Het begrenzer topic

begrenze

hoi ik heb sinds gisteren mijn begrenzer gekregen een met een morse coden vanop 50snel.nl nu is mijn vraag om aantesluiten is dit draad op dezelvde kleur draad aan de cdi ?

mvg miel de metser
 
Mijn oom heeft een begrenzer op AB (zonder aansluit handleiding)en een yamaha BWS, kan iemand mij vertellen welke draden ik op de bws moet pakken om hem op aan te sluiten ?
 
afstelling

heyy
mijn begrenzer zit geinstaleerd (morsecode) en het rode lampje pinkt nu is mijn vraag wat ik nu moet doen
miojn broer zegt dat de acceleratie ook verandert ik maar dit is het geval nog niet

mvg miel de metser
 
ik heb piaggio zip 4 takt 50

ennu ik heb dus k star begrenzer gekocht mr ook al sluit ik hem goed aan hij doet he gwoon niet hij doet op somige standen wel raar dan kmot tie amper vooruit mr op andere stande doet tie gwoon niks wat kan ik het best voor begrenzer kopen voor een 4 takt?

mvg rik
 
Even een (wellicht dom) vraagje van een absolute leek..

Zo'n pinasco begrenzer met afstandsbediening, past
die gewoon op alle merken/modellen 2-taks scooters?
 
Eurobegrenzer probleem

Ik heb laatst een eurobegrenzer gekocht en in mn scooter verwerkt (puch typhoon).

Nu heb ik een probleempje, nl: Zijn top is inderdaad 50 km/h, maar hij stottert heel erg als ik volgas geef...als ik maar half gas geef doet ie dat niet...?? Hoe kan ik het stotteren verhelpen??

Ik hoop dat iemand hier duidelijk uitleg erover kan geven, kben nl. niet zo handig met scooters...

Alvast bedankt,
Nicky
 
Last edited:
heb ook 2 eurobegrenzers besteld, eentje voor men phantom met mooie straat setup en eentje voor men maat zen nitro.

ben benieuwd of de begrenzers zo goed zijn als ze zeggen.
 
Pinasco begrenzer op Aerox 2007

Ik ben in het bezit van een Yamaha Aerox Race replica b.j. 2007 Ik heb hier op het forum gekeken hoe een pinasco begrenzer met afstandsbediening aan te sluiten. Dat was redelijk duidelijk. Alleen mijn scooter heeft geen rood/witte draad. Uit mij CDI komen de volgende draden : 1x een oranje draad, 2x zwart , 2x blauw wit en 1 x bruin. Na wat meten staat er op de oranje draad spanning en heb daar dus de groene draad van de begrenzer op aan gesloten. De begrenzer lijkt nu te werken maar ik krijg hem met geen mogelijkheid goed afgesteld. Heb ik wel de goede draad of moet ik nog iets anders doen ??
Weet iemand de oplossing, ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt
 
Wat is naar jullie mening de beste begrenzer?

Ik ben aan het twijfelen, en heb verder geen ervaring met begrenzers :)

Verder zal het installeren geen probleem zijn, maar ik weet niet welke..

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
hallo,
ik heb een katana, onlangs tegen gehouden geweest vn de politie. Hij deed te snel op de rollen dus hij moest worden afgesteld. ik stel die af en ga terug naar de politie. weekj later terug rondsels eruit en begrenzer erin. het probleem es wel ik versta der nx van:p. ge hebt 2 stelschroeven de een een blauwe en de ander een gele. ik draaj aan de gele bijna helemaal toe en die valt bijna stil als je gas geeft draaj je aan de blauwe gebeurt er volgens mij niets tot nie veel. nu is mijn vraag oe werkt da ding:p?
grtzz
 
wat voor ding is het?

en mischien werkt ie wel niet goed.

gewoon afsluiten?

normaal hoort er gewoon een schakelaar voor aan en uit aan te zitten btw.
 
trefwoorden: begrenzer begrenzers begrenser snelheid misleiding.

Om dat er best veel topics over begrenzer zijn vind ik dat er 1 topic moet gemaakt worden dus bij deze.

mod sticky waardig --> thnx to freezer



Regels:
plaats hier je vragen/tips over begrenzers.
geen offtopic


Voor mensen die niet technisch zijn TIP: koop een kant en klare begrenzer .

Kant en klare begrenzers :

euro begrenzer
scootparts begrenzers
scootparts begrenzer
foto


De begrenzers zijn erg handig en vaak makkelijk aftestellen door instelbare knop maar met een beetje verstand van electronica kom je een heel eind.
en vaak nog goedkoper.


Het werkende schema voor een begrenzer is deze :
???????????*D????????????????????????????,,,*D??????????
ik zie geen schema


1.bmp


de kleuren draden
begrenzer_maken_4.jpg




het aansluiten en afstellen .

het signaal draad komt bij je cdi vandaan (volg de draad vanaf je bougie)
zoals op de foto gaan vanaf het signaal draad een draadje via een kroonsteentje naar een condesator.

deze condesators zijn in verschillende uF waarden te koop welke waarde je nodig heb is per scooter verschillend dat is uitproberen.
Rond de 3uF beginnen
En dan met 1uF omhoog of omlaag en als je wilt nog fine-tunen
of stotteren eruit halen met tiende.

condesators zijn te koop bij de elco boer voor een paar dubbies.


condesator aansluiten
de min van de condesator moet op de min van je scooter het frame dus.
de plus van de condesator moet verbonden zijn met het signaal draad.

wat + en - is bij een condesator staat er op vraag het desnoods even goed na bij de winkel waar je hem koopt.


als je het zo doet werkt het dat is bewezen.

schakelaars :
er zijn natuurlijk een tal van schakelaars die je als schakeling kan gebruiken.
er zijn echter wel 2 soorten schakelaars impuls en "vasthoudende" schakelaars.
Bij inpuls schakelaar moet je indrukken zodra je dit los laat is de begrenzer ook over(denk maar aan je toeter los in uit) .
bij een vast houd schakelaar die druk je in en die blijf in (net als bij je knipperlicht)

Nu moet je die schakelaar wel goed verbergen zodat je hem niet vind.
je kan natuurlijk zoals melf50 zei in een ander topic ipv je schakelaar die bij de begrenzer zit hem uitsluiten op je knipperlicht schakelaar vb.
knipperlicht schakelaar naar link=begrensd
nadeel: geen knipperlichtmeer.

ander voorbeeld is als je een scooter heb met groot en klein licht.
je schakelaar op klein licht schakelen.
dus : groot licht is licht
klein licht is klein licht + begrensd



De telefoon begrenzer met dank aan +ralf+scoop643+ralf+
begrenzertelefoon.jpg






p.s. aanvullingen altijd welkom

hier boven staat ::Het werkende schema voor een begrenzer is deze :


maar er is geen schema
 
ik had het gister nagevraagd aan iemand, en die zij dat ik met een digitale voltmeter aan de gang moest gaan. ik moest op zoek gaan naar een wisselstroom draad.
vandaag komt mijn nieuwe begrenze binnen dus vanavond ff aan de gang gaan.
maar hij zij het volgende, zet de spanningsmeter op verschillende draden, trap dan op je kickstarter, en de draad die dan wisselstroom geeft dat is wss de signaaldraad van de pickup.
dus op deze manier ga ik het proberen.
 
Ik heb gehoord dat die euro begrenzer je ontsteking naar de klote helpt

is dat waar of?

want ik ben van plan een brommer te kopen met begrenzer erop enzo
 
Back
Top