Het begrenzer topic

Elke begrenzer kan je onsteking kapot maken.
Zolang je hem alleen aanzet die ene keer dat je op de rollerbank staat, dan zou er niks aan de hand moeten zijn.
Maar als je met je begrenzer aan gaat rijden, dan is je onsteking snel kapot ja.

Begrenzer onderbreekt namelijk je onsteking, waardoor deze vonkjes overslaat.
Hierdoor heb je dus vermogens verlies, maar is het niet goed voor je onsteking.
Deze moet namelijk de stroom impuls vast houden.
 
Elke begrenzer kan je onsteking kapot maken.
Zolang je hem alleen aanzet die ene keer dat je op de rollerbank staat, dan zou er niks aan de hand moeten zijn.
Maar als je met je begrenzer aan gaat rijden, dan is je onsteking snel kapot ja.

Begrenzer onderbreekt namelijk je onsteking, waardoor deze vonkjes overslaat.
Hierdoor heb je dus vermogens verlies, maar is het niet goed voor je onsteking.
Deze moet namelijk de stroom impuls vast houden.


oke..

ik heb over tijdje dus aprillia rs en een toeren begrenzer?
 
begrenzer

Ik heb een DMP begrenzer gekocht (EDGE) heb geen handleiding van der niks bij gekregen het is Voro een Yamaha DT uit 2008 weet iemand hoe ik hem mis Moet aan sluiten en welke stand ik het beste kan gebruiken Hij loop nu 80 wil uhm al sterven aan staat ongever 57 60 laten rijden maar ik weet niet hoe Moet ik sterven aan sluiten ze Zegge op de massa en de cdi ons k heb geprobeerd maar heeft geen resultaat
 
Ok ik heb laatst zelf een begrenzer gemaakt; het idee dient alleen ter inspiratie dus ga niet m'n idee over-kopiëren:p dat is niet tof.
K heb een elektronisch circuit gemaakt (als je em wil, stuur me maar een PM), als ik nu 1x op mn start-knop druk dan gaat de begrenzer aan, en als ik er 5x op druk achter elkaar dan gaat ie uit. Elektronica pas precies in mn startmotor dus er valt nooit wat te vinden, zelfs bij T.O. niet (6) muhaha.
 
Waar moet ik op deze draadboom me Eurobegrenzer aansluiten? Op de GRIJS/RODE toch? :$


draadboomzonderaccu.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/7003/draadboomzonderaccu.jpg
 
Uiteraard, mijn systeem opent of sluit het circuit alleen. Iets van 680 nF (bipolaire elco) werd dacht ik veel gebruikt, zo niet dan pak ik een sterkere / zwakkere.

Haha, Niet te vinden.....

Het enigste wat ze doen op een controle na inbeslagname is de draad van de pick-up volgen.
Zolang hier geen extra aftakking opzit heb je geen begrenzing. Dus als de draad vanuit de pick-up vertrekt en enkel bij de CDI aankomt.

Maar om een begrenzing te laten werken moet je deze draad dus aftakken naar je begrenzer....
 
Bij inbeslagname ben je altijd de lul.
Bij een rollerbank controle vind ik dit een erg mooie oplossing.

En waarom niet gewoon 1 of ander knopje.
Bv, je knopje om je groot licht op te zetten gebruiken voor een begrenzing

Minder werk, geen agent die dat gaat nakijken tijdens een routinecontrole
+ meer zekerheid dat ze werkt, kan minder aan stuk gaan
 
Back
Top