Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

Even aanvulling van mij
Jetforce past achter zo ie zo, maar ik laat dus adapters maken van 6 mm dik
Want hij komt dus naar binnen toe en voor zit die stang boven je mono arm dus in de weg
 
Er wordt hier gesproken over een M12 buitendraad bus met M10 binnendraad, die je in de linkerpoot van bv Beta Ark draait om een Aerox velg te monteren. Dit omdat de Aerox as M10 is en veel andere Minarelli M12 hebben. Een M12 as past niet in een Aerox voorvelg.

Maar je houdt toch bijna geen vlees over als je M10 in M12 draait?
Kan toch niet sterk genoeg zijn?
 
hallo ,
Ik ga mezelf binnenkort weer een aprilia Rally LC aanschaffen ,
kun je hier makkelijk andere velgen onder zetten ?
 
Ik zou dus graag NRG velgen (13" versie) op mijn slider willen (Minarelli Verticaal blok).
Ik heb al redelijk veel gezocht op google, maar lijk het toch niet te vinden.

Iemand een idee of dit gaat.
 
Misschien wel als je je eigen as draait?

Dan heb je nog steeds een probleem, aangezien je van 12 mm naar 15 mm moet gaan, dus dan zou je de vorkpoten moeten opvullen met bussen van 1.5 mm dik.

Ik zou dus graag NRG velgen (13" versie) op mijn slider willen (Minarelli Verticaal blok).
Ik heb al redelijk veel gezocht op google, maar lijk het toch niet te vinden.

Iemand een idee of dit gaat.

Erg moeilijk, want je zit met een andere vertanding, hier moet je dan een adapter voor draaien, wat volgens mij niet doenbaar is met een trommelrem. omdat de vertanding daarbij IN het wiel ziet, en als je een remschifj had, zit die ook los op een adapter, en die adapter kon je dan opnieuw draaien.

Laat staan hoe je de voorkant moet regelen.

Aprilia SR velgen, in SD zijn daarentegen heel wat makkelijker.
 
Voorkant kon ik nog wel regelen denk ik.
Maar spijtig van de achterkant.

NRG 13" was mn eerste keus. Valt dus weg
Op de 2de plaats wou ik eigenlijk aerox velgjes, maar dan zit ik met het schijf/trommel probleem.
Dus zullen het inderdaad SR SD worden, alleen spijtig dat deze zo moeilijk te vinden zijn. (Als iemand ze dus heeft)

Bedankt voor de reactie !
 
http://nl.netlog.com/Ryantj/photo/photoid=53290930&surr=0#photos

photoid=53290930&surr=0
dees is voor de (volgens my weinige) benelli eigenaars die eventueel sr velgen willen steken . gwn busje gemaakt voor aan de km-teller kant en dan beetje juist zetten van de remklauw met rondelletjes en klaar :D
 
Last edited:
Back
Top