Het bewijs: Wouten zijn dom!! (i.i.g. dat hoop ik!)

jbakx

Bad to the bone Bakx!!
Dit is wat er gebeurd is:
Mijn vriendin heeft vandaag mijn scooter geleend om naar school te gaan. Vlak voordat ze weer thuis aankwam (ongeveer e50 meter!) werd ze aangehouden door een woutebusje. Ze vroegen haar om papieren e.d. "Helaas" had ze deze niet bij zich, maar toen de joden een rondje om mijn scoot gelopen hadden vroegen ze toch wel even om af te stappen en toverden uit hun kofferbak een schitterende rollerbank! Nu komt het: Scooter erop, logischerwijs te veel vermogen. Samenvatting van "overtredingen":
-Rijden zonder helm (het bandje zat niet correct vast en geldt dus als rijden zonder helm!)
-Rijden zonder geldig scootercertificaat,
-rijden zonder verzekeringspapieren,
-Rijden op een "opgevoerde" scooter.

Lekkere boete zal dat toch wel opleveren. Ze vroegen haar dus om legitimatie, gelukkig is ze zo slim om te zeggen dat ze dat niet heeft, en zegt gewoon haar naam. De wouten geloven dit en schrijven een briefje met daarop een telefoonnummer dat IK moet bellen en een naam waar ik naar moet vragen. Tevens staat er een datum op en een tijd waarop ik met mijn scooter op het politiebureau zou moeten verschijnen. Ze hebben GEEN adres van mij, GEEN naam van mij, GEEN framenummer of verzekeringsnummer. Het enige wat ze MISSCHIEN hebben is mijn verzekeringsplaatje! Mijn vriendin heeft ook helemaal geen boetes gekregen alleen de mededeling dat ze ze wel zouden opsturen. Nou vraag ik jullie: dit kan toch niet????!!!! Ze hebben geen adres van haar, in ieder geval niet het correcte, want ze had geen legitimatie, en mij kennen ze al helemaal niet!!! Wat denken jullie? Kan ik me vrijdag nog lekker een keertje omdraaien....of moet ik toch maar gaan???

Ik ben benieuwd, ik vraag me echt al de hele dag af wat ik over het hoofd zie, maar kan toch echt niks bedenken! Dus ziet iemand iets??? Alvast bedankt!

GRZ Jordy
 
Advertisement - register to remove this

Scooter origineel maken en zeggen dat die rollenbank niet klopte (missen ijkrapport blabla en nieuwe meting eisen).
Laat ze maar opnieuw testen dan :).
Scheelt misschien al 1 boete.

Of gewoon niks zeggen, maar als ze je dan weer zien houden ze je zeker aan.
 
of gewoon niet gaan, als ze je plaatje niet hebben opgeschreven komen ze er waarschijnlijk niet achter. Ik zou zelf het risico niet nemen , gewoon standaard troep erop en naar het bureau lijkt mij het beste dan. :)
 
Originally posted by DvO
laat em ergens anders verzekeren, ander verzekerings plaatje, en als ze je zien.. je weet van nix ;)


Dit is idd een hele goeie. ;)

alleen betaal je dan de kosten van verzekering maar dat is beter als boete enz..

grtz
 
gewoon zegge dat je plaatje verloren bent (tegen verzekeringsmaatschappij). Dan krijg je gratis een ANDER plaatje. tenminste bij centraal beheer achmea.. kwas ook me plaatje verloren en kreeg een andere namelijk :)
 
Back
Top