geef, begint ie te 4-takten / stotteren / ontstekingen overslaan / weet ik veel. Hij doet het gewoon niet beter, ik heb gewoon geen idee meer waar het aan kan liggen. Hij lekt nergens, ik heb alles gewoon netjes gemonteerd, overal nieuwe pakkingen en waar nodig siliconen pakking.
Telkens als ik een onderdeel had vervangen heb ik uiteraard weer alles geprobeerd qua sproeiers etc. maar het mocht niet baten. Ook heb ik al een aantal keer alles nagelopen en gechecked voor eventuele lekken mocht het tóch mis zijn gegaan, maar nee.
Met m'n vorige cilinder ging het eerst prima, maar OPEENS begon hij op een dag zo te stotteren. Ik zag toen dat m'n cilinder (dr70rpm) redelijk naar de klote was dus ik ging er vanuit dat het daar aan lag. Maar met m'n nieuwe cilinder BLIJF ik het stotter-probleem hebben.
Please, iemand nog een idee? Ik loop er al 6 weken mee te klooien en ik zou het niet meer weten.
Ik heb nog steeds problemen met m'n phantom, hij stottert wanneer ik meer dan half gas geef.
Setup: Mina hor Stage 6 racing AC, gianelli shot, 17,5mm dellorto, s6 membraan, std. ontsteking, p1 krukas, c3 lagers, p1 vario etc.
Gezien hij stottert op meer dan half gas verwachte ik eerst dat het aan het mengsel ligt. Maar ik heb zo ongeveer alle mogelijke sproeiers getest, in ieder geval van 86 t/m 98 (ontgrensd luchtfilter). Met sproeier 92 loopt ie het best, bij sproeier 88 word de bougie al wit en krijgt ie duidelijk teveel lucht, boven sproeier 96 wil ie niet eens meer van zn plek komen en is de bougie kleddernat.
Aan het mengsel lijkt het dus niet te liggen. Daarom heb ik al 2 nieuwe membranen getest, 4 nieuwe bougies (BR9HSA,BR9HS, B9HS (korte schacht kop)) , een nieuwe CDI inc bobine, een nieuwe bougiekabel en bougiedop EDIT: En een dikke massa-kabel van blok naar cdi / bobine. Bij de montage van deze cilinder heb ik de squish op 0,6mm gezet, netjes volgens de handleiding en gemeten met een schuifmaat. Op half gas met een beetje "warm" weer wil ie alsnog wel de 80 halen, maar hij zou een stuk harder moeten kunnen. Maar zodra ik meer gas geef, begint ie te 4-takten / stotteren / ontstekingen overslaan / weet ik veel. Hij doet het gewoon niet beter, ik heb gewoon geen idee meer waar het aan kan liggen. Hij lekt nergens, ik heb alles gewoon netjes gemonteerd, overal nieuwe pakkingen en waar nodig siliconen pakking.
Telkens als ik een onderdeel had vervangen heb ik uiteraard weer alles geprobeerd qua sproeiers etc. maar het mocht niet baten. Ook heb ik al een aantal keer alles nagelopen en gechecked voor eventuele lekken mocht het tóch mis zijn gegaan, maar nee.
Met m'n vorige cilinder ging het eerst prima, maar OPEENS begon hij op een dag zo te stotteren. Ik zag toen dat m'n cilinder (dr70rpm) redelijk naar de klote was dus ik ging er vanuit dat het daar aan lag. Maar met m'n nieuwe cilinder BLIJF ik het stotter-probleem hebben.
Please, iemand nog een idee? Ik loop er al 6 weken mee te klooien en ik zou het niet meer weten.
Last edited: