Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

Shane

A.k.a. Podolski
Aangezien het vorige topic nogal was verneukt met 17x dezelde vragen, maak ik even een nieuwe aan.
Ik zal dit topic regelmatig nalezen en de beginpost dan ook aanpassen met nieuwe info. Dus voor je gaat vragen kijk eerst of je vraag al is beantwoord.

Minarelli
10 MM velgen:

Aerox
Slider
Neos
Booster
Spirit
Next
Sonic (kort blok, dus gaat alleen om voorvelg)

12 MM velgen:

Firefox
Phantom
Sr (alle types)
Benelli (alle types)
Beta Ark

Verder passen Mina velgen achter altijd, alleen moet je er wel op letten of het om DD of SD velgen gaat.

-----------------------------------------------------------------------
Piaggio

Runner/NRG/ICE (Piaggio) SD 110mm blok
achtervelg passen allemaal op elkaar, alleen de voorvelgen niet ivm grootte v/d remschijven (dus zou je of je remklauw moeten verplaatsen of desnoods een oversized schijf

Runner/NRG (Piaggio) DD blok
NRG/Runner/Stalker achtervelgen zijn zo uit te wisselen
voorvelg moet je mee oppassen, er zijn 3 of 5 punts remschijf nrg voorvelgen op een runner passen dus alleen de 5 punts (mits je een oversized 220mm remschijf voor de 3punts kan vinden)

Oud type zip: 100 MM trommel
Nieuw type zip: 110 MM trommel

De voorvelg zul je altijd moeten centreren doormiddel van busjes of ringen.


Als je nog andere merken ofzo weet; Post het, dan zet ik het in de begin post.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

welke velgen van welke scoot kunnen op een x8r-x?
Ben wel uitgekeken op mun 12inch^^ nu ik een projectje wil beginne
 
Dit topic is dan wel beter idd, gwoon als er iets "nieuws" bekend is, f in de beginpost vermelden, zodat het niet 10 x gevraagt hoeft te worden, en geen 20 pagina's door hoeft te lezen:p
 
haha naar mn wijze raad geluisterd? toppie man! :)

aanvulling:

Runner/NRG/ICE (Piaggio) SD 110mm blok
achtervelg passen allemaal op elkaar, alleen de voorvelgen niet ivm grootte v/d remschijven (dus zou je of je remklauw moeten verplaatsen of desnoods een oversized schijf

Runner/NRG (Piaggio) DD blok
NRG/Runner/Stalker achtervelgen zijn zo uit te wisselen
voorvelg moet je mee oppassen, er zijn 3 of 5 punts remschijf nrg voorvelgen op een runner passen dus alleen de 5 punts (mits je een oversized 220mm remschijf voor de 3punts kan vinden)

Misschien is het ook leuk om in het begin topic enkele voorbeelden te gooien, er zijn vastwel mensen van het project deel die een aerox met sr velgen (of andersom) ook wel willen posten in dit topic..

om maar af te trappen dan:

056.jpg
 
SR velgen in een Yamaha Slider/MBK Stunt.

Hou er rekening mee dat je SD SR velgen koopt,
en het dus de minarelli versie zijn.

mijn manier is:
Een pen laten maken die voldoet aan de originele pen van een Stunt/Slider.
enkel met een pendikte van 12 mm.

Plannetje dat zal helpen:
[IR]http://i2.tinypic.com/vdpj6t.jpg[/IR]

Als alles voldoet aan deze waardes zal het 100% passen,
net zoals bij mij. Maten van centreer busjes zal ik nog wel laten weten,
die weet ik zelf ook niet.

2e manier.
De vork van een SR simpelweg overzetten,
kan zonder problemen en past meteen.
nadeel; het veert bijlange niet zo goed als een stunt.

Hou er rekening mee dat als je een achtervelg wil vervangen dat je de uitlaat eraf MOET halen. Vanvoor hoef je niks eraf te halen, zelfs geen kappen. Verder zijn er geen aanpassingen nodig qua remmen en delen hiervan.
 
Last edited:
Je moet bij andere velgen ook niet vergeten je remklauw te controleren. Ik heb onder mijn FireFox Phantom velgen gezet en ik moest de remklauw wat verder naar binnen zetten. Dit kan vrij makkelijk door er 2 even dikke sluitringen tussen te zetten.
 
Aerox velgen in een area,

Achtervelg past gewoon.

Om een voor ook een aerox velg erin te doen, moet je een achtervelg van een aerox gebruiken. De adapter die op de aerox velg zit haal je eraf, boort hem uit (weet niet pcies op welke maat). Je ruimt het gat en laat er lagers in persen.
De pen van je voorvork draai je af op de binnenste maat van je lagers.

En dan moet ie passen

vifaef.jpg
 
Last edited:
vnjed0.jpg


m'n aerox met SR velgen.. gewoon de KM teller aandrijving opboren naar 12 mm.. of eventueel een bus met de zelfde breedte laten draaien.. aan de andere kant dacht ik iets van 10 mm.. maar dit kan je zelf uitproberen met ringen..


zorg er wel voor dat je het neit vast gaat draaien als er te weinig ringen tussen zitten.. dan kan je voorvork moeilijk gaan veren , en het op een gegeven moment begeven
 
Ik ben zo aan het zoeken met de search. Weet iemand misschien waar deel 1 is gebleven want ik kan hem nergens meer vinden.
 
ik heb een firefox en ik wil sr velgen eronder zette, kan door middel van bussen gewoon zonder mn oude remkauwen (grimeca) te wisselen erop jassen. of is dan de velg niet centrisch meer (wel zo lekker voor in de bochten).
 
aerox voorvelg op beta , iemand ervaring suggesties ?

en beta voorvelg is 12mm en staat nog niet in het rijtje van shane :)
 
Beta velg zet ik erbij:)

Als je aerox voorvelg op een beta wil, dan moet je busjes(met 10 mm binnen maat) laten draaien voor je voorvork poten, en dan een 10 mm as erdoorheen..
 
Back
Top