Henk's too hard to handle sprinter

Nieuwe asbak lijkt het me eerder hoor.

Ben wel benieuwd!
Doet die t @ lemelerveld al helemaal, of red je dat niet meer?

aandrijfriem van het speeltje brak, dus nu meteen een 2,5 keer zo brede riem erop...echter geen tijd meer om te testen, dus ik ga het zo proberen.... iig rijd ik weer met 33 pk rond ipv 30 en een gat in het membraanklep..
 
Ben wel erg benieuwd naar het ''uit eindelijke'' eindresultaat. Dus als je klaar bent en alles heb getest. Hoor telkens verhalen dat hier weer een pk te winnen is, en daar wat snelheid etc. Ik denk dat iedereen hier wel erg benieuwd naar is. Maar we gaan t zien;). Spreek je wel op de sprint...

Rijd jijzelf nu lemelerveld, of ga je helemaal niet?
 
Ben wel erg benieuwd naar het ''uit eindelijke'' eindresultaat. Dus als je klaar bent en alles heb getest. Hoor telkens verhalen dat hier weer een pk te winnen is, en daar wat snelheid etc. Ik denk dat iedereen hier wel erg benieuwd naar is. Maar we gaan t zien;). Spreek je wel op de sprint...

Rijd jijzelf nu lemelerveld, of ga je helemaal niet?

ik rijd zelf, voordeel is meer gewicht, wat ook weer het nadeel is. van onderuit minder wielspin, plus dat ik nu de ontsteking agressiever kan zetten en feller op de vario...
er zit zeker nog genoeg winst in, maar het is nu natuurlijk wel de moeite waard om te rijden.

de krukas moet nog gewisseld worden en een grotere carb, maar dat laatste ga ik niet meer toepassen, omdat de sprinter dan van onderuit nog sterker wordt en henk hem nog lastiger kan houden. meer koppel tegen een paar tiende pk topvermogen heeft weinig zin.

de krukas wil ik wel wisselen, maar zit nog ff met een goede bigend pen te kloten, deze is namelijk paar honderdste groter en past dus niet in de gaten van de wangen, dit moet dan weer gelept worden etc etc... en ben nu eerst met de compressor bezig.
 
Heiko, jij kan die hendel wel hendelen denk ik :W

Tot morgah!

ja, ik heb gister getest en snap eigenlijk niet wat er nu verkeerd gaat, haha. vind m niet erg snel...gaat ook 0,4 sec langzamer naar de 100 dan met Henkie erop.

hopen dat ik mijn persoonlijk record kan verbeteren.
 
Last edited:
gisteren de dikke 36mm geprobeerd af te stellen, maar helaas met de oude gasbuis en naald en een 500 sproeier NOG te arm... (500 is ongeveer 240 in keihin maat)

betekent dus dat de doorlaat tussen de buis en de naald te krap is....maandag maar een bestelling doen bij de mikuni leverancier....er zijn gelukkig maar 60 naalden en 100 soorten buizen, die per duizendste mm oplopen.

Hopen dat we de carb nog goed krijgen afgesteld voor de sprint in Duitsland. Vandaag gaan we testen met een originele drukveer / evo6 vario om zo nog wat winst te krijgen van 0 naar 100.

de 34mm hebben we nu wel beter afgesteld, op Sittard sputterde de machine heel lichtjes waardoor het accelereren niet altijd vanaf stilstand even snel verliep.

tijd reactie en topsnelheid
6.0335 0.08 140.0 KM/H SBO Sprint Sittard 21/08/2011
6.0471 0.07 138.7 KM/H SBO Sprint Sittard 21/08/2011
6.0738 0.11 139.8 KM/H SBO Sprint Sittard 21/08/2011
6.0772 0.09 138.4 KM/H SBO Sprint Sittard 21/08/2011
6.1074 0.14 139.2 KM/H SBO Sprint Sittard 21/08/2011
 
Last edited:
Waarom geen 35/38mm keihin proberen? is genoeg voor te krijgen uit de motorcross wereld denk ik

omdat die niet past, en heb ik al geprobeerd...
deze is prima, echter moet nog wat afstellen

vandaag dus weer verder met wat andere sproeiers, hopen dat t werkt en dan, dan banken!
 
Last edited:
even nog een update:

Afgelopen Lisse een 6,014 gereden en helaas door te laat dingen constateren toch een 3e plaats mogen behalen.

Dit heeft ook met resultaat dat we 3e in het klassement zijn geworden (SBO). In Duitsland zijn we 2e in het klassement geworden (2 wedstrijden gemist) en met superresultaat het verslaan van Tedeschi op de Nürburgring.
 
idd respect, echt een mooi blok klaar gemaakt wat goed stabiel heeft gelopen dit jaar.
Ben benieuwd waar je volgend jaar mee komt
 
idd respect, echt een mooi blok klaar gemaakt wat goed stabiel heeft gelopen dit jaar.
Ben benieuwd waar je volgend jaar mee komt

nou het was mooi vies ja :+
maar het ging wel kneiter hard!

niet teveel meer knutselen he heiko, we moeten jullie nog wel bij kunnen blijven!
 
Back
Top