Henk's too hard to handle sprinter

haha oefenen in de meest moeilijke omstandigheden om straks lekker rielx te rijde :+
ben benieuwd @ meinerzhagen.. keer samen een sprintje trekken? wij zijn ook van de partij :)
 
Was dit al met bijgestelde ontsteking, want op de filmpjes te zien moet het nu toch wel aardig goed komen. Ben benieuwd Heiko, het zij je gegund dat er nu een dikke tijd uitkomt!
 
OK, dan is er zeker nog veel mee te doen. Hier nog een filmpje van de sprinter van Tedeschi. Hier kun je ook mooi zien hoe hij de programmeerbare ontsteking gebruikt. Onderin heel weinig voorontsteking, waardoor hij met de rem in vol gas kan geven en op het juiste moment de rem los laat wanneer de overbrenging op spanning staat. Is voor ons uiteraard niet bruikbaar i.v.m. tijdssysteem, maar toch leuk om te zien wat allemaal mogelijk is.

YouTube - TRT
 
sodeknetter dat is wel ff anders :D
maar idd totaal nutteloos met ons systeem..

Feit is wel dat zon volledig programmeerbare ontsteking zeker een uitkomst is bij dit soort vermogens e.d.
 
Wij meten eind snelheid over de laatste 10 meter (waarom weet ik eigenlijk niet) en hun misschien pas over de laatste meter, dat scheelt natuurlijk best wel wat denk ik.
 
Hey heiko,

ik zag dat je de ignitech gebruikt?
Welke versie als ik vragen mag.

Is het misschien niet handig om de retard functie te gaan gebruiken?
Om hem wat tammer te maken gedurende de 1e meters?
 
Hey heiko,

ik zag dat je de ignitech gebruikt?
Welke versie als ik vragen mag.

Is het misschien niet handig om de retard functie te gaan gebruiken?
Om hem wat tammer te maken gedurende de 1e meters?

zoals ik weet zit er bij mij geen retard functie op. ik gebruik de goedkoopste versie zelf, echter mbt grafieken bouwen maakt dat niet uit. de retard fucntie zit denk ik op de duurdere versies.

misschien is het wel handig, ik weet het niet. maar de grafiek versleutelen voldoet al. is merkbaar en makkelijk aanpasbaar. ik heb nu ook een nieuw bandje aangeschaft, alleen nmog even erop laten zetten, dan eens kijken of we deze donderdag weer wat winst kunnen boeken. Tevens is de wheeliebar met ruim 30 cm verlengd.
 
Last edited:
maar lijkt mij op het einde ook weer een stuk instabieler omdat het stuk veel langer is en dan gaat zwabberen?
 
Je krijgt met een wheelybar een hefboom effect, het einde van de wheelybar dus de wieltjes is het hefpunt. Probleem met een wheelybar is dat als je hard op de wheelybar gaat, het achterwiel ook licht op getild wordt waardoor je gripverlies krijgt. Als je de wheelybar langer maakt heb je het hefpunt nog verder naar achter en zal minder snel het achterwiel gelift worden. IN theorie is een wheelybar hoe langer hoe beter.
 
Was bij mij alleen maar slechter :p Met liften en uiteindelijk vlak bij de finish behoorlijk instabiel.

Ja, het kan gaan zwabbeeren. Echter ehbben we het al getest en het was beter en stabiel genoeg. Desondanks hebben we er 2 schoortjes bijgezet.

Verder geen problemen. Donderdag gaan we weer testen en dan bouwen we er dit weekend een gps meter op. uiteraard ook wielsnelheid, G-kracht meting en uitlaatgasmeting, @ Meinzerhagen moet er een leuke tijd uit kunnen komen.

PS de Wheeliebar is nu 1,60 meter hoh wielen
 
Ik heb hier nog 1 dc cdi p2 versie liggen.
Hiervan is 1 uitgang kapot, hij is nog super te gebruiken voor een 1 cilinder.
Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Er zit een retardfuctie en powervalve aansturing op:p

Tevens kun je hem 2d programmeren, dus ook voorontsteking adhv gasschuifstand.
 
Ik heb hier nog 1 dc cdi p2 versie liggen.
Hiervan is 1 uitgang kapot, hij is nog super te gebruiken voor een 1 cilinder.
Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Er zit een retardfuctie en powervalve aansturing op:p

Tevens kun je hem 2d programmeren, dus ook voorontsteking adhv gasschuifstand.

Dat is zeker wel interessant. Ik ga me er in verdiepen, want vooralsnog werkt de ontsteking onderin verlaten al aardig goed. Strakjes gaan we weer verder testen met een pmt.
 
Deze kan hier wel:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6ZYNI4c_sRc"]YouTube - ‪Record run‬‏[/ame]

Was vet dagje!
 
Zit nog wel aardig wat winst in, als het aan de GPS en RPM waarden ligt :p

klopt. gisteren dus bij Kees het spul yuitgelezen, ding kakte naar 11,900 toeren in en steeg vervolgens naar 12300, terwijl hij 13100 hoort de draaien. vrijdag gaan we de overbrenging maar weer een goed doortesten. vario's, poulies, pouliestanden en drukveren. we denken hier toch minimaal nog een 0,1 sec mee te kunnen winnen.

de 6,24 run:
- 0 - 100 km/uur 3,4 seconde met gps gemeten, dus geen onzinverhaal
- 0,67 seconde op toptoerental
- 1.3 G bij 60 km per uur
 
Last edited:
Back
Top