Henk's too hard to handle sprinter

Vind het een zeer boeiend project!
Maar echter zie ik niet echt het nutvan het maken, van een geheel nieuw carter!
Het lijkt mij dat het enige wat een scooter carter kan gebruiken is het veranderen van de krukruimte.
 
Vind het een zeer boeiend project!
Maar echter zie ik niet echt het nutvan het maken, van een geheel nieuw carter!
Het lijkt mij dat het enige wat een scooter carter kan gebruiken is het veranderen van de krukruimte.

dat zul je volgend seizoen zien, want het heeft heel veel redenen. En het kan nog geen eens met een standaard carter ivm de grootte van de krukas. De krukas die in het blok zit past ook helemaal niet in een crosscarter 80cc.....
 
Last edited:
dat zul je volgend seizoen zien, want het heeft heel veel redenen. En het kan nog geen eens met een standaard carter ivm de grootte van de krukas. De krukas die in het blok zit past ook helemaal niet in een crosscarterr 80cc.....
Ben benieuwd :)! heel erg veel succes er mee!
Ik zal helaas niet meer mee doen volgend jaar.
Ik maak hem eerst helelmaal af voor dat ik weer aan een start ga staan!
 
het is weer zover... update: zie post 1

er zijn 2 nieuwe krukassen gemaakt, dit keer met een langere slag en een langere drijfstang. de vorige motor draaide een laag toerental en de pijp was naar alle waarschijnlijkheid ietsje te dik....om op meer vermogen te komen is de motor van 50x47 naar 50x50 gegaan. ook is de drijfstanglengte toegenomen om op hogere toeren meer power te krijgen, zo zal het een hoogtoeriger blok worden waar we hopelijk meer vermogen door zullen krijgen.

ook is de as op zijn dikste punt nu veel dikker. De oude cilinder hebben we aan de kant gelegd, omdat ik het zonde vond om de oude te bewerken met de kans vermogen in te leveren. geeft deze cilinder meer, dan zal de oude ook onder handen worden genomen, om te kijken of die dan eventueel weer meer vermogen kan geven. ook hebben de nieuwe krukassen een steunpuntlager, zodat de as minder doorbuigt en kans heeft om te scheuren. ook de krukaslagers worden hierdoor minder belast.
 
Last edited:
Eindelijk weer eens een echt project dat uitnodigt om te volgen! Mijn complimenten!!

Ik ben zeer naar benieuwd naar de resultaten die hier mee gehaald worden komend seizoen. Ik krijg er zo echt zin in om te komen kijken bij de sprints. Petje af Heiko! Veel succes met de voorbereidingen :)
 
Ben lang niet online geweest. Moest hierop toch weer een reageren. Ziet er goed uit. Behalve dat carterdeksel dan ;)

Ben benieuwd wat het allemaal gaat doen.

Gr
 
bedankt voor de leuke reacties. op pagina 1 heb ik een fotootje geupload, hier zie je de krukas gereed. de krukas weegt 1 kg zwaarder dan een mhr team99 as, ik weet even niet hoeveel dit meer is mbt een 2fast as.

de spietjes tbv rotor en voor het aandrijfsysteem zijn er ook meteen in gefreesd. ook hebben we nog een radius op de lange zijde van de as gemaakt, zodat deze minder gevoelig is voor inscheuren.
 
Last edited:
Ziet er allemaal weer super uit Heiko ;) Wanneer gaat het op de bank?

in principe start ik hem vanavond en dan kan hij donderdag of zaterdag op de bank.
Moet nu technisch gezien alleen nog maar een schijfremmetje op de typhoonvelg maken. andere velg is al gereed, hier zit een harde band omheen ivm testen.
 
In plaats van vermogen wil je toch koppel hebben bij sprints?
Je vertrekt vanuit stilstaande positie of compenseert het lage gewicht dit allemaal.
Hoeveel koppel geven de nieuwe krukassen met langere slag op dit moment?
Is dat al getest?
In principe kan je (als je zelf je eigen krukassen maakt) zelf je hoeveelheid koppel bepalen,wat als nadeel ook grotere leibaankrachten meebrengt.
Gaat deze project echt puur om prestatie of levensduur?
 
Back
Top