Help Yamaha Aerox start niet na koude nacht.

Roxsta

Well-Known Member
Hi mensen die dit lezen.

Ik heb een probleem met mij Aerox 2-t 2005,maar eerst de setup.

Std cillinder
Carb 17.5 HandChoke
Sito plus
Stage 6 vario kit (6gr rolletjes)
Std koppeling met Malossi geel Drukveer en gele minarelli trekveertjes die ik bij de Sito kreeg.

nu het probleem...

ik heb mijn scooter gevuld met Aspen 2 Benzine ivm geld tekort...

Dus de eerste 3 dagen reedt hij gewoon zoals hij hoort maar sinds het vanacht voor het eerst gevriesd heeft start hij totaal niet meer,met totaal bedoel ik dat ik welliswaar 2 uur heb staan te kicken,Mijn bougie eruit heb gehaald om hem te verwarmen (keer of 3) en met remreiniger in mijn luchtfilter heb gespoten.

ik ben ten einde raad...
iemand tips?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij sterk dat het aan de benzine ligt , anders had de Scooter met Remmenreiniger wel aangeslagen .

Ik weet niet welk octaangehalte je heb getankt ... maar als je denkt dat het aan de kwaliteit benzine ligt ... Aftappen .. en ff volgooien met RON 98.. Bijv : BP Ultimate.

Je kan ook eens de Carburateur met een HaarFohn verwarmen , en nog eens proberen te starten.

Heb je wel Vonk ?
 
Bedankt voor de reactie,Het was inderdaad de brandstof die veel te veel olie in de smering had waarschijnlijk.Ik heb hem inderdaad afgetapt en gewone 95 erin gegooit. Hij loopt weer tiptop :)

Trouwens voor degene die ook zo idioot zijn om te overwegen n jerrycan met Brandstof voor de kettingzaag in hun Scoot te doen: met je poten afblijven! (als het vriest dan)
 
Volgens de wbsite van leverancier :





Aspen 2 FRT: schone alkylaatbenzine voor tweetaktmotoren. Met 2% volsynthetische 2-taktolie
Aspen 2 FRT is een kant en klare tweetakt mengsmering voor kettingzagen, heggenscharen, bladblazers, brommers en andere tweetaktmotoren. Aspen 2 FRT verbrandt schoner waardoor de uitlaatgassen van tweetakt machines minder gevaarlijk voor uw gezondheid zijn. Bovendien blijft de motor ook schoner, dit zorgt voor betere prestaties en een langere levensduur van uw machine. Aspen 2 FRT kan jarenlang worden bewaard zonder dat de kwaliteit vermindert!


NIET geschikt voor Scooters dus ...... THANX.
 
Back
Top