HELP warmlopen na verwijdering varioring

sfman22

Well-Known Member
ik heb een speedfight 2 wrc

mijn setup is :
lazer x pro uitlaat (ongebrensd)
hebo vario (5.9 of 6.9 gram rollen)
58 sproeiermaat (gutner)origineel
de rest is origineel

als ik mijn varioring erin laat zit mijn temperatuur bijna tegen het rood ma die dashboards van sf2 kloppe nooit want als ik rem stijgt mn temperatuur8P
maarnu
als ik mijn varioring verwijder en valgas geef stijgt mijn temperatuur tot bijna OVER het rood

wat kan ik hieraan doen??????
 
Advertisement - register to remove this

een racevario heeft geen varioring..
wat jij bedoelt zijn shims..
ringen om de boel af te stellen zodat de snaar onderin komt te liggen.. of om de ruimte op te vullen tussen glijbus en halfpoulie.
 
mja heb opgezocht en kan kloppen wat je zegt
nogtans heb ik mail naar website gestuurt en ze zeide dat dat een varioring was
maar toen ik die aftstelring dan onder de v snaar stak reed hij ook niet zo hard
maar wat hoort zon aftelring dan te doen?
 
die zorgt ervoor dat er meer ruimte zit tussen je vario en je halfpoulie. Hierdoor kan je snaar onderinkomen. Ook kun je hiermee je vario in lijn stellen met de achterpoulies.
 
Gewoon je koelsysteem in orde hebben en dan je carb afstellen. Die ringetjes gewoon netjes terugplaatsen waar je ze gevonden hebt. Een varioring (de begrenzende) herken je aan het feit dat hij over/om de glijbus heen zit
 
dat blijft proberen. Kijken welke maat er nu inzit en dan een aantal maten hoger beginnen. Zoiets is nooit zeker te zeggen.
 
58 zit er nu in ma heb nog 72 ligge kweet nie of die past ma ga kijke want die sproeier komt van originele wallaroo carbu ma is ook inbus
 
Die hebben als het goed is dezelfde carb. Gewoon afstellen tot dat je sproeier mooi bruin is. Weet niet of je prop uit je luchtfilter gehaald hebt toevallig?
 
ik heb ook een gutner 12mm en heb er een 68 inzitten maar als het koud is (onder de 5°) stottert die even als ik vertrek dus volgende winter maar maatje groter steken ;) is trouwens ook ontgrenst en originele luchtfilter.

edit
dit is trouwens bij elke scooter anders dus je zal nog altijd een paar sproeiers moeten kopen en afstellen :)
 
Last edited:
Back
Top