Help! Zip 2t vonk goed maar rijd super slecht en stotterd en verlies vermogen

DannyDutchy

New Member
Hey allemaal

sjongejonge volgende probleem, heb dus afgelopen week sproeier en rollen vervangen daarvoor had die kleine dip op begin, na die rollen te hebben vervangen en de sproeier rijd die super slecht hapert die en rijd die niet harder als 35/40 kmph het gaat om een 70cc die daarvoor 100+ liep, nu heb ik alles terug geset hoe het stond dus de rollen en sproeier, rijd die amper, zit zelf te denken aan een evt onsteking/cdi want hij valt soms weg tijdens het rijden en moet je spelen met gas om beetje op gang te houden..... iemand enig idee? Als je filmpje of iets nodig heb of meer info let me know!!!!!

alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hey allemaal

sjongejonge volgende probleem, heb dus afgelopen week sproeier en rollen vervangen daarvoor had die kleine dip op begin, na die rollen te hebben vervangen en de sproeier rijd die super slecht hapert die en rijd die niet harder als 35/40 kmph het gaat om een 70cc die daarvoor 100+ liep, nu heb ik alles terug geset hoe het stond dus de rollen en sproeier, rijd die amper, zit zelf te denken aan een evt onsteking/cdi want hij valt soms weg tijdens het rijden en moet je spelen met gas om beetje op gang te houden..... iemand enig idee? Als je filmpje of iets nodig heb of meer info let me know!!!!!

alvast bedankt!
Het is je carb afstelling, of compressie verlies ergens denk ik. Heb welleens een vergelijkbaar probleem gehad, en toen bleek dat de bougie er niet goed in zat gedraaid. Of ie los is getrild of ik hem niet goed vast heb gedraaid zal voor altijd een raadsel wezen.
 
Het is je carb afstelling, of compressie verlies ergens denk ik. Heb welleens een vergelijkbaar probleem gehad, en toen bleek dat de bougie er niet goed in zat gedraaid. Of ie los is getrild of ik hem niet goed vast heb gedraaid zal voor altijd een raadsel wezen.
Bougie heb ik gecheckt die zit goed vast en andere bougie ook al geprobeerd zelfde probleem en hij vonkt ook goed, en wat qua afstelling bedoel je? Heb luchtschroef weer 1,5 slag open
 
Bougie heb ik gecheckt die zit goed vast en andere bougie ook al geprobeerd zelfde probleem en hij vonkt ook goed, en wat qua afstelling bedoel je? Heb luchtschroef weer 1,5 slag open
Qua afstelling zat ik te denken aan een te rijke carb, dan kan je bougie niet altijd meer goed onsteken. Heb je misschien ook niet teveel olie bijgemengd?
 
Qua afstelling zat ik te denken aan een te rijke carb, dan kan je bougie niet altijd meer goed onsteken. Heb je misschien ook niet teveel olie bijgemengd?
Nee heb altijd 1:50 gemengd met 5l in jerry can en mixen, dus daar kan t niet aan liggen, ik heb onderhand al nieuwe onsteking en cdi besteld die er vanaaf in gaan hopen dat die t dan weer doet, ik laat t ff weten!
 
Heb luchtschroef weer 1,5 slag open
Ik lees overal, luchtschroef op 1,5 slagen open en dit staat ook vaak zo in de service manuals.
Echter dit geldt alleen als er ook de juiste sproeier in zit.

Bij 2-takt de luchtschroef dusdanig regelen totdat het blokje het hoogste toerental geeft.
Daarna de stationair schroef uit draaien totdat het goede stationair toerental is bereikt.
Deze twee laatste regels een paar keren herhalen en denk eraan dat wanneer je begint met inregelen, de motor warm moet zijn en de elektrische choke zijn werk heeft gedaan.
 
Het is je carb afstelling, of compressie verlies ergens denk ik. Heb welleens een vergelijkbaar probleem gehad, en toen bleek dat de bougie er niet goed in zat gedraaid. Of ie los is getrild of ik hem niet goed vast heb gedraaid zal voor altijd een raadsel wezen.
Compressieverlies kan maar ik zou het niet snel verwachten, hij is immers niet echt in het blok geweest. Ik zou eerder denken aan een slechte carb afstelling (zie Sparky's reactie) of aan vals lucht vanaf je spruitstuk. Vals lucht omdat je aan je carb/spruitstuk hebt gezeten en als die rubbers helemaal zijn uitgedroogd/verhard dan krijg je heel snel scheurtjes erin. Ik vermoed aangezien je een 2t hebt je bouwjaar onder 2015 zit, en als er geen onderhoud aan is gedaan dan kloppen mijn vermoedens dat die rubbers hard zijn geworden. Laat de scooter stationair lopen (als die goed stationair loopt) en spuit deo van dichtbij op en rondom het spruitstuk (maar niet op de carb), loopt hij anders stationair, bijvoorbeeld oneven toeren, dan zit daar je probleem. Mocht dat niet lukken dan zou ik kijken bij je luchtstelschroef aangezien je de originele sproeier weer hebt teruggemonteerd en hij nog steeds focktop loopt.

edit: zit op mn telefoon, excuseer de typfouten en formatfouten

Compressiemetertje aansluiten en meten, dan weet je gelijk of het aan dat ligt ja of nee.
 
Waar zat deze slechte massa precies? Heb hetzelfde probleem alleen nu start nog maar amper en is het haperen zelfs nog erger.

Is wel al 2 jaar geleden hoop dat je dit nog leest
 
Maak niet uit waar je Massa zit , Maak een nieuwe Massa kabel , beetje stevige kabel , kan nooit geen kwaad .
Maak er 2 , 1 van de Accu aan het Frame , 2 : van het Frame naar het Motorblok.
 
Back
Top